במהירות שיא: מטריקס הקימה מערכת CRM חירום עבור משרד החקלאות
בתוך 48 שעות בלבד הוקמה מערכת, מבוססת פלטפורמת סיילספורס, המשרתת את המשרד לניהול פניות בימי החירום, למענה לחקלאים וכן לריכוז המידע והצגתו למקבלי החלטות בחמ"ל המשרד ● עלות הפרויקט - כמה עשרות אלפי ש'
משרד החקלאות עומד מאז ה-7 באוקטובר בפני אתגר עצום – חקלאים רבים הממוקמים באזורי העימות בצפון ובדרום עזבו את משקיהם כחלק מתוכנית הפינוי וכן נרשם מחסור בעובדים כתוצאה מגיוס המילואים הנרחב. מצב זה של מחסור בידיים עובדות ותוצרת חקלאית שמושלכת לפח, עלול להוביל לפגיעה עצומה במשק ובביטחון הכלכלי והתזונתי של מדינת ישראל, במיוחד במצב מלחמה.
צוות אגף הטכנולוגיה של משרד החקלאות, שנדרש לפתרון מהיר ויעיל לתיעוד, טיפול ומעקב בפניות החקלאים, בחר בחברת מטריקס להקים במהירות מערכת CRM שתאפשר להתמודד עם המידע הרב שמצטבר בפניות חקלאים, מתנדבים וגורמים נוספים. בעקבות הפנייה ריכזו במטריקס צוות שנרתם למשימה וביחד עם מומחי הטכנולוגיה של משרד החקלאות ביצעו עבודת אסטרטגיה ואפיון של הצרכים ומטרות המערכת, בחירת הפתרון ויישומו.
לצורך יישום הפרויקט נבחרה פלטפורמת ה-CRM של סיילספורס (Salesforce), אשר לה מספר רב של יכולות תחת מעטפת אחת. גרסה ראשונה של המערכת עלתה לאוויר והייתה תפעולית תוך 48 שעות מתחילת הפעילות. עלות הפרויקט עומדת על כמה עשרות אלפי שקלים.
ריכוז כלל נתוני החקלאים ותובנות BI עליהם
המערכת, שפותחה כאמור על גבי פלטפורמת סיילספורס, מאפשרת למשרד החקלאות לייצר רשימה מקיפה של כל חקלאי ישראל, תוך זיהוי ועיבוד הנתונים של החקלאים שנמצאים בקווי העימות. היא מאפשרת לרכז את כלל הפניות שמגיעות בערוצים שונים כמו מיילים, פניות באתר ושיחות טלפון יזומות של טלפני המשרד למערכת מרוכזת אחת. המערכת מאפשרת לא רק לרכז נתונים אודות הפניות השונות, אלא גם לקבל עליהם תובנות באמצעות רכיב BI, תוך שמירה על אבטחת נתונים ברמה גבוהה.
בעקבות יישום הפלטפורמה יכולים כיום נציגי משרד החקלאות ליצור קשר יזום עם החקלאים ולשמוע מהם ישירות על צרכיהם השונים, זאת כאמור לצד הפניות שהגיעו באופן ישיר מהחקלאים בערוצים המקבילים. פניות אלו מוצגות באופן ברור בלוח מחוונים (Dashboard) מבוסס POWER BI של חמ"ל משרד החקלאות והדבר מסייע למקבלי ההחלטות לבצע מעקב אחרי כל פנייה וטיפול בה. לדוגמה, המערכת מסווגת פניות של חקלאים הזקוקים למתנדבים לצורך קטיף פירות וירקות, ומאפשרת לעשות חיבורים לפניות של אזרחים המבקשים לתרום מזמנם לטובת השמירה על המשק.
על פי נתוני משרד החקלאות, עד כה ריכזה המערכת כ-15 אלף רשומות של חקלאים ברחבי הארץ, איתם שומר המשרד על קשר רציף בימים אלו. מאז עלייתה של המערכת לאוויר לפני מספר שבועות, כבר טופלו מעל 1,500 פניות.
אמיר זיו, סמנכ"ל בכיר טכנולוגיות דיגיטליות ומידע של משרד החקלאות: "אגף טכנולוגיות דיגיטליות ומידע בראשותי נדרש לפתח כלים במהירות שיא, אשר יתמכו ויתנו מענה לצרכי המשרד בחירום בהיבטים רבים. מערכת ה-CRM שהוקמה על ידי אנשי המשרד, בהובלה של מנהלת הפרויקטים הראשית מיכל ברק ובשיתוף פעולה עם מומחי מטריקס, כאמור בזמן שיא, תסייע למומחי המשרד לקצר את זמני התגובה ולהתמקד בעבודה החשובה שלהם לשמירה על עצמאותה התזונתית והכלכלית של ישראל בחירום וגם בעתיד".
דניאל אלימלך, מנהל פעילות סיילספורס במטריקס: ברגע שקיבלנו את הפנייה ממשרד החקלאות, הבנו כי מדובר באתגר בעל חשיבות לאומית שדורש תכנון מדויק ויישום מהיר על מנת לעמוד בלחץ הפניות הרב של חקלאים למשרד החקלאות. הפעלנו את מיטב המומחים שלנו כדי להבין כיצד אנחנו מגייסים את הכלים הנכונים והטובים ביותר עבור הצרכים של המשרד בעיתות חירום אלו, תוך שימת דגש ורגישות למתן שירות מיטבי לחקלאים.
מאז כניסתה של פלטפורמת סיילספורס לשוק הפתרונות למערכות CRM, הבשורה שהפלטפורמה הביאה עימה הייתה מאוד ברורה – הקמת אפליקציות עסקיות בזמן קצר, דבר המתאפשר באמצעות שימוש ברכיבים מן הקופסה הקיימים בפלטפורמה. אני סבור שהצלחת הקמת חמ"ל בחירום של משרד החקלאות תוך 48 שעות תביא לשינוי גישה גם בשאר משרדי הממשלה, במתן פתרונות מתוך הקופסה וצמצום משמעותי בלוחות הזמנים בפרויקטים, הן בחירום והן בשגרה שתבוא עלינו במהרה".
תגובות
(0)