רק 10% מהארגונים השיקו השנה פתרונות תפעוליים של GenAI

לפי סקר שנתי שערכה חברת cnvrg.io שבבעלות אינטל, עדיין יש חסמים רבים בשוק, שגורמים לכך שיש פער גדול בין הדיבורים על בינה מלאכותית יוצרת לבין האימוץ שלה בפועל ● החסם הגדול: תשתית

ההאקרים ימנפו כלי GenAI, אם הם יהיו סגורים על עצמם שכדאי להם לעשות את זה.

למרות שתחום הבינה המלאכותית היוצרת נחשב לתחום הכי חם, מתברר שרק חלק קטן מהשוק הארגוני, כ-10% בלבד, השיק בפועל פתרונות תפעוליים במהלך 2023. כ-29% מהארגונים רק החלו לבחון תרחישי שימוש אפשריים, וכ-25% בסך הכל נמצאים בשלבים הראשונים של הקמת פרויקט ראשוני כדי לבחון תרחישים מוגדרים.

כך עולה מסקר שנתי, ML Insider, שערכה חברת cnvrg.io, ספקית של פתרונות בינה מלאכותית ופלטפורמות מודל שפה גדול, שנרכשה בידי אינטל לפני ארבע שנים. היא מפרסמת את הדו"ח מזה שלוש נים ברציפות, והוא מוכיח שעדיין יש חסמים רבים בשוק, שגורמים לכך שיש פער גדול בין הדיבורים על בינה מלאכותית יוצרת לבין האימוץ שלה בפועל.

הבעיה העיקרית שצוינה בסקר, שהשיבו עליו כ-430 אנשי מקצוע מתחום הבינה המלאכותית, מארגונים קטנים ועד ארגונים עם יותר מ-5,000 עובדים וממגוון רחב של תעשיות, היא התשתית. כ-46% ציינו שהיא החסם הגדול ביותר להטמעה של פרויקטי מודל שפה גדול בארגון שלהם. כ-20% ציינו שהבעיה היא יכולת הניטור לאחר הקמת הפרויקט, אך הגישה של רוב הארגונים היא לבנות בסופו של דבר פתרון משלהם עם התאמה מדויקת לתרחישים שהם זקוקים להם.

בנוסף, לא פחות מ-84% מהארגונים ציינו, שהם מודעים לכך שהכישורים של הארגון בתחום צריכים להשתפר באופן משמעותי כדי לאמץ מודל שפה גדול באופן שייטיב עם הארגון. רק 19% אמרו שהם באמת מבינים היטב את המנגנון לייצור תגובות של הבינה המלאכותית היוצרת.

"כבר בשלבי הפיתוח המוקדמים הבינה המלאכותית יוצרת התוכן הפכה לטכנולוגיה המדוברת והמהפכנית ביותר ב-2023, אולם הסקר מלמד אותנו שמרבית הארגונים בעולם טרם אימצו פתרונות, זאת בשל האתגרים בהטמעת מודלי שפה גדולים", אמר מרקוס פלירל, סגן נשיא ומנכ״ל קבוצת תשתיות הענן באינטל. "אנו מאמינים שעם הרחבת הגישה  לתשתית ולשירותים חסכוניים יתאפשר אימוץ משמעותי יותר של יישומי בינה מלאכותית יוצרת ב-2024".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים