"אנו מנסים לחזור לשגרה – אבל כל הזמן עם אצבע על הדופק"

יורם סדן, סמנכ"ל דיגיטל ומערכות מידע בקבוצת שטראוס: "כיום כל המפעלים חזרו לעבודה, ואנו נמצאים במעין סוג של שגרה, תוך איזון בין החיים הפרטיים והעבודה – תוך כדי מלחמה"

יורם סדן, סמנכ"ל דיגיטל ומערכות מידע בקבוצת שטראוס.

"המלחמה תימשך, כך מעריכים, כמה שבועות. אנו מנסים לחזור לשגרה ונערכים לבניית תוכניות העבודה ל-2024. אבל אנו עושים זאת עם אצבע על הדופק כל הזמן", כך אמר יורם סדן, סמנכ"ל דיגיטל ומערכות מידע בקבוצת שטראוס.

סדן דיבר ב-וובינר "היערכות הנהלות להמשכיות עסקית בעת מלחמה". הוובינר, ביוזמת אנשים ומחשבים, נערך השבוע, והנחו אותו אבנר שטראוס, יו"ר משותף, וסמדר עוז, מנכ"לית – שניהם מ-שטראוס אסטרטגיה.

לדברי סדן, "שטראוס היא חברה שיודעת להתמודד עם משברים. לפני השבת הארורה של ה-7 באוקטובר, חשבנו שהקבוצה יודעת להתמודד עם משברים, אבל משבר בסדר גודל שכזה לא צפינו: אין חברה שלא חוותה את המשבר במלוא עוצמתו, עם הלם ראשוני, אובדן, לחץ, חרדה ויציאה מאיזון. המאפיין הכי גדול של השבר היה העדר של 'מבוגר אחראי'. היעדר האמון ברמה הלאומית השפיע מאוד חזק, וכך, הצד העסקי במדינה הוא שהפך לסוג של המבוגר האחראי: ארגונים וחברות נטלו את המושכות וניהלו את האירוע".

הקבוצה, אמר, "מונה כ-15,000 עובדים ברחבי העולם, 8,000 מתוכם בארץ. יש לנו 27 אתרי ייצור ב-22 מדינות ושיתופי פעולה עם כמה תאגידים רב-לאומיים, ביהם דנונה, פפסיקו ו-הייר. נדרשנו לתקשר ולשקף את המצב למול השותפים האלה ומול מפיצי המותג סברה של חומוס וטחינה בארה"ב. בהיבט המקומי, שליש מהמפעלים שלנו פועלים בדרום. עובדים רבים פונו מבתיהם, ולצערנו גם נרצחו עובדים של הקבוצה. עוד נדרשנו לתשומת לב מיוחדת לעובדים הערבים שבקבוצה ולספק מענה לחששותיהם".

"מטרות העל שלנו במלחמה", אמר סדן, "הן: ביטחון אנשינו; שמירה על רציפות עסקית – לאפשר אספקת מזון עקבית של מזון ומשקאות לכל הארץ, כי בעת מלחמה, החשיבות של העורף גדלה; סיוע נרחב לקהילה, לרבות הקמת קרן תמיכה בהיקף מיליוני שקלים".

"בהיבט התמיכה ברציפות העסקית", ציין, "העובדים התנדבו באופן מטורף: מצאנו פתרונות למלקטים, להפצה ולקווי הייצור. כחלק מהסיוע החקלאי לעוטף תרמנו מוצרים למשפחות המפונים ולחיילים בחזית". סדן הוסיף, כי "הממד האנושי וניהול משאבי אנוש הוא האתגר הכי גדול. אנו ממפים את המצב על בסיס קשר רציף עם העובדים, מי מחליף את מי, מי גויס, היכן יש מקרים חריגים, ולצד כך גם פעילות רווחה, הכוללת מארזים למשפחות העובדים שגויסו. אנו גם מאפשרים לעובדי החברה גמישות מרבית עם עבודה מהבית".

"העבודה עוזרת לנפש", סיכם סדן, "זה היה המוטו שלנו כאשר העובדים שבו לעבודה, ופעלנו על מנת לחזק אותם. החזרה לעבודה הייתה יותר קשה מהקורונה. בייצור התמקדנו איך לנהל את המשאבים, שבאופן טבעי צומצמו: הכנסנו לוחות מחוונים לטובת ניהול המלאים והביקושים. כיום, חודשים מתחילת האירוע, כל המפעלים חזרו לעבודה, ואנו נמצאים במעין סוג של שגרה, תוך איזון בין החיים הפרטיים והעבודה – תוך כדי מלחמה, War Life Balance. המטרה שלנו היא שכלל המוצרים, מזון ומשקה – יגיעו בכל עת לכל בית בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים