כיצד לפשט את הסיבוכיות שבעולם ה-IT המודרני?
"היקף התהליכים שעוברים ב-IT גדל באופן אקספוננציאלי, ואין איש מחשוב שיכול לטפל בכזאת כמות; נדרשת יכולת ניהול שתסייע לכך", אמר גרישה סוקולובסקי, מנהל טכנולוגי לתחום ה-DevOps בבינת תקשורת מחשבים
"לפני שני עשורים, כשהכול היה פיזי ואון-פרמיס, הניצולת של השרתים, מערכות האחסון והתקשורת עמדה על 30%. הנתון, למרבה ההפתעה, נותר זהה גם לאחר כניסת הווירטואליזציה לחיינו. היקף התהליכים שעוברים ב-IT גדל באופן אקספוננציאלי, וקשור לכל שכבות המחשוב, כולל תשתיות ה-IT ואבטחת המידע. אין איש מחשוב, יהיה המקצוען ביותר בתחומו, שיכול לטפל בכזאת כמות של תהליכים שעוסקים בתפעול ובניהול ה-IT. נדרשת יכולת ניהול שתסייע לפישוט הסיבוכיות ולניהול התהליכים באופן יעיל, זול ומאובטח", כך אמר גרישה סוקולובסקי, מנהל טכנולוגי לתחום ה-DevOps בבינת תקשורת מחשבים.
סוקולובסקי דיבר בוובינר שנערך בנושא, תחת הכותרת "כיצד להבטיח את זמינות האפליקציות בארגון ולהוריד את עלויות הענן". הוובינר נערך היום (ג') על ידי בינת ויבמ, בהפקת אנשים ומחשבים.
לדבריו, "הסיבוכיות הזו נוגעת לעובדה שבמהלך השנים, כל מערך מחשוב בארגון הטמיע מערכות IT שונות, עם מערכות הפעלה שונות – לינוקס, יוניקס, מיינפריים ו-AS400, בין השאר, עם מערכות ERP ו-CRM, שירותי SaaS והרבה מערכות שפותחו באופן פנימי. יש לזכור: שינוי באחת המערכות משנה גם את האחרות".
הסיבוכיות של תשתיות המחשוב
"אתגר נוסף כרוך בסיבוכיות של תשתיות המחשוב, וקשור לצורך לפעול באופן חלק בין תשתיות האון-פרמיס בקרקע ובין הענן, והעננים. עוד אתגר, שאינו חדש, הוא הרצון ואף הצורך לעשות יותר (IT) בפחות (משאבים). כמו כן, יש לדאוג לכך שהשירותים ינופקו במהירות ובאופן מאובטח, כדי שלא תהיה נטישת משתמשים", ציין סוקולובסקי.
עוד מנה הדובר ברשימת האתגרים את המחסור בכוח אדם מקצועי. "מקצועני המחשוב הפכו למשאב קריטי בארגונים. זהו אתגר שלא פשוט לפתור אותו: הכשרה של איש DevOps אורכת שנים, שבמהלכן עליו ללמוד ולהכיר עשרות כלים ומערכות", אמר.
"אתגר הגנת הסייבר ואבטחת המידע גדל גם הוא", ציין, "עם ההתעצמות של התוקפים והעלייה בהיקף המתקפות. אם בעבר, צוותי ה-SoC טיפלו באירוע אחד או שניים ביום, הרי שכעת הם נתקלים במתקפה מדי כמה שניות. היקף האיומים והסיכונים גדל במאות אחוזים ואין בעולם בן אנוש שמסוגל להתמודד מול כולם".
הבינה המלאכותית והדמוקרטיזציה שלה
"ב-8-9 השנים האחרונות אנחנו עדים להתפתחות תחום הבינה המלאכותית ולדמוקרטיזציה שלו. זאת, במסגרת ההתפתחות של תחומים שונים בעולם המחשוב, לרבות ההתפתחות של ה-AI, ובתוכה – לימוד המכונה", הוסיף סוקולובסקי. "ה-AI תסייע לתפעול של ה-IT, עם AIOps. התחום, שהתפתח בשנים האחרונות, כולל תפעול מבוסס בינה מלאכותית, בשילוב מיכון. הוא מסייע לניהול של תהליכים יומיומיים ומספק נראות, כדי לדעת מה קורה בכל זמן נתון – בענן, בקרקע ובהיבט שמירת הנתונים, עם נקודת מבט אחת, ולספק פתרון".
סוקולובסקי ציין כי "הפתרון שבינת מציעה לארגונים כולל התבססות על בסט פרקטיסס, ארכיטקטורה וידע של מקצוענים. החברה קיימת כבר כמעט חמישה עשורים ומתמחה בפרויקטי אינטגרציה בכלל עולמות המחשוב, עבור ארגונים בכל גודל ומכל שדה פעילות. גם אנחנו חווינו את השינויים בשוק: הפכנו מחברה שמטמיעה פתרונות לעולמות הדאטה סנטר והאון-פרמיס לחברה שמטפלת גם בעולמות הענן ובשירותי מחשוב כשירות, XaaS. הקבוצה שאני שייך אליה גדלה והיא מונה כ-70 מהנדסים העוסקים בפרויקטים שונים עבור כלל הלקוחות – מחברות הזנק ועד לארגוני ענק".
לסיום הוא אמר כי "ארגונים נדרשים לא רק לטכנולוגיות – אלא גם לניהול שלהן. בינת מסייעת לארגונים לצלוח את שלל האתגרים הניצבים לפתחם, עם פתרון טורבונומיק של יבמ, וכך לעזור להם לפתור את סיבוכיות ה-IT. תחום ה-AI נמצא בשלב מואץ של התפתחות, ואני מעריך שב-2024-2025 הוא יחווה האצה וגידול מסיביים, בין השאר בשל הרצון להמשיך ולספק מגוון שירותי IT ודיגיטל, ועקב המלחמה הנוכחית".
תגובות
(0)