"המלחמה הניעה יותר שירותי דיגיטל, לצד יותר אבטחת מידע"
"האתגר האמיתי של מערכות המידע הוא לאפשר לנהל את הפעילות הפיננסית, והוא התעצם במלחמה", אמר גיא שבתאי, מנמ"ר Max
"המלחמה הכניסה את כולם למציאות חדשה. זו התאפיינה ברחובות ריקים, מערך דואר שעבד באופן לא מיטבי, אוכלוסיות שהתפנו ופונו במהירות, בלי שהאנשים לקחו את הרכוש והתיעוד שלהם. נדרשנו לתת מענה ללקוחות, כדי שהם יוכלו לשלם ולא ייפגעו. מיום א', ה-8 באוקטובר, פצחנו במהלכים שיאפשרו ללקוחות יותר שימוש בכרטיסים דיגיטליים, הנגשנו עוד תהליכים בערוצים המקוונים, ועשינו זאת תוך שאנחנו מקפידים על הבטי הגנת סייבר ואבטחת מידע, לטובת מניעת הונאות", כך אמר גיא שבתאי, מנמ"ר Max.
שבתאי דיבר ב-וובינר שנערך שלשום (ב'), ביוזמת אנשים ומחשבים, תחת הכותרת "המגזר הפיננסי, חברות האשראי ושוק ההון בשעת מלחמה – שירותי בנקאות חיוניים בשעת חירום". מנחה המפגש הווירטואלי היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.
שבתאי מונה לתפקידו לפני שלוש שנים, לאחר תשע שנים שבהן מילא תפקידים באגף מערכות המידע של Max. נושא הרצאתו היה: "גמישות טכנולוגית בחירום: כיצד משנים במהירות תהליכים כדי לסייע ללקוחות?"
לדבריו, "כחברת אשראי, אנחנו מפיקים את הכרטיסים שלנו בדפוס בארי, ובינינו לבין אנשי הדפוס נוצר קשר חם, מעבר לזה העסקי. היינו עימם בתקשורת כבר בשבת הארורה של ה-7 באוקטובר. עם שיבת מפעל הדפוס לפעילות, אנחנו ממשיכים לעבוד איתם".
הוא ציין כי "הבנו שהולך להיות פה אירוע מסדר גודל חדש שצריך להעירך לקראתו ולעבוד בו, ושעלינו להבין את מרחב האירוע, כדי לקבל את כלל הנתונים ולפיהם להחליט כיצד עלינו לפעול ומה נדרש מאתנו לעשות".
עוד כמה אתגרים
"עמדנו מול עוד כמה אתגרים", ציין שבתאי. "כך, למשל, נדרשנו לתת מענה ולהעניק יכולת שימוש ללקוחות שתוקף כרטיסי האשראי שלהם פג".
לדבריו, "Max הוא ארגון ללא סניפים, ולכן מאוד חשוב הקשר של החברה עם הלקוחות. 90% מהפעילות שלנו מול הלקוחות נעשית בערוצי הדיגיטל, כך שרובם של התהליכים נוגעים לטכנולוגיה. לכן, פעלנו עם תחילת המלחמה, באופן אינטנסיבי, על מנת להתאים את המערכות והתהליכים למצב החדש שנוצר, כדי שנוכל לתמוך בלקוחות. אנשיי עבדו בתחילת המלחמה ימים כלילות, כולל סופי שבוע, על מנת להביא לכך שכלל השינויים הנדרשים במוצרים ובטכנולוגיות ייכנסו לפעילות כבר בימים הראשונים".
"ניהול אנשים במשבר שונה לחלוטין מאשר בשגרה"
"יש לזכור", ציין שבתאי, "שניהול אנשים בעת משבר הוא בגדר חוויה שונה לחלוטין מאשר בזמני שגרה. הבאנו עובדים לתוך העשייה, וזה עזר להם 'להתרומם' – עבודה אינטנסיבית גרמה לשינוי אצלם, הם הלכו איתנו קדימה. עוד בטרם המשבר היינו במצב של המשכיות עסקית, ואחד הדברים שהיו בולטים עבורי הוא הכוח של חיבור העובדים והמנהלים לעשייה הארגונית – חיבור שנרקם לאורך שנים, שהתאפשר גם בזכות העובדה שזכיתי לנהל עובדים ותיקים בחברה. החיבור הזה תרם תרומה גדולה להצלחת ההתאמות הטכנולוגיות, בעבודה אינטנסיבית מסביב לשעון".
"עוד בטרם המלחמה היינו בעיצומה של מהפכה בכל הנוגע לכסף שלנו – לא רק סביב שיטת התשלום, אלא גם בהזדמנות לנהל את כל העולם הפיננסי שלנו במקום אחד ובפשטות", אמר. הוא סיכם בציינו כי "האתגר האמיתי של מערכות המידע הוא לאפשר לכל זה לקרות, והוא התעצם במלחמה".
תגובות
(0)