ארה"ב: ענקית הקורקינטים השיתופיים בירד הגישה בקשה לפשיטת רגל
חברת התחבורה החדשנית, שהפעילה במשך כשש שנים שירות השכרת קורקינטים חשמליים שיתופיים נקלעה לקשיים בארה"ב, אך פעילותה בקנדה, אירופה, וחשוב מכך עבורנו - בישראל - תימשך
בירד (BIRD) נקלעה לקשיים והגישה בקשה להגנת פשיטת רגל (סעיף 11) בארה"ב. על פי הדיווחים, פעילותה בקנדה ואירופה תימשך. לפי הוול סטריט ג'ורנל, לחברה יש תוכניות לערוך רה-ארגון ולמכור נתחים מנכסיה לחלק מהמלווים הקיימים שלה.
בירד, שנוסדה ב-2017 על ידי טראוויס ונדר זנדן – בכיר לשעבר בחברות התחבורה השיתופית הענקיות ליפט (Lyft) ואובר (Uber) – מציעה למשתמשים קורקינטים להשכרה לטווח קצר. הקורקינטים הללו הפכו ללהיט היפסטרי ולנפוצים בנופים עירוניים רבים, כולל בתל אביב בפרט ובישראל בכלל. אלא שההתלהבות מהשירות שלה פחתה במרוצת השנים, בין השאר בגלל אספקטים של ביטחון הרוכבים. בנוסף קמו לה מתחרים כמו גם לא מעט מתנגדים מבחינה עקרונית, שטעו שכלי התחבורה שהיא מציעה מחוללים מהומה על מדרכות ובכבישי הערים. כעת מסתבר שהחברה – שלהגדרתה היא עדיין "מובילה בתחום התחבורה החשמלית הידידותית לסביבה" – איבדה ככל הנראה גובה והצלחה, או כשלה ניהולית עד כדי צורך בהגנת פשיטת רגל. אך, כאמור, הדבר תקף כרגע רק לבירד ארה"ב.
לדברי בירד, משמעות הבשורהב החדשה היא רק שהחברה נכנסה לתהליך ארגון מחדש פיננסי, שמטרתו לחזק את המאזן שלה ולמצב את עצמה טוב יותר לשם צמיחה ארוכת טווח ובת קיימא. החברה כתבה בהודעה מטעמה לתקשורת, שאף התפרסמה באתרה, כי היא "תפעל כרגיל במהלך תהליך זה, תשמור על אותו שירות לרוכביה ותעמוד בהתחייבויותיה כלפי ערים שותפות, מנהלי צי ועובדים".
בירד ישראל מסרה: הפעילות תימשך ללא הפרעה
מאידך יש לציין כי מבירד ישראל נמסר במקביל כי "תהליך ההבראה הגלובלי הינו חשוב ברמה הבינלאומית, אך אין לו כל השפעה על פעילות החברה בישראל, שהינה רווחית ועצמאית. בירד ישראל תמשיך לפעול כרגיל, להתרחב לערים נוספות ולהעניק ללקוחותיה את פיתרון ההתניידות האולטימטיבי בערים כפי שעשתה בחמש השנים האחרונות מאז כניסתה לישראל".
בירד, שנחשבה כמפעילת אמצעי המיקרו-ניידות המובילה בצפון אמריקה – עוברת את המהפך המשמעותי בפעילותה, תחת הנהגתו הזמנית של המנכ"ל, מייקל וואשינושי. החברה טוענת שהיא מתקדמת לקראת רווחיות ושתמשיך במשימתה להפוך את הערים להולמות יותר למגורים, על ידי צמצום השימוש במכוניות ועומסי התנועה, וכן הפחתת פליטת הפחמן.
תהליך הארגון מחדש, בגיבוי של יו"ר הדירקטוריון, ג'ון ביטוב, הנשיא סטיוארט ליונס וסמנכ"ל הכספים ג'וזף פרודן, כרוך בהסכם מקיף עם מלווי השעבוד הראשון והשני של החברה. הליך פשיטת הרגל הוא מיוזמת בירד ומרצונה, ולפי החברה נועד להקל על מכירת נכסיה ולהבטיח 25 מיליון דולר במימון חדש מ-MidCap Financial, חטיבה של Apollo Global Management, ומהמלווים הקיימים שלה בשעבוד השני.
על פי ההודעה למדיה, פתרונות הניידות הנקיים, הזולים יותר והמוצעים לפי דרישה של בירד היו ועודם זמינים ב-350 ערים, בעיקר ברחבי קנדה, ארצות הברית, אירופה, המזרח התיכון ואוסטרליה. לדבריה, מאז הקמתה, רוכבי הקורקינטים של בירד נסעו למעלה מ-90 מיליון קילומטרים ברחבי העולם, וקיזזו, לטענתה ולפי הערכות, כ-50 מיליון קילו של פליטת פחמן, בגין נסיעות במכוניות שנמנעו בזכות שירותיה.
תגובות
(0)