מכה לשוק הגיימינג הסיני – כללים חדשים שמגבילים הוצאות על משחקים

בהמשך למדיניות של הממשל הסיני נגד משחקי וידיאו, פרסם הרגולטור הסיני טיוטת כללים חדשים, שנועדו לבלום הוצאות ותגמולים המעודדים משחקי וידיאו ● נמחקו 80 מיליארד דולר משווי השוק של חברות הגיימינג הסיניות

הגבלות על משחקי וידיאו בסין.

בסוף השבוע האחרון הכריז הרגולטור הסיני על טיוטה של שלל כללים חדשים, שמטרתם לבלום הוצאות ותגמולים המעודדים משחקי וידיאו.

הכללים החדשים, שקובעים למעשה מגבלות על ההוצאות על משחקים מקוונים, עוררו בהלה בקרב משקיעים, והובילו למחיקה של כמעט 80 מיליארד דולר משווי השוק של שתי חברות הגיימינג הגדולות בסין, כאשר המשקיעים מנסים לאמוד את ההשפעה הפוטנציאלית על הרווחים ואולי הגבלות צפויות נוספות.

פרסום טיוטת הכללים החדשים הוביל לירידה חדה של 16% בשלב מסוים במסחר במניותיה של טנסנט (Tencent) – חברת המשחקים הגדולה בעולם, וגם מניותיה של יריבתה, נטאיז (NetEase), איבדו 25% מערכן. גם מניותיה של חברת ההשקעות פרוסוס (Prosus), שמחזיקה ב-26% ממניות טנסנט איבדו 14.2% במסחר המוקדם ביום שישי והציגו אחת מהנפילות הגדולות ביותר במדד המניות הפאן-אירופי.

לפי הכללים החדשים, כעת ייאסר על משחקים מקוונים להעניק לשחקנים פרסים אם הם נכנסים כל יום, אם הם משלמים על המשחק בפעם הראשונה או אם הם משלמים על המשחק כמה פעמים ברציפות – כלים נפוצים לתמרץ משתמשים במשחקים המקוונים.

בנוסף, נאסר על משחקים להציע לקטינים תכונות של הגרלת מזל מבוססות הסתברות ולאפשר ספקולציות ומכירה פומבית של פריטי משחקים וירטואליים.

"לטובת" יצרניות המשחקים, הכללים החדשים כוללים גם מחויבות של הרגולטור לאשר משחקים בתוך 60 יום.

הממשל הסיני מציג מדיניות קפדנית יותר ויותר נגד משחקי וידיאו בשנים האחרונות. בשנת 2021 קבעה סין מגבלות קפדניות של זמן משחק למי שהם מתחת גיל 18 והשעתה אישורים של משחקי וידיאו חדשים למשך כשמונה חודשים, תוך ציון חששות להתמכרות למשחקים, אך החסימה הרשמית הסתיימה בשנה שעברה, עם חידוש אישורי המשחקים החדשים, לצד הטלת הגבלות לבלימת "רכישות בתוך המשחק". מלבד האיסור על תכונות תגמול, משחקים נדרשים גם להציב מגבלה על הסכום המרבי ששחקנים יכולים לטעון לארנקים הדיגיטליים שלהם עבור רכישות בתוך המשחק.

במקביל, בד בבד עם פרסום הכללים, הכריז הרגולטור על מתן רישיונות ל-40 משחקים מיובאים חדשים במהדורות מקומיות, מה שנתפס כאיתות לנכונות של בייג'ינג לאפשר משחקים נוספים במדינה למרות טיוטת הכללים המחמירים החדשים.

יצוין, כי כתוצאה מהחמרת המדיניות של בייג'ינג על המשחקים ב-2021, הייתה שנת 2022 השנה הקשה ביותר של תעשיית המשחקים הסינית, כאשר לראשונה התכווצו סך ההכנסות. אבל שוק משחקי הווידיאו חזר לצמוח השנה, כשההכנסות המקומיות עלו ב-13% לכ-42.6 מיליארד דולר, לפי איגוד התעשייה CGIGC.

השפעתה של טיוטת הכללים המחמירים ניכרה גם במניות חברות הגיימינג בעולם, שחוו ירידות בבורסות בארה"ב ובאירופה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים