שנת 2023 הסתכמה בגניבה של 1.83 מיליארד דולר על ידי פושעי רשת

זו הפעם הראשונה שנרשמת ירידה בהיקף הגניבות של הכספים הווירטואליים הללו, לאחר שב-2022 דווח על 3.8 מיליארד ועל 3.1 מיליארד דולר שנה לפני כן

"רק" 1.83 מיליון דולר נגנבו במטבעות קריפטו ב-2023.

פושעי רשת הצליחו לגנוב ב-2023 מטבעות קריפטוגרפים בהיקף של כ-1.83 מיליארד דולר. כך עולה מפלטפורמת המעקב REKT של חברת האבטחה De.FI שפועלת בעולמות ה-Web3. למרות שמדובר בסכום גדול, זו הפעם הראשונה שנרשמת ירידה בהיקף הגניבות של הכספים הווירטואליים הללו, לאחר שבשנים האחרונות נרשמה עלייה בכל שנה עם דיווחים על 3.8 מיליארד ב-2022, ו-3.1 מיליארד דולר שנה לפני כן.

סכום זה הצטבר בעקבות רישום של קצת יותר מ-450 אירועי פריצה שאירעו במהלך השנה על פני מגוון רחב של שירותים, שהגדול ביותר שנרשם היה של שירות הגישור Multichain, שהפריצה אליו ביולי גרמה לאובדן של כ-230 מיליון דולר. פריצה גדולה נוספת שנרשמה, בהיקף של 196 מיליון דולר אירעה במרץ ב-Euler Finance, שהיא חברה המריצה פרוטוקול DeFi על בסיס המטבע איתריום כדי לאפשר למשתמשים להלוות וללוות כמעט כל נכס קריפטוגרפי.

"הסכום השנתי הזה, למרות שהתחלק על פני אירועים שונים, מדגיש את הפגיעויות והאתגרים המתמשכים בתוך המערכת האקולוגית של ה-DeFi. שנת 2023 סיפקה עדות לפגיעויות המתמשכות, אבל גם לצעדים שנעשו בטיפול בהן, גם כשהעניין במרחב הזה היה מושתק יחסית בגלל השוק הדובי המתמשך יחסית במחצית הראשונה של השנה", כתבה De.FI.

פלטפורמת REKT עוקבת אחרי פריצות קריפטוגרפיות מאז 2011, ולפי הרישומים שלה בתריסר השנים הללו הגיע היקף הגניבות ל-77 מיליארד דולר על פני כ-3,650 אירועים. מתוך סכום זה הצליחו גופי אכיפת החוק להחזיר כ-6.6 מיליארד דולר.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים