"ה-AI תביא לכך שאנשים יעבדו רק בדברים שקשורים לרעיונות וליזמות"
אמיר ליברמן, מנכ"ל אמושן לוג'יק, סיפר על החבר שבראשותו, העושה שימוש בבינה מלאכותית כדי לזהות ולחשוף רגשות ונתונים רגשיים לפי הקול – שהיא בעלת פוטנציאל לשינוי בתחומים רבים
"בסופו של דבר, הבינה המלאכותית תחליף עבודה של בני אנוש במקומות רבים. אין מה להטיל על עובד בן אנוש משימות אותן הבינה המלאכותית יכולה לעשות טוב, זול ומהר יותר, למשל לדבר כנציג שירות לרקוחות של ארגון עם הלקוחות. רובוט שיודע לדבר, יקשיב – יבין את המצוקות של הלקוח ויתייחס להן. כך, מה שיעשו העובדים במקום עבודתם, בהכרח יהיה קשור לפעילויות יזמיות. תרומת ה-AI תהיה בכך שאנשים לא יהיו בעלי תפקידים בעבודתם – שלא קשורים לרעיונות וליזמות", כך אמר אמיר ליברמן, מנכ"ל אמושן לוג'יק (Emotion Logic).
ליברמן דיבר אתמול (ד'), במסגרת כנס Future of AI של Lynx מבית אנשים ומחשבים, שנערך באולם הבורסה בתל אביב. המנחים של האירוע היו בן פלד, מנכ"ל הכנס, ואמיר קרלין. את הפאנל בו השתתף הנחה עדן ביבס, סמנכ"ל פיתוח עסקי באקסליום (Accelium) ומשפיען בתחום ה-AI, והנושא שבו דנו משתתפי הפאנל היה "כיצד לשפר את התפוקתיות עם בינה מלאכותית".
החברה בראשותו, אמר ליברמן, "עושה שימוש בבינה מלאכותית כדי לזהות ולחשוף רגשות ונתונים רגשיים לפי הקול". הוא הסביר, כי "אנו מתמחים בזיהוי רגשות אמיתי מנתונים קוליים. הטכנולוגיה שלנו מסייעת לארגונים ממגוון המגזרים – חקירות הונאה, ארגוני בריאות, חינוך ושירות לקוחות. פענוח מדויק של הרגשות הבלתי נאמרים משפר את חוויות המשתמש ומסייע לקבלת תובנות חשובות".
הוא אמר, כי "החוק מאפשר הקלטה של בן השיח, אז התחליף לזיכרון של התוכן שהיה בשיחה הוא הקלטה. ניתוח שלה מאפשר לדעת מתי המוקלט התרגש מעט, מתי הוא 'חירטט'. כך, אנו מעניקים ללקוח יכולת לקבל תובנות מבוססות נתונים רלוונטיים – בלא לשאול שאלות חודרניות העלולות להפר את פרטיותו".
ליברמן ציין, כי "הרגש הוא משהו שניתוח שלו עשוי לסייע לנו להבין יותר מהשיחות. למשל בקשר שבין מפיצים ושותפים, ניתן להבין מי ינטוש ומי יעמיק את שיתופי הפעולה העסקיים. למשל, בניתוח שיחות של לקוחות אשר פונים למוקד שירות לקוחות, אנו מסייעים למצוא פערים בין התגובות המובעות של הלקוחות לבין רמת שביעות הרצון שלהם בפועל. לתובנות המתקבלות מהניתוח של ממצאים אלה יש חשיבות והשפעה מיידיים אם מיישמים אותן – וכך עשויה לחול עלייה משמעותית בשביעות הרצון של הלקוחות".
לדבריו, "בעת הליכי גיוס של עובדים, ניתן לשלב נתונים מבוססי הניתוח הקולי שאנו עושים, ולקבל סינון ממוכן, המסייע למקבלי ההחלטות ומשפר את מידת המהימנות של המידע על אודות המועמד". הוא ציין כי "הלקוח הארגוני יכול להחליט לאיזה עומק לרדת. כך, הטכנולוגיה שלנו מספקת נתונים חשובים וייחודיים בתהליך הגיוס".
"אנחנו מסייעים לארגונים לחשוף את האמת הניצבת מאחורי מילים שמדוברות – ב כל זמן ובכל מקום. טכנולוגיית ניתוח רגשות אמת הינה בעלת פוטנציאל לשינוי בתחומים רבים", סיכם.
צילום יעל צור
תגובות
(0)