"כבר ב-8.10 הבנו שאנחנו צריכים לעזור להניע את הכלכלה מחדש"
"עם תחילת המלחמה הבנו שאנחנו צריכים לקחת מנהיגות - ונקטנו במהלכים בהתאם", אמרה גלית הראל, מנהלת תקשורת שיווקית ב-MAX, בוובינר שיווק בעת מלחמה של אנשים ומחשבים ● באילו מהלכים מדובר?
אחד המגזרים שמושפעים מיידית ודרמטית ממצבי חירום כמו המלחמה הנוכחית הוא המגזר הפיננסי – זה שאחראי על הפעילות הבנקאית והכספית במדינה, ושמאפשר לכלכלה הישראלית להמשיך לפעול גם כאשר היא חוטפת מכה. אמנם, מכה כואבת פחות מהאירועים הנוראיים שקרו ב-7.10, אבל מכה.
וובינר שיווק בזמן מלחמה של אנשים ומחשבים, שעסק בפעילות של חברות בארץ מפרוץ האירועים בכלל, ובפעילות השיווקית שלהם בפרט, אירח כמה בכירים בחברות פיננסיות בולטות במשק הישראלי. אחרי שסקרתי בפניכם, בכתבות הקודמות, את דבריהם במפגש הווירטואלי של נציגי בנק הפועלים וחברות אחרות, הפעם הגיע תורן של MAX ומימון ישיר.
גלית הראל, מנהלת תקשורת שיווקית ב-MAX, העידה בדבריה בוובינר כי "הפעילות העסקית שלנו הושפעה מיידית ובאופן דרמטי עם פרוץ המלחמה: הייתה ירידה דרמטית בפעילות העסקית במשק, לקוחות לקחו פחות הלוואות, וחברות התעופה הזרות חדלו לטוס לארץ וממנה – מה שגרם לפעילות המט"ח שלנו להשתנות, ולכך שהיה עלינו לתת מענה מיידי לישראלים שנתקעו בחו"ל והיו צריכים מענה לעניין ביטוח נסיעות. מערך השיווק שלנו התגייס מהר כדי לתת את המענים ללקוחות ולהעביר להם מידע. יצאנו עם שורה של הקלות, שכל הזמן התעדכנה".
"רגע אחרי ההלם הראשוני חזרנו לשיווק בסיסי – מה שאפשר ומה שמתאים באותו הזמן", הוסיפה. "ביצענו התאמות של שיווק המוצרים שלנו למצב, כמו, למשל, הצעת הלוואה בריבית פריים + 0%".
"הבנו שאנחנו צריכים לעזור להניע את הכלכלה מחדש, לקחת מנהיגות", אמרה הראל. "לכן, יצאנו עם מהלך שהוא Win-Win – לעודד את הלקוחות לקנות בנובמבר באתרים כחול לבן ו-5% מהמחזור יועברו לתרומה למועצה האזורית אשכול – פרויקט דגל של חינוך. במסגרת זו נתרמו מיליוני שקלים והלקוחות של MAX קנו יותר באתרים ישראליים".
שרית רדין, סמנכ"לית השיווק של מימון ישיר, אמרה כי "מיד לאחר ה-7 באוקטובר התחלנו לפעול בשלוש שכבות: Doing, מעורבות וחזון. ב-Doing הכוונה היא לפעולות שעשינו באופן מיידי עבור העובדים שלנו, לרבות אלה מהם שגויסו למילואים, המשפחות שלהם והלקוחות שלנו. כחלק מזה, פתחנו קופה שכל עובד יכול היה לתרום לה ולבחור מה לעשות עם הכסף לטובת החיילים. כמו כן, עובדים שלנו יצאו להתנדב".
"השכבה השנייה היא המעורבות. הסוכנויות והשותפים שלנו בצפון ובדרום נפגעו, ולמעשה לא הייתה להם עבודה. לכן, יצאנו במהלכים כמו להביא לקוחות למתקנים שבהם יש את הרכבים שלנו. עודדנו אותם לעשות את זה באמצעות סרטוני טיק טוק. קידמנו את הסרטונים האלה, והם זכו למאות אלפי צפיות", אמרה.
"מימשנו את השכבה השלישית, של החזון, באמצעות המשך העשייה השוטפת מאחורי הקלעים", הוסיפה רדין.
היא סיימה בציינה כי "אנחנו ממשיכים עם התרומות ועם הפעילות העסקית, וממשיכים בפיתוחי פתרונות על מנת לעזור ללקוחות ולצוותים שלנו".
נטלי גבאי, סמנכ"לית השיווק והאירועים של אנשים ומחשבים, פתחה את הוובינר וסיפרה על הפעילות של הקבוצה מתחילת המלחמה. "החלטנו לשמר מעט שפיות – הן באמצעות התגייסות למאמץ הלאומי והן עם וובינרים, כדי לשמר את הקהילה שלנו, קהילת ההיי-טק", אמרה. "קיימנו סדרת וובינרים בנושאים שונים שקשורים לפעילות עולם ההיי-טק – סייבר, רפואה, AI, ההון האנושי, תעשייה חכמה ועוד – וגם הוובינר הזה, בנושא שיווק בעת מלחמה. מטרת סדרת המפגשים הווירטואליים היא לקיים תקשורת ולשתף ידע גם בתקופה קשה זו".
"רבים מהדוברים והמרצים במפגשים הווירטואליים אמרו לנו לאחריהם שחברות היי-טק התגייסו כדי לתת פתרונות לארגונים שלהם. הוובינרים יצרו אופטימיות, שפיות בתוך הכאוס, ואנחנו שמחים שזה שמר את הקהילה אתנו", ציינה גבאי.
היא הדגישה כי "בימים אלה אנחנו חוזרים לאירועים פיזיים, וכבר קיימנו כמה כאלה (השבוע התקיים אחד האירועים השנתיים המרכזיים של אנשים ומחשבים – ועידת הפסגה Top Summit 2024; י"ה). בקנה נמצאת גם תחרות מצטייני המחשוב IT Awards, שהתאמנו אותה לזמן המלחמה וכוללת קטגוריה בהתאם".
תגובות
(0)