פייפאל מכניסה AI לשירותיה – בינתיים כניסוי ותוכניות להמשך השנה
במסגרת אירוע שנערך ביום ה' הכריז אלכס כריס, המנכ"ל החדש של פייפאל העולמית, על חידושים רבים, ביניהן שתי תכונות חדשות שבבסיסן הטכנולוגיה המדוברת של התקופה: GenAI - החזר מזומנים, וקבלות חכמות
הענקית הפיננסית פייפאל (PayPal) מתכוננת להכניס חדשנות, ובגדול, לשירותיה, וכחלק מכך היא תנסה לשלב את הטכנולוגיה המדוברת של התקופה, GenAI, בפעילותה. שתיים מהתכונות שהציגה החברה ייבחנו החל מעכשיו: החזר מזומנים (Cash-back או כפי שפיילאל מכנה אותה – CashPass), וקבלות חכמות (Smart Receipts).
ההכרזה הזו הגיעה כחלק מאירוע שערכה החברה ביום ה' האחרון ובו הודיע אלכס כריס, המנכ"ל החדש של פייפאל העולמית, על חידושים רבים נוספים.
ההכרזה של החברה על תוכניות הפיילוט לשתי התכונות המופעלות על ידי בינה מלאכותית לא כללה יותר מדי פרטים ספציפיים, אך ניתן היה ללמוד ממנה בין השאר כי CashPass היא תכונה שנועדה להתאים אישית הזדמנויות להחזרים כספיים עבור משתמשים, בהתבסס על הרגלי ההוצאות שלהם. הפיילוט צפוי להתמקד בחקירה כיצד בינה מלאכותית יכולה להתאים הצעות קאשבק, בהתבסס על פרטי חוויית המשתמש של הלקוח. התכונה עדיין בפיתוח, אבל הפיילוט בעניינה עתיד להתחיל כעת.
בנוגע ל-קבלות חכמות, שמשמשת כתכונה הן ללקוחות והן למותגים – תכונה זו מבטיחה למנף בינה מלאכותית כדי לארגן הצעות לרכישה ולחזות צרכים עתידיים של הגולש. כשלקוחות משלמים באמצעות פייפאל, הם יקבלו בקרוב קבלה שתאפשר להם לעקוב אחר ההזמנה ולראות תחזיות של מה שהם עשויים לרצות לקנות מהמותג להבא. הקבלות ימנפו הצעות מבוססות בינה מלאכותית המבוססות על נתוני התנהגות הקונים, בשילוב עם סקירת היצע רלוונטי מרחבי האינטרנט. התכונה אמורה לסייע למותגים לכלול המלצה מותאמת אישית יחד עם הצעה להחזר כספי ללקוח, כדי להגדיל את הסיכוי שלו לשוב ולרכוש דרכה.
גם תכונת CashPass וגם הקבלות החכמות נמצאות כעת בשלבי פיילוט, כאמור, ומשמעות הדבר היא שהן יהיו זמינות לקבוצה מוגבלת של משתמשים. פייפאל לא חשפה לוחות זמנים ספציפיים בנוגע ללו"ז המשוער להשקה לציבור הרחב, אבל הפיילוטים הללו מסמלים את העניין שלה בבחינת הפוטנציאל של הבינה המלאכותית החדשה לשפר את חווית המשתמשים.
See all the innovations revealed in PayPal’s First Look showcase and discover what’s in store for PayPal and Venmo this year. https://t.co/12ZbXct9zr #PayPalFirstLook pic.twitter.com/he7QeEvJ2X
— PayPal (@PayPal) January 25, 2024
עוד יכולות מבוססות AI כבר בקנה
באירוע ביום ה', הציג המנכ"ל כריס עוד חידושים ש-פייפאל ו-ונמו (Venmo) – שירות העברות כספים שבבעלותה – יכניסו לפעולה בשנה הקרובה, וגם באלו משולבת הבינה המלאכותית.
כריס דיבר על כך שהחברה מציגה כעת כמה וכמה חוויות תשלום חדשות, שנמצאות בפיתוח ויכנסו לפעולה בהמשך השנה, וביניהן פלטפורמת מכירה חדשות לסוחרים וכן שיפורים חדשים שמאחוריהם עומדת ונמו, שעתידים לאפשר לעסקים קטנים מקומיים להתגלות ולצמוח.
החידושים המרכזיים הנוספים של פייפאל שיושקו במהלך 2024 כוללים את: Streamlined checkout – תהליך קופה מהיר יותר, עם זמן אחזור מופחת (מהיר עד 50%), שילוב מפתחות לכניסה בלחיצה אחת ואופטימיזציה המופעלת על ידי AI לשיפורי מהירות עתידיים; תשלום אורח מהיר – סוחרים יקבלו אפשרות להציע תשלום אורח בלחיצה אחת, המאפשר רכישות מהירות יותר ללא צורך ביצירת חשבון; פלטפורמת הצעות מותאמות אישית – פלטפורמה מונעת בינה מלאכותית, שתאפשר לסוחרים לספק הצעות רלוונטיות בזמן אמת לצרכנים בהתבסס על היסטוריית הרכישות שלהם. שירות זה יהיה מבוסס ביצועים, והסוחרים ישלמו רק עבור הצעות שצלחו.
בנוסף, לפי כריס, בקרוב נזכה לראות אפליקציית פייפאל משופרת, בה ישולבו התכונות החדשות כמו CashPass, ושתתבסס על אלגוריתמי חיפוש משופרים, המתעדפים הצעות ועסקאות רלוונטיות.
עוד בשורה היא שדרוג הפרופילים העסקיים ב-ונמו – החברה הבת של פייפאל תציע בקרוב לעסקים קטנים פרופילים משופרים, הכוללים כפתורי הרשמה, הצעות לדירוגים ויכולות של מבצעי קידום מכירות, להגברת הנראות ומעורבות הלקוחות.
יצוין עם זאת כי מדובר בהצהרות לעתיד ובתוכניות פיילוט, כך שוהתכונות והפונקציונליות שלהן יכולות להיות בסופו של שונות ממה שנאמר בהכרזות הראשוניות עליהן. נמתין ונראה לאן כל זה מתפתח.
תגובות
(0)