סנאפ – החברה שמאחורי סנאפצ'ט – מפטרת 10% מעובדיה
הפיטורים הם תוצר של מה שהחברה הסבירה כ-רה-ארגון ויחולו על כ-500 עובדיה בכל העולם ● זהו סבב הפיטורים השלישי של החברה בתוך שלוש שנים ● לא ידוע בינתיים האם האקט ישפיע על העובדים בישראל
סנאפ (Snap) – חברת האם של אפליקציית המדיה החברתית הפופולרית סנאפצ'ט (Snapchat) – הודיעה השבוע על צמצום משמעותי במצבת עובדיה. החברה מתכננת לפטר כ-10% מהצוות העולמי שלה, בהיקף של כ-500 עובדים. זהו סבב הפיטורים השלישי של החברה בתוך שלוש שנים.
סנאפ טוענת שהמהלך הוא חלק ממאמץ ארגון מחדש רחב יותר, שמטרתו "להפחית את ההיררכיה" ו"לקדם שיתוף פעולה אישי" בקרב עובדיה, זאת בעקבות צמצום צוות המוצרים שלה והפיכתו לקטן בהרבה, שהתרחש בנובמבר האחרון. לסבב הקטן יחסית הזה קדם מהלך אגרסיבי בהרבה של פיטורים בחברה, שהתרחש באוגוסט 2022. סנאפ פיטרה אז 20% מכוח העבודה שלה, שמנה באותם ימים 6,400 איש וכיום מונה רק 5,300. לפי דיווח של The Verge, הפיטורים באותה שנה השפיעו בעיקר על חטיבת החומרה של החברה ועל מוצרי המפתחים, כולל על Zenly שנוהל בנפרד.
בהצהרה החדשה שלה על הפיטורים ציינה סנאפ כי אלו נועדו "למצב את העסק שלנו בצורה הטובה ביותר לביצוע בסדרי העדיפויות הגבוהים ביותר שלנו", מה שמצביע על התמקדות בייעול התפעול ובהקצאת משאבים.
As with the recent Google layoffs, Snap is cutting senior people who are expensive.https://t.co/5bfR2qJb3R pic.twitter.com/2VxEk3AlD7
— Amir Efrati (@amir) February 5, 2024
מתחילת 2024 – גלי פיטורים חדשים בתעשיית הטק
ההחלטה של סנאפ מגיעה על רקע גלי פיטורים תכופים בתעשיית ההיי-טק, כבר מתחילת שנת 2024, שבמסגרתם גם חברות ענק כמו אמזון ואלפבית (גוגל) הודיעו על צמצום משמעותי בכוח האדם שלהן.
על פי דיווחים בתעשייה, המגזר רשם מספר גבוה במיוחד של אובדן מקומות עבודה ב-2023, ונראה שהמגמה נמשכת גם עם פתיחת השנה הנוכחית.
סנאפ הכירה בתרומתם של העובדים שפוטרו לחברה, הביעה מחויבות לתמוך בהם, והבטיחה להעניק להם חבילות פיצויים. לדבריה, היא צופה כי תיאלץ לשלם, עקב הפיטורים, בין 55 ל-75 מיליון דולר לפני מס, בעיקר בגין פיצויים ועלויות נלוות, ומשמעות הנתון הזה היא – השפעה כספית רבה לאקט הפיטורים, שכנראה חל בעיקר על עובדים "יקרים", לכן גם יצבור הוצאות גדולות על פיצוייהם.
כעת נותר לראות כיצד הפיטורים הללו ישפיעו על הפעילות והאסטרטגיה ארוכת הטווח של סנאפ וסנאפצ'ט שלה. ההנחה הרווחת במדיה העולמית היא שההתמקדות של החברה ב"שיתוף פעולה אישי", שלא הובהר מה כוונתה, יכולה כנראה לעצב מחדש את תרבות העבודה של סנאפ ובמקביל עלולה להשפיע על אפשרויות העבודה מרחוק של עובדיה.
תגובות
(0)