היי דרומה: סיסקו תקים שלוחה באופקים

המרכז יעסוק בתמיכה, מכירות ומו"פ, ויעסיק עשרות מתושבי העיר והסביבה - אזורים שנפגעו בשבת הארורה של ה-7 באוקטובר ● הסניף הדרומי יהיה השביעי במספר של סיסקו בארץ

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל ויו"ר לשכת המסחר ישראל-אמריקה.

נקודת אור לאופקים, מהערים שנפגעו בשבת הארורה של ה-7 באוקטובר: סיסקו תקים בעיר הדרומית שלוחה שתעסיק עשרות מבני ובנות המקום והסביבה. הסניף הדרומי יהיה השביעי במספר של החברה בארץ.

לפי איציק דנינו, ראש עיריית אופקים, "לסיסקו הייתה תרומה משמעותית לפתיחת מתחם המגנט בעיר, לא רק בציוד וטכנולוגיה, אלא גם בשילוב תכנים בקורסים והרצאות בעיר". אורן שגיא, מנכ"ל הסניף הישראלי של החברה, ערך הרצאה לצעירי העיר במסגרת מגנט.

באחרונה נערכה בעיר פגישה שבה השתתפו שגיא, מאיר פלג, סמנכ"ל בסיסקו העולמית, שרית רצר, סמנכ"לית ואחראית שותפים עסקיים בסיסקו, זיקה אב-צוק, סמנכ"לית פיתוח עסקי בחברה, יעל אבני, סמנכ"לית תוכניות בקרן רש"י וגלית מירן, ראשת מטה תפעול גלובלי בטבע. בפגישה סוכם כי סיסקו תקים שלוחה של החברה בעיר, ותגייס עובדים תושבי אופקים והסביבה לעבודה בה – בפעילויות התמיכה, המכירה, הקדם מכירה, המו"פ ובמרכז החדשנות שלה. השלוחה תיפתח בחודשים הקרובים.

רשת עמל, קרן רש"י וסיסקו ישקיעו בהכשרות של צעירים, בפיתוח מסלולי קריירה בתחום ה-IT, בהשמת כוח אדם ועוד. כמו כן, ענקית ה-IT תנסה לגייס שותפים נוספים לפיתוח העיר אופקים, ותפעל להשקיע בחינוך ובלימודי חדשנות בעיר.

רכישות בישראל בכ-7.5 מיליארדי דולרים

סיסקו ערכה בישראל 18 רכישות של חברות, בסכום מצטבר של כ-7.5 מיליארדי דולרים. חברות אלה מהוות עמוד תווך בפעילות של החברה, שמונה יותר מ-800 עובדים בישראל – יחד עם מרכזי הפיתוח שהיא מפעילה בקיסריה, נתניה ותל אביב. אלה עוסקים בפיתוח שכבת הסיליקון, אופטיקה, כלי ניהול ובקרה והגנת סייבר של סיסקו. במרכז המו"פ שלה בקיסריה מפותח הדור הבא של Silicon One – מעבד תקשורת שמאפשר תעבורה בקצבים מהירים. כך, אנשי המו"פ של החברה בארץ עוסקים בפיתוחי תקשורת והגנת הסייבר, תוך שילוב מנועי AI מתקדמים.

אחד הפיתוחים של המוצרים החדשים של מחלקת החדשנות של סיסקו בישראל הוא פתרון ששמו טלסקופ, שמיועד לעזור לחברות שמשתמשות במערכות מודרניות בענן, ומאפשר להן לתחקר תקלות ולנטר את המוצר שלהן.

סיסקו החלה את גל הרכישות שלה בישראל ב-1998, כשקנתה את קלאס דאטה תמורת 50 מיליון דולר.

בעשור הנוכחי, הענקית העולמית רכשה כאן את פורטשיפט, אפסגון וסנודה, וכן את לייטספין, שהצטרפה למרכז הפיתוח של החברה בתל אביב. פורטשיפט נרכשה באוקטובר 2020 מהפורטפוליו של Team8, והיא עוסקת באבטחת קונטיינרים, קוברנטיס וענן. רכישה זו הצטרפה לקנייתה ב-2016 של קלאודלוק, שמציעה מעטפת אבטחה לענן.

חברת הסטארט-אפ הישראלית אפסגון נרכשה על ידי סיסקו באוגוסט 2021, ב-"גיל" ארבע בלבד – תמורת כחצי מיליארד דולר. אפסגון מספקת יכולות ניטור, זיהוי, ניתוח ותיקון תקלות באפליקציות בסביבות ענן. הצוות שלה צורף לקבוצת האסטרטגיה, האינקובציה והאפליקציות של סיסקו. רכישת אפסגון היא השנייה בגודלה של סיסקו בישראל, כשהגדולה ביותר היא זו של NDS תמורת חמישה מיליארד דולר – ב-2012. במאי 2021 היא רכשה את סדונה תמורת 100 מיליון דולר. זו פיתחה תוכנה לייעול פעילותן של רשתות תקשורת אינטרנט. סדונה מבצעת היתוך של השכבות בין השכבה האופטית לשכבת ה-IP, עם מערכת ניהול ובקרה אחודה, המתממשקת לכל יצרן ולכל סוג ציוד.

הרכישה האחרונה של ענקית ה-IT בישראל הייתה זו של לייטספין, במרץ האחרון, תמורת כרבע מיליארד דולר. חברת הסייבר הישראלית פיתחה מוצר שסורק את סביבות הענן והקוברנטיס של הלקוח הארגוני, מאתר בעיות אבטחה ומציע פתרונות כיצד לתקנן, תוך תעדוף חכם של הבעיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים