אוזניות קשת אלחוטיות – Miracase MANC300

האוזניות הללו פשוטות לשימוש, כוללות הפחתת רעשים די משביעת רצון ותג המחיר שלהן סביר בהחלט

האוזניות MANC300.

לאורך החיים הטכנולוגיים שלי למדתי להעריך את היצרניות שלפעמים מציעות רק מעט תכונות דיגיטליות, אבל עומדות במה שהן מבטיחות. בדרך כלל זה מתלווה בתג מחיר נוח, יחסית ללקוחות הפוטנציאליים. לפעמים זה עדיף על מוצרים שמגיעים עם תג מחיר גבוה במיוחד, שמטרתו להחזיר לחברות את הכספים שהן השקיעו במגוון רחב מדי של תכונות, שבחלקן אפילו לא מגיעים להשתמש – ולעתים קרובות למדי.

בנדא מגנטיק החלה באחרונה להביא לשוק הישראלי מוצרים של מירקייס (Miracase), שהיא יצרנית של גאדג'טים שבדרך כלל מציעה מחירים נגישים לשוק הדיגיטלי הצרכני. בין המוצרים הללו ניתן למצוא את האוזניות MANC300, שהן, כפי שהשם מרמז, אוזניות שתומכות ב-ANC – הפחתת רעשים אקטיבית. התכונה הזאת הייתה משויכת עד לאחרונה כמעט באופן בלעדי לאוזניות מהצד היקר יותר של השוק, או לפחות מהאמצע ומעלה.

ה-MANC300 הן אוזניות קשת אלחוטיות, שמתחברות לטלפון או למכשירים תומכים אחרים, באמצעות חיבור Bluetooth 5.3 מודרני יחסית. למעשה, הן תומכות באפשרות להתחבר לשני מכשירים. אם רוצים, לדוגמה, מעבר לטלפון, להתחבר איתן גם למחשב, פשוט מכבים לרגע את ה-Bluetooth בטלפון, מבצעים את פעולת ההצמדה למחשב ואז מדליקים מחדש. החיבור יבוצע לפי האפליקציה הפעילה האחרונה, כל עוד האוזניות נמצאות במרחק של עד 15 מטר מהמכשיר.

האוזניות הללו פשוטות למדי מבחינת העיצוב וגם התפעול, ואין אפליקציה שמלווה אותן. זה אומר שהכיוון הקולי במפעל, לפני שהן יוצאות לדרך לאוזני הלקוחות האפשריים, הוא מה שיש. יש קצת דגש על הבס, אבל עם בימת קול קצת מצומצמת ואיכות כללית שהיא לא רעה, אבל לא מעבר לכך. אודיופילים יאמרו שקצת חסרות החדות וההפרדה בין הצלילים, ושפה ושם, בצלילים הנמוכים יותר, מורגשת חומת צלילים. אולם, הסך הכול בהחלט סביר למשתמש מהשורה, שבעיקר מריץ רשימות שירים בספוטיפיי.

כפתורים באוזניות

יש ב-MANC300 כפתורים, שכולם נמצאים באוזניה הימנית: כפתור עוצמת קול, ששולט בעוצמת הקול של המכשיר שאליו הן מחוברות, וכפתור שמשמש להדלקה/כיבוי (צריך להחזיק שלוש שניות), הפעלת/ביטול השתקת הרעשים (שתי לחיצות מהירות) והפעלה/ביטול של מצב ההשהיה הנמוכה (שלוש לחיצות מהירות) לטובת צפייה בסרטים או משחקים – תכונה שעוזרת רק ממש במעט.

בשורה התחתונה, במחיר של 199 שקלים מקבלים אוזניות אלחוטיות נוחות מאוד לשימוש, ועל אף שהן פשוטות וזולות, הן מציעות יכולת השתקת רעשים שעושה את העבודה שלה יחסית היטב. גם איכות המוזיקה סבירה לחלוטין

האוזניות נוחות מאוד לשימוש, גם במשך שעות רבות, ואפילו רבות מאוד – הטלפון הזהיר אותי שלוש פעמים שאני חובש אותן זמן רב מדי. הן מצוידות בכריות קטנות יחסית, שלא חורגות בהרבה מעבר לאוזניים, אבל מדובר בכריות זיכרון נוחות מאוד, שקל וכיף להצמיד אותן לאוזניים, והן מספקות בפני עצמן השתקת רעשים פסיבית לא רעה. ההתאמה של הקשת ושל האוזניות יציבה עד מאוד, וגם כשניסיתי להפיל אותן מהראש בקפיצות או בטלטולים, הן לא זזו.

מנגנון ה-ANC עושה את העבודה שלו לא רע. הוא אמנם לא מצליח להשתיק לחלוטין את רעשי הרקע שאינם מונוטוניים לחלוטין, אבל מגיע ליותר מ-50% בקלות רבה מאוד. רק חבל שבדרך זה משפיע גם על עוצמת הקול ומוסיף קצת לדגש של הבס. לפעמים ביטלתי את התכונה, במקומות שבהם יכולתי להסתפק בהשתקה הפסיבית של הכריות עצמן.

איכות השיחות הייתה בהחלט סבירה, אבל לעתים, הצד השני אמר, באמצע השיחה, שהוא לא שומע אותי היטב, גם אם לאחר מכן השיחה המשיכה כרגיל. לדבר לאט ובהדגשה – זה תמיד עוזר.

גימיק

יש ב-MANC300 גימיק, ואפילו נחמד: אמנם לא מדובר באוזניות חכמות, אבל ההודעות כולן בשפה העברית – החל מההדלקה, דרך הצימוד ועד להפעלת/ביטול התכונות המיוחדות. זאת השקעה מעניינת של החברה או היבואנית.

מבחינת זמן עבודה, אין ספק שאין כל בעיה רצינית. עם סוללת 400 מילי-אמפר לשעה, ה-MANC300 מציעות זמן עבודה של 35 שעות כשה-ANC פעיל, ועד 50 שעות כשהתכונה אינה פעילה. אני לא מכיר מישהו שבכמעט שלוש יממות יצליח לרוקן את הסוללה – וניסיתי. לא הצלחתי. ההטענה, כך או כך, היא באמצעות חיבור USB Type-C סטנדרטי, וטעינה מלאה נמשכת כשעתיים.

בשורה התחתונה, במחיר של 199 שקלים מקבלים אוזניות אלחוטיות נוחות מאוד לשימוש, ועל אף שהן פשוטות וזולות, הן מציעות יכולת השתקת רעשים שעושה את העבודה שלה יחסית היטב. גם איכות המוזיקה סבירה לחלוטין עבור פעילות ספורטיבית, נסיעה באוטובוס או יציאה עם הכלב לטיול – פעילויות שבהן בדרך כלל, האיכות הצלילית קצת פחות חשובה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים