ארה"ב תקפה בסייבר ספינת ריגול איראנית

המניע: למנוע מהספינה לחלוק מידע מודיעיני עם החות'ים, שתוקפים ספינות משא בים האדום

תקיפת סייבר אמריקנית על ספינת ריגול אירנית.

ארה"ב ערכה באחרונה מתקפת סייבר נגד ספינת צבא איראנית, שאספה מידע מודיעיני על ספינות משא השטות בים האדום ובמפרץ עדן; כך דיווחו בסוף השבוע רשת NBC והניו יורק טיימס.

מתקפת הסייבר התרחשה לפני יותר משבוע. היא באה כתגובה למתקפה בירדן שערכו מיליציות הנתמכות על ידי איראן בעיראק, באמצעות כטב"ם. במתקפה, שבוצעה על הבסיס האמריקני "Tower 22" שבגבול ירדן-סוריה, נהרגו שלושה חיילים אמריקנים ועשרות נוספים נפצעו. הייתה זו אחת מיותר מ-160 מתקפות נגד יעדים מערביים, בניסיון ללחוץ על וושינגטון להביא לסיום המלחמה בעזה.

מתקפת הסייבר נועדה לשבש את יכולתה של הספינה, הפועלת בשירות משמרות המהפכה של איראן. לפי גורמים אמריקניים רשמיים, איראן משתמשת בספינה כדי לספק מידע ממוקד לחות'ים, כדי שהמתקפות שלהם על הספינות השטות בים האדום יהיו יעילות יותר.

לפי אחד מהפקידים הבכירים בארה"ב, מתקפת הסייבר כוונה כנגד ספינה איראנית בשם בהשד (Behshad). דובר המועצה לביטחון לאומי ודובר משרד ההגנה של ארה"ב סירבו להגיב לדיווח. שתי ספינות משא איראניות – בהשד וסאביז (Saviz) – נחשדו זה מכבר כמי שמשמשות בסיסי הפעלה קדמיים של אנשי קומנדו איראניים. בשבוע שעבר אמר אמיר סעיד אירוואני, שגריר איראן באו"ם, כי בהשד נמצאת בים האדום "כדי להילחם בפעילות הפיראטית" וכי היא אינה מספקת מודיעין לכוחות החות'ים.

בשבועות האחרונים ספינת בהשד פועלת ליד נמל ג'יבוטי, קרוב לבסיס צבאי סיני על החוף. אנליסטים צבאיים שיערו, כי איראן העבירה את הספינה ליד הבסיס הסיני, כדי להרתיע את כוחות הצי האמריקני מלנסות לתקוף אותה. כ-12% מתעבורת הספינות העולמית עוברת בים האדום. בעקבות המתקפות החוזרות ונשנות של החות'ים מנובמבר, ענקיות ספנות הכריזו על הפסקת פעילותן בים האדום ובמפרץ עדן, מה שמייקר ומאריך את זמן אספקת הסחורות בעולם. המורדים החות'ים, שנתמכים זה זמן רב על ידי איראן, נשבעו להמשיך בתקיפות עד שישראל תחדל מפעולותיה ברצועת עזה. החות'ים, השולטים בצפון תימן, ירו טילים ומזל"טים לעבר כלי שיט בים האדום ובמפרץ עדן. בכירים איראנים הכחישו את ההאשמות נגדם.

כאשר הנשיא ג'ו ביידן הורה להגיב למתקפה שהרגה את חיילי ארה"ב בירדן, פקידי ממשל אמרו שהיא תתבצע בכמה חזיתות, ומתקפת התגובה החלה בתקיפות אוויריות בעיראק ובסוריה. בעבר דווח כי התגובה תכלול גם פעולות סייבר. לא נמסרו פרטים טכנולוגיים על המתקפה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים