"המענה לבזבוז בענן – ניהול חכם"

לדברי ניר הולנדר, מנהל פעילות נוטניקס לאזורי ישראל, אגן הים התיכון ואפריקה, הכוונה ב-"ניהול חכם" היא ל-"ניהול כלל היישומים למול מאגר משאבי המחשוב והאחסון, לצד הקצאה דינמית"

ניר הולנדר, מנהל פעילות נוטניקס לאזורי ישראל, אגן הים התיכון ואפריקה.

"בסופו של דבר, מנהלי התשתיות מנהלים את תשתיות ה-IT שלהם לא לשם ניהול שלהן, אלא כדי לספק IT יעיל, זריז וחסכוני. כך, למשל, המטרה של חברת תעופה ואנשיה היא להטיס נוסעים ממקום למקום, ולא להיות מומחי מכשור תעופתי. בעולמות הענן יש ניצול בזבזני ולא מלא של השירותים והמשאבים. כאשר הארגון מחליט לעבור לענן, הוא רוכש מהספקית יחידת נפח, או מחשוב – אבל משלם על כל גודלה, בלא קשר להיקף הצריכה שלו. מה שארגונים נדרשים לו הוא פתרון שמספק ניהול חכם של אותה יחידה בענן, עם ניהול כלל היישומים למול מאגר משאבי המחשוב והאחסון, לצד הקצאה דינמית", כך אמר ניר הולנדר, מנהל פעילות נוטניקס לאזורי ישראל, אגן הים התיכון ואפריקה.

הולנדר דיבר בפתח כנס שערך הסניף הישראלי של החברה. הכנס, Nutanix Cloud Day, נערך היום (ג') באולם East בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות נציגים של לקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

לדבריו, "מנמ"רים נדרשים להפעיל את ה-IT הארגוני שלהם בקרקע וגם בענן. בין אם תפיסת הארגון היא 'רק ענן' או 'ענן תחילה', ההגירה לקלאוד היא תהליך מורכב ולא קצר. אם הארגון לא נולד בענן, בסופו של דבר הוא נדרש לפלטפורמת נתונים וניהול נתונים, שתפעל בשני העולמות. הדרך לעשות זאת באופן הנכון היא 'ענן חכם' – כזה ש-'יחליט' מה מעומסי העבודה נכון שיהיה בעננים ומה מהם נכון להמשיך להיות בדאטה סנטר המקומי, בקרקע".

"לצד המצב הגיאו-פוליטי בעולם וגם באזור", ציין, "ארגונים ומנמ"רים מתמודדים עם אתגרים נוספים: המחסור בכישרונות ובמקצועני IT והפער ההולך וגדל בין הרצוי למצוי; הגידול הבלתי פוסק בעלויות תפעול המחשוב; המורכבות ההולכת וגדלה של מערכות ה-IT; הדאטה מתפוצצת: מדי יום נוצרים בעולם נתונים בנפח של 2.5 קוונטיליון-בייט (2,500 פטה-בייט) – זה הרבה יותר ממה שנוצר בעבר, בעשרות מונים; ועד 2026 ייבנו ויפותחו 750 מיליון אפליקציות חדשות ויותר ממחצית המידע תימצא בקצה, כמו גם רכיבי AI".

ה-"דבק" שבין הענן לקרקע

הולנדר הסביר כי "כלל האתגרים הללו יביאו לכך ש-74% מהארגונים ינהלו את המידע שלהם על כמה מערכות ופלטפורמות, בקרקע ובענן, באופן היברידי ומרובה עננים. 94% מהארגונים רוצים חוויית צריכה אחידה בחצר הלקוח, בענן הציבורי ובמולטי-קלאוד. אנחנו מציעים את ה-'דבק', שמאפשר יכולת להריץ את כל היישומים הארגוניים פה וגם שם, ומחליט היכן הם יהיו בכל עת, תוך הבנת העלויות".

לדבריו, "אנחנו מציעים לארגונים להיות יעילים בניצול התשתיות שלהם ב-30%, ותמיד הכלל הוא 'מה שנכון ללקוח – נכון לנו'. הפתרון שלנו יכול לחסוך לארגונים עד 60% מהזמן בהעברת עומסים לענן, באופן מהיר, נוח ולא כואב. כמו כן, אנחנו טוענים לחיסכון של 60% בניהול עלויות הדאטה סנטר ולקיצור משך הזמן של הטמעת אפליקציות משלושה שבועות – לשעה. אנחנו גאים גם ביכולת לתת מענה למשבר האקלים העולמי, עם חיסכון של 30% בצריכת האנרגיה. כל זה נעשה תוך מתן חופש בחירה, מניעת נעילה וגמישות".

הוא ציין כי "יש לנוטניקס 24,500 לקוחות, ואת שנתה הכספית היא סיימה ביולי 2023 עם היקף מכירות של 1.6 מיליארד דולר מתוכנה בלבד, המהווים קצב גידול של 30%. יש לציין ש-57% מארגוני הפורצ'ן 500 הם לקוחות שלנו. השינויים הטקטוניים שמתחוללים בעולם ה-IT ישפיעו עלינו לטובה: פורסטר צופה שבשנה הקרובה, אחד מכל ארבעה ארגונים ישקול להחליף, או יתחיל להחליף, את ספק התשתיות שלו, ואין ספק שרבים מהם יגיעו אלינו".

לסיכום אמר הולנדר כי "מאז תחילת המלחמה חווינו גידול בפעילות שלנו, בשיעור דו ספרתי באחוזים. ארגונים מהמגזר הציבורי רכשו מאתנו ציוד ושירותים בהיקפים גדולים, כדי להיערך למצב החירום. בנוסף, גדלה הצריכה של ארגונים מהמגזר הפרטי, שפועלים מול הממשלה, וארגונים רבים, מכל המגזרים, הכינו פתרונות התאוששות מאסון – בענן ובקרקע. 2024 תהיה שנה חזקה – סיימנו חצי שנה פיסקלית של צמיחה ואנחנו אופטימיים לגבי ההמשך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים