חוקרים מפתחים שתלי עיניים מונעי חשמל סולארי

בשתלים הללו ישולבו חיישנים ומצלמות שישתמשו בפאנלים פוטו-חשמליים סולאריים וכך יבטיחו את פעילותם הרציפה בלי הצורך להטעין אותם

ההתקדמות המדעית והרפואית נוגעת שוב במה שפעם נחשב למדע בדיוני טהור, וההודעה של קבוצת חוקרים מאוניברסיטת ניו סאות' וולס באוסטרליה כי הם מפתחים שתלי עיניים מונעי חשמל סולארי בהחלט עומדת בתקן הזה.

לפי המאמר שפרסמו, הם ישלבו בשתלים הללו חיישנים ומצלמות שישתמשו בפאנלים פוטו-חשמליים סולאריים וכך יבטיחו את הפעילות הרציפה של השתלים. מדובר בפתרון שאמור לסייע לאנשים שחולים במחלות ראייה קשות במיוחד שאין להן נכון להיום תרופה – רטיניטיס פיגמנטוזה שהיא קבוצת מחלות שפוגעות ברשתית (RP), וכן ניוון מקולרי תלוי גיל (AMD).

השימוש בשתלים כדי לספק פתרון ראייה לאנשים שסובלים מהמחלות הלו אינו חדש, אבל עד היום לא נמצאה דרך שמאפשרת להפעיל את השתלים באופן שימושי ושוטף כדי לאפשר זאת בפועל. לפי החוקרים, השימוש בפאנלים סולאריים זעירים במקום מנגנון טעינה הוא פתרון הרבה פחות פולשני ומורגש.

המפתחים סיפרו שהם כבר הצליחו ליצור מערך של שני תאים זעירים זה על זה שמפיקים אנרגיה, והם בוחנים עד כמה אפשר להמשיך להערים תאים כדי להגיע למתח הנדרש. כך או כך, מדובר ברעיון שהדרך למימושו עדיין ארוכה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים