כשל תוכנה במק'דונלדס גרם לסגירה של אלפי סניפים בכמה מדינות
מקדונלד'ס: "הבעיה הזאת לא נגרמה ישירות מאירוע אבטחת סייבר, אלא על ידי ספק צד שלישי במהלך שינוי קונפיגורציה"
בשעות הבוקר המוקדמות של יום ו' החלה תקלה בסניפי מק'דונלדס, בעיקר באוסטרליה, שבעקבותיה נאלצה רשת המזון המהיר הפופולרית לסגור זמנית אלפים מסניפיה עד לפתרון הבעיה. התקלה התבטאה בכך, שלקוחות לא הצליחו לשלם עבור הזמנותיהם. בעיות דומות דווחו גם במדינות נוספות, בהן ניו זילנד, סין, יפן, קנדה, דרום קוריאה, טייוואן וגרמניה.
בהצהרה ראשונה לתקשורת, אמר דובר מטעם מקדונלד'ס, כי "יש לציין שהנושא אינו קשור לאירוע אבטחת סייבר".
לאחר שהתקלה נפתרה, פרסמה מקדונלד'ס הצהרה באתר הרשמי שלה, המספקת עדכון והסבר כלשהו לגבי מהות הבעיה שגרמה לתקלה העולמית.
"בערך בחצות (אזור זמן CDT) ביום שישי, מקדונלד'ס חוותה נפילה על מערכת טכנולוגית עולמית, שזוהתה ותוקנה במהירות", מסבירה החברה בהצהרה. "שווקים רבים חזרו להיות מחוברים אונליין, והשאר נמצאים בתהליך. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם השווקים שעדיין חווים בעיות. יש לציין שהבעיה הזאת לא נגרמה ישירות מאירוע אבטחת סייבר, אלא על ידי ספק צד שלישי במהלך שינוי קונפיגורציה".
על פי הדיווחים באוסטרליה, בעוד שסניפים מסוימים נאלצו להיסגר לחלוטין, אחרים יכלו להמשיך לפעול תוך קבלת תשלומים במזומן בלבד.
בפוסט לחשבון ה-X הרשמי שלה, הודיעה מקדונלד'ס יפן שהתרחש "כשל במערכת", ושהחברה מתנצלת "על אי הנוחות שהדבר עלול לגרום ומבקשת ממך להמתין זמן מה עד שהשירות ישוחזר".
מקדונלד'ס מפעילה כיום קצת יותר מ-40,000 סניפים ברחבי העולם, בהם כ-1,040 באוסטרליה, 3,000 ביפן, 1,400 בקנדה, 400 בדרום קוריאה ו-400 בטייוואן.
תגובות
(0)