אחים בוגרי MIT נעצרו בחשד לשוד קריפטו ענק בשווי 25 מיליון ד'

אנטון (24) וג'יימס (28) פרייר-בואנו הואשמו בהונאת רשת ובהלבנת הון, ובכך שניצלו, לכאורה, תהליך אישור של עסקאות במטבע אית'ריום בבלוקצ'יין, כדי לגנוב את ההון בתוך 12 שניות בלבד

שדדו אית'ריום בשווי עצום. שני אחים בוגרי MIT.

ארה"ב עצרה השבוע (ג') במפתיע, בחשד לשוד קריפטו חדש וגדול במיוחד, שני אחים אקדמאים בוגרי MIT – המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, שנחשב כאחד ממוסדות האקדמיה המובילים בעולם.

אנטון פרייר-בואנו, בן ה-24 מבוסטון, ואחיו ג'יימס פרייר-בואנו, בן ה-28 מניו יורק, נלקחו למעצר פדרלי, אחרי שהואשמו בפיתוח תוכנית פלילית חדשה לגניבת מטבעות ויראטוליים, שהניבה להם כ-25 מיליון דולר.

האחים מואשמים בקשירת קשר לביצוע הונאת רשת ובקשירת קשר לביצוע הלבנת הון.

לפי הטענות, במסגרת התוכנית שהנאשמים יזמו הם פעלו לניצול רשת הבלוקצ'יין של המטבע את'ריום (Ethereum) כדי להשיג במרמה קריפטו בשווי של כ-25 מיליון דולר תוך כ-12 שניות, כך לדברי משרד המשפטים האמריקני.

השיטה החדשה ששימשה את השודדים

השיטה שבה השתמשו החשודים הייתה השגת גישה לא חוקית לעסקאות פרטיות שנמצאו במצב המתנה, בזמן הקצר שלוקח להוספת עסקאות אית'ריום לבלוקצ'יין. החשודים פיתחו מאמתים לא אותנטיים שנתנו תקפות לנתוני העסקאות והשתמשו בהם כדי להפריע לתהליך האימות של העסקאות הפרטיות. לאחר מכן, החשודים ניצלו פגיעות בתהליך בניית הבלוקים, וסדרו מחדש את הבלוקים לפני שהם נוספו לבלוקצ'יין, באופן שהיה נוח עבורם, מה שאפשר להם להפנות את המטבע הווירטואלי לכתובת שבשליטתם.

על פי הדיווחים, בין קורבנותיהם של האחים פרייר-בואנו היו מי שהבינו שחוו הונאה וביקשו מהחשודים להחזיר את כספם, אך הללו סירבו. הם גם הסתירו את הקריפטו הגנוב על ידי שימוש בבורסות מטבעות דיגיטליים שאינן אמריקניות, ושאצלן איתרו נהלי אימות זהות לקויים.

סגנית התובע הכללי האמריקני, ליסה מונקו, הצהירה בנדון כי "כפי שנטען בכתב האישום, האחים פרייר-בואנו גנבו 25 מיליון דולר במטבע קריפטוגרפי של Ethereum באמצעות תוכנית מתוחכמת ומתקדמת טכנולוגית, שהם זממו במשך חודשים וביצעו בתוך שניות". מונקו הוסיפה והבהירה כי "למרבה הצער עבור הנאשמים" הפשעים לכאורה שלהם לא הצליחו  לשטות בתובעים של משרד המשפטים ובסוכני מס ההכנסה, שהשכילו לזהות "את תוכנית ההונאה והלבנת ההון הראשונה מסוגה הזו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים