"ישראל מצויה בפער מול העולם בפיתוחי AI מתקדמים"

"נדרשת אסטרטגיה ממשלתית כדי לשמור על הובלה טכנולוגית; יש לנו חוקרים מצוינים וחברות מדהימות, אבל העולם מתקדם ב-AI מהר מאיתנו", אמר אורי אליבאייב, מומחה בתחום ה-AI, בפאנל ליום העצמאות ● פרק ד' בסדרה

אורי אליבאייב, יועץ ומומחה בתחום ה-AI, ומייסד קהילת Machine Learning.

"יש לישראל נקודת פתיחה טובה מאוד בכל מה שקשור למחקר אודות הבינה המלאכותית היוצרת, יש לנו הון אנושי טוב וחוקרים בולטים, אבל מאז 2019, מדינות אחרות, כולל מדינות שכנות, פותחות פערים מולנו בפיתוחים מתקדמים, וישראל מוצאת את עצמה מאחור בתחום", כך אמר אורי אליבאייב, יועץ ומומחה בתחום ה-AI, ומייסד קהילת Machine Learning, שמונה כיום 40 אלף חברים.

אליבאייב דיבר בפאנל לרגל יום העצמאות, שמערכת אנשים ומחשבים יזמה. לדבריו, יש כמה סיבות שבגינן הפערים הללו נוצרו, ואחת מהן היא העובדה שסעודיה ומדינות ערביות אחרות משקיעות משאבים בבניית מחשבי על – מה שמקשה על היכולת של החוקרים הישראלים להשלים מחקרים שלהם ולהשתלב במחקרים עולמיים. "חוקרים ישראליים מתקשים לקבל כוח חישוב באקדמיה במדינות שונות", אמר. "האוניברסיטאות בארץ עושות מה שהן יכולות, יש מגמת שיפור, אבל זה עדיין לא מספיק, ומן הראוי לתת את הדעת על כך".

סיבה נוספת היא ההיקף היחסית קטן של שילוב לימודי הבינה המלאכותית באקדמיה, מעבר לפקולטות למדעי המחשב – וזה דבר שצריך לקדם אותו. זאת, משום שה-AI נוכחת בתחומים רבים, ולא צריכה להיות תחומה ללימודי המדע והטכנולוגיה. אליבאייב אמר כי "זה מתקשר לאחת הסיבות המרכזיות לפערים: ב-'יום טוב', יש בישראל 200 עד 300 חוקרים שהבינה המלאכותית היא חלק מהפעילות שלהם. בעבר זה הספיק, אבל כיום לא, וצריך להגדיל את מספר החוקרים. ככל שנגדיל את המספר הזה יבואו לכאן עוד חברות רב לאומיות, שיקימו פה מרכזי פיתוח, עם ההון האנושי שלנו, שמבוקש בכל העולם".

לסיום אמר אליבאייב כי "מדינת ישראל צריכה אסטרטגיה ממשלתית כדי לשמור על הובלה טכנולוגית. יש לנו חוקרים מצוינים וחברות מדהימות, אבל העולם מתקדם בתחום הבינה המלאכותית מהר יותר מאיתנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים