רדיט ו-OpenAI בשת"פ: ChatGPT יקבל גישה לתכני הרשת החברתית

כלי ה-GenAI של OpenAI עומד לקבל שדרוג ולזכות בגישה לגיטימית לארכיון העצום של דיוני רדיט - עניין שיסייע מאוד לאימונו על בסיס שיחות אנושיות עדכניות ● בנוסף, כלי ה-GenAI ישולב בפורומים של רדיט

הסכימו לשתף פעולה. רדיט ו-OpenAI.

ChatGPT, שהושק בשלהי 2022, הפך במהירות למשנה משחק באינספור תחומים. הצ'אטבוט, כידוע, מבוסס על מודל שפה גדול ומאוד חכם ויודע לשוחח בטבעיות עם המשתמשים, להבין את ההנחיות (פרומפטים) שלהם ואז ליצור עבורם תוכן מסוגים וסוגות שונות. אך אחת המגבלות של ChatGPT הייתה הגישה שלו למידע בזמן אמת לצורך אימון והכרת המציאות העכשווית. וכאן נכנס לתמונה שיתוף פעולה חדש שנרקם בין מפתחת הכלי, OpenAI לרשת החברתית רדיט (Reddit), עליו הכריזו החברות בשבוע שעבר. 

רדיט נוסדה ב-2005 על ידי שני יזמים – סטיב הולפמן ואלקסיס אוהנייאן – והונפקה בורסת ניו יורק ב-21 במרץ האחרון. החברה פיתחה מערכת שמשתמשים יכולים להזין אליה תכנים, כגון טקסטים או קישורים, ובנויה על בסיס פורומים, והתכנים הללו מוצגים בפיד של המשתמשים לפי מידת הפופולריות שלהם, בחלוקה לנושאים. בזכות ההסכם שעליו בישרו החברות כעת, הארכיון העצום של הדיונים המתמשכים, בכל נושא שניתן להעלות על הדעת כמעט, יסייע מאוד לאימון של הצ'אטבוט על בסיס שיחות אנושיות עדכניות.

שאיפות הבינה המלאכותית וגיוון ההכנסות של רדיט

בנוסף, כלי ה-GenAI ישולב בפורומים של רדיט, לתועלת הגולשים הרבים שעושים באתר שימוש, אשר לפי אתר BackLink, מספרם נע בין 1.2 מיליארד ל-2.3 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים.

העסקה היא חלק מהאסטרטגיה הגדולה יותר של רדיט לאמץ AI ולגוון את מקורות ההכנסה שלה. אחרי ה-IPO שלה החברה מחפשת עוד הכנסות, מעבר לאלו שמקורן רק בפרסום. מכירת נתונים כדי להכשיר דגמי AI כמו ChatGPT נתפשת ככל הנראה כקונספט חדש ומבטיח, ועושה רושם ש-רדיט מאמינה כי זו תביא לה שגשוג.

בנוסף, זו לא הגיחה הראשונה של החברה לתחום – מוקדם יותר בשנת 2024, עשתה רדיט עסקה דומה עם חברת האם של גוגל, אלפבית (Alphabet). כחלק מהעסקה השנתית, בשווי 60 מיליון דולר, גוגל יכולה לאמן את ה-AI שלה על תכני רדיט, ואילו כלי הבינה המלאכותית של הענקית ממאונטיין וויו ישרתו את משתמשי הפלטפורמה.

רשמה זינוק עקב החדשות. מניית רדיט.

רשמה זינוק עקב החדשות. מניית רדיט. צילום: לכידת מסך מגוגל

תגובת השוק: המשקיעים התלהבו והמנייה זינקה

ההכרזה על השותפות שנרקמה בין רדיט ל-OpenAI התקבל בהתלהבות בשוק. מחיר מניית רדיט זינק ביותר מ-10%, ומחירה עומד כעת על קצת יותר מ-62 דולר למנייה כשבמועד ההנפקה, רק כמה חודשים, היה קרוב יותר ל-45 דולרים למנייה. 

אבל לעסקה הזו בין רדיט ל-OpenAI יש השלכות רחבות יותר מאלו הפיננסיות והיא יכולה אפילו להשפיע על עתיד הבינה המלאכותית כולו. הסיבה לכך היא ש-OpenAI נתקלת, כידוע, בתביעות של גורמים שונים, ובראשם הניו יורק טיימס. התובעים טוענים כי החברה אימנה או מאמנת את ה-LLMs שלה על ידי שימוש בתכנים אסורים המוגנים בזכויות יוצרים וללא קבלת אישור בעליהם. הדאטה של רדיט תעשיר את המודלים, ושילוב אינספור התכנים ה"שיחתיים" מהפלטפורמה העצומה והמשתנה ללא הרף יתרום ל-ChatGPT עוד יכולות להיות יותר אנושי ולהבין טוב יותר את העולם. לפי מומחים בתחום, השת"פ המסוים הזה סולל את הדרך לדור חדש של AI, שיהיה לא רק יותר אינטליגנטי אלא גם מעודכן בנושאי השיחות ובאופיין בעולם האמיתי של האנשים הרגילים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים