סמסונג: מלכת העשור של הטלפונים החכמים

בתקופה שבין הרבעון הראשון של 2014 ועד הרבעון הראשון של 2024, סמסונג מכרה כ-700 מיליון טלפונים יותר מיריבתה העקשנית אפל: 2.937 מיליארד לעומת 2.203 מיליארד, בהתאמה

תקלה במפעל: עובדים נחשפו לקרינה. סמסונג.

דו"ח חדש שפרסמה חברת אלטאינדקס (Altindex) – המתמחה באנליטיקה של נתונים – חשף שבעשור האחרון סמסונג (Samsung) שולטת ביד רמה בשוק הטלפונים החכמים.

למרות שב-2023, במבט כולל, אפל (Apple) הצליחה להדיח את סמסונג ממקומה הראשון uvכמעט טבעי אחרי 14 שנה, אבל לא רק שהיצרנית של טלפוני הגלקסי חזרה ברבעון הראשון של 2024 למקום הראשון – הפער במכירות לאורך עשור עומד על כ-33% לרעת יצרנית מכשירי ה-iPhone.

ב-אלטאינדקס ניתחו את הנתונים הרבעוניים שפרסמה חברת מחקרי השוק IDC, החל ברבעון הראשון של 2014 ועד הרבעון הראשון של 2024, ומהמספרים עולה ש-סמסונג מכרה באותה תקופה כ-700 מיליון טלפונים יותר מיריבתה העקשנית: 2.937 מיליארד לעומת 2.203 מיליארד בהתאמה.

סמסונג העפילה על כולן במכירות בעשור. חברות הסמארטפון המובילות.

סמסונג העפילה על כולן במכירות בעשור. חברות הסמארטפון המובילות. צילום: Shutterstock

שיאומי, אופו ו-ויוו יחד מכרו פחות מאשר סמסונג בעשור האחרון

אבל יותר מכך, שלוש היצרניות הבאות ברשימה, שעדיין באמת פעילות בשוק, הן שיאומי (Xiaomi), שמכרה 1.147 מיליארד טלפונים; אופו (Oppo), שמכרה 0.912 מיליארד יחידות; והאחות ויוו (VIVO), עם מכירה של כ-0.527 מיליארד מכשירים. יחד שלושתן מכרו פחות מאשר סמסונג בעשור האחרון.

וואווי (Huawei), שהונחה בצד קצת, מכרה בעשורה אחרון 1.057 מיליארד טלפונים, ואפשר רק לנחש איך היה השוק משתנה, והוא היה משתנה, אם החרם של הממשל האמריקני לא היה מוטל על החברה.

אבל ב-אפל יכולים גם להיות קצת מרוצים מהדיווח הזה: בעשור האחרון עלה נתח השוק שלה ב-2% – אל 17.3%. במקביל ירד נתח השוק של סמסונג בלא פחות מ-9.9% – מ-30.7% ברבעון הראשון של 2014 ל-20.8% ברבעון הראשון של 2024 – מה שאומר שהחברות הקטנות יותר בהחלט נגסו במכירות של החברה המובילה. נתח השוק של שיאומי, לדוגמה, עומד על 14.1% – פי שלוש מאשר לפני עשור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים