מיקרוסופט הציגה: מחשבי Copilot+ PC – ה-AI מוטמעת ב-Windows

המטרה של ענקית התוכנה היא להדגיש, שמדובר במחשבים שמריצים את סביבת ה-AI של החברה בתוך Windows 11 ● מי שמספקת את המעבדים לשורה ארוכה של הכרזות על מחשבים חדשים היא קוואלקום

סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט, מציג את Copilot+PC בכנס בחודש שעבר.

מיקרוסופט הכריזה אתמול, ויש יגידו באופן דרמטי, על קטגוריה חדשה של מחשבי בינה מלאכותית ניידים. במקום להמשיך והתייחס אל הדור החדש של המחשבים כאל AI PC, החליטה החברה על שם חדש שהיא מקווה שיהפוך לתקן: Copilot+ PC. המטרה של ענקית התוכנה היא להדגיש, שמדובר במחשבים שמריצים את סביבת הבינה מלאכותית של החברה בתוך Windows 11. מעבר לכך, מערכת ה-Copilot המעודכנת תהיה מבוססת על מודל GPT-4o החדש המעודכן והמהיר יותר של OpenAI, שעליו הכריזה לאחרונה, מתוך כוונה לבצע כמה שיותר מטלות בינה מלאכותית בנקודת הקצה – במחשב – ולא משנה אם מדובר בשאילתות טקסטואליות, בהוראות קוליות או בבקשה מהבינה המלאכותית לצייר כבשה בסגנון של אנטואן דה סנט-אקזופרי.

וכדי שאפשר יהיה לבצע פעולות בינה מלאכותית במחשבים ניידים, וכפי שלמדנו כבר ממעבדים קודמים שהושקו בתחום, יש צורך במעבד עצבי (NPU) חזק – ובאופן קצת מפתיע מי שמלווה את מיקרוסופט בהשקה של Copilot+ PC, ומספקת את המעבדים לשורה ארוכה של הכרזות על מחשבים חדשים מכל היצרניות בשוק כמעט, היא קוואלקום.

מיקרוסופט וקוולאקום יד ביד

החברה, שכבר כמה שנים מנסה את מזלה עם מחשבי Windragon, מחשבים שמריצים Windows מעל מעבדי ה-Snapdragon של החברה, מנסה שוב את מזלה עם מעבדים חדשים בדמות Snapdragon X Elite ו-Snapdragon X Plus, שמעבר לזמן עבודה טוב ויכולת קישוריות מתקדמת מביאים שבב עצבי חדש, שיספק, לפי החברה, עוצמת בינה מלאכותית של 45 TOPS – ואלו המעבדים היחידים נכון להיום שעומדים בדרישה המינימלית של מיקרוסופט כדי לאשר שמחשב עומד בתקן Copilot+ PC – עוצמת בינה מלאכותית של 40 TOPS. המעבדים הנוכחיים של AMD ואינטל עדיין לא שם, אם כי מעבדי ה-Lunar Lake של אינטל עומדים ממש לפני הכרזה רשמית עם עוצמת בינה מלאכותית גדולה יותר.

מעבר לעוצמה של 40 TOPS, כדי לקבל את הסמכת Copilot+ PC המחשב הנייד אמור להגיע עם 16 גיגה-בייט זיכרון RAM לפחות ועם נפח אחסון מובנה של 256 גיגה-בייט. אפשר להעריך, שבשוק העסקי הניידים החדשים יגיעו עם כמות זיכרון RAM כפולה, ושטח אחסון של 256 גיגה-בייט נחשב כיום למינימלי ברוב שוק הניידים.

קוולאקום השיקה בינתיים, כאמור, שני מעבדים חדשים. גרסת ה-Plus של Snapdragon X מציעה 10 ליבות מחשוב, המבוססות על ליבת האוריון החדשה של החברה במהירות מרבית של 3.4 גיגה-הרץ, לצד שבב גרפי חדש עם עוצמת עיבוד של 3.8 TFLOPs. גרסת ה-Elite מגיעה עם 12 ליבות מחשוב במהירות מרבית של 4.2 גיגה-הרץ ושבב גרפי שמציע עוצמה של 4.6 TFLOPs. שני המעבדים, כאמור, מצוידים בשבב NPU בעוצמה של 45 TOPS.

מחשבי Copilot+ PC החדשים של מיקרוסופט: Surface Laptop ו-Surface Pro צילום: לכידת מסך מאירוע מיקרוסופט

יכולות חדשות

במיקרוסופט בכלל כיוונו את החצים במהלך החלק ההשוואתי של הביצועים אל אפל ולא אינטל. בחברה טענו, שמחשבים המבוססים על Snapdragon X Elite עם היכולות החדשות של Copilot יציעו 20% חיי סוללה טובים יותר בהשוואה לדור הנוכחי של MacBook Air, ביצועי שיא שהינם ב-23% טובים יותר וכן ביצועים יציבים יותר בהרצת מטלות בעבודה בריבוי נימים ברמה של 58%.

מעבר לכך, הציגה מיקרוסופט מגוון של חידושי בינה מלאכותית שישולבו בגרסאות הבאות של Windows 11 וינצלו את המעבדים החדשים. כך, לדוגמה, תכונה בשם Recall תדע לעקוב מקרוב אחרי העבודה של המשתמש, תאפשר לו לגשת בקלות לעבודות האחרונות שביצע ולבצע חיפוש קל אחרי דברים שהוא עבד עליהם גם לפני מספר שבועות, והכל באמצעות שפה טבעית.

כן יאפשרו המעבדים החדשים להציג כתוביות חיות בשיחות וידיאו וגם בשיחות מוקלטות מראש, מ-44 שפות לאנגלית. ויש גם תכונה בשם Cocreator, שמאפשרת ליצור תמונות בינה מלאכותית באמצעות תיאור שפתי יחד עם משיכות מכחול, ועם אפשרות עיבוד מחדש של התוצאה. כן הוצגה תכונה בשם Auto Super Resolution, שמאפשרת לשדרג רזולוציה של סרטוני וידיאו ומשחקים כדי להזרים אותם באופן חלק יותר, והיא עושה את זה בזמן אמת.

"חוויות הבינה המלאכותית העשירות ביותר ירתמו את הכוח של מחשוב הענן ומחשוב הקצה שמתוזמרים לעבוד יחדיו. זה בתורו יוביל לקטגוריה חדשה של מכשירים, שהופכים את העולם עצמו לסוג של הנחיה. מבחינתנו, החזון הזה מתחיל בלוח הציור האהוב והנפוץ ביותר שלנו: Windows", אמר מנכ"לית מיקרוסופט, סאטיה נאדלה במהלך ההכרזה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים