למרות החרם המדעי: גואטמלה חתמה על שת"פ עם ישראל

ההסכם, הינו חלק מהמאמצים לבלום את המגמה המסוכנת של החרם האקדמי על ישראל, כך אמרה שרת המדע גמליאל, שביקרה בגוטמלה כדי לבלום מגמה מסוכנת זו

אוסקר צ'ינצ'ילה, המנהל הכללי של מכון ההכשרות הגואטמלי (INTECAP) ושרת המדע והחדשנות, גילה גמליאל, חותמים על ההסכם.

על רקע החרם המדעי, ההולך ומחריף, על חוקרים ועל המחקר האקדמי בישראל, מדינת גואטמלה חתמה השבוע על הסכם שיתוף פעולה מדעי-טכנולוגי עם מדינת ישראל, במהלך ביקור שערכה שם שרת המדע והחדשנות, גילה גמליאל.

טקס החתימה נערך בעיר הבירה, גואטמלה סיטי, בנוכחות שרת המדע והחדשנות, גמליאל, שביקרה שם, וכן בנוכחותו של אוסקר צ'ינצ'ילה, המנהל הכללי של מכון ההכשרות הגואטמלי – INTECAP – ושגריר ישראל בגואטמלה, יפתח קוריאל.

במהלך ביקורה נועדה השרה גמליאל בפגישות עבודה עם נציגי הוועדה הלאומית למדעים בגואטמלה – SENACYT – כמו גם עם נשיאת הוועד ליחסי חוץ, חברת הפרלמנט קרולה לוקרסיה רייס, ועם מנכ"ל ובכירי מכון INTECAP, המוביל את תחום פיתוח ההון האנושי בגואטמלה, באמצעות הדרכות והכשרות מקצועיות בתחומים רבים ובכלל זה טכניים והנדסיים.

הבכירים ציינו את עוצמתה הטכנולוגית והמדעית של ישראל, כמרכז חדשנות עולמי, ואת תקוותם כי השת"פ המדעי בין המדינות יעמיק ויביא לתנופה כלכלית וטכנולוגית.

"משרד המדע בראשותי ניצב בחזית ההתמודדות עם גלי החרם וההשתקה של מוסדות וחוקרים ישראליים באירופה ובארה"ב", אמרה השרה גמליאל. "ההסכם עם גואטמלה – המדינה הגדולה במרכז אמריקה – הינו חלק מהמאמצים לבלום מגמה מסוכנת זו".

גואטמלה, כאמור, היא המדינה הגדולה באמריקה המרכזית ואוכלוסייתה מונה כ-18 מיליון איש. המדינה נחשבת כפרו-ישראלית ומקיימת קשרי חוץ חמים עם ישראל לאורך שנים.

מגבשים תוכנית למאבק בחרם

השרה גמליאל ערכה אתמול סיור במכון ויצמן ובמהלכו אמרה כי משרדה מגבש בימים אלו תוכנית למאבק בחרם האקדמי.

"החרם האקדמי מאיים על העליונות המדעית הישראלית ומסכן את מעמדה של ישראל בעולם. מתפקידנו לפעול לחיזוק והעצמת מרכזי המחקר והפיתוח בישראל", אמרה גמליאל.

במהלך הסיור השמיעו מארחיה דאגה רבה מסוגיית החרם האקדמי. בכירי המכון ציינו בפני השרה כי בחודשים האחרונים מצב זה בא לידי ביטוי בהדרת חוקרים ישראלים ממחקרים, מאמרים, כנסים ועוד. 

במסגרת הסיור נערך מפגש עם החוקרים המובילים של פרויקט אולטראסאט (ULTRASAT) – טלסקופ החלל הישראלי הראשון.

כמו כן השרה שמעה סקירה מפי הד"ר ציונה אלקיים כהן ממכון ויצמן למדע, שהציגה לנוכחים את פעילות מרכז הידע הלאומי, אשר הוקם בשיתוף משרד החדשנות המדע והטכנולוגיה, ונגיש לכלל החוקרים באקוסיסטם בישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים