בזק: הכנסות של כ-2.3 מיליארד ש' ועלייה של 2.1% בהכנסות ליבה

החברה פרסמה את תוצאותיה העסקיות לרבעון הראשון של שנת 2024, שכללו גם ירידה של 5.1% ברווח הנקי - ל-295 מיליון ש'

תומר ראב"ד, יו"ר בזק.

קבוצת בזק פרסמה כעת את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2024, ואלו מדגימות הכנסות שהגיעו ל-2.3 מיליארד שקל. לצד זאת, הרווח הנקי חווה ירידה של 5.1% – ל-295 מיליון שקל.

הכנסות הליבה – ההכנסות בנטרול הכנסות משירותי טלפוניה בבזק קווי, קש"ג בפלאפון, ולקוחות פרטיים בבזק בינלאומי – עלו בכ-2.1% – לכ-2 מיליארד שקל, בעיקר מעלייה בהכנסות הליבה של בזק קווי. הכנסות הליבה של הקבוצה מהוות כ-90% מסך ההכנסות המדווחות.

הוצאות השכר הסתכמו בכ-486 מיליון שקל – ירידה של כ-1%, אשר נבעה מירידה בכל חברות הקבוצה העיקריות.

הוצאות ההפעלה הסתכמו בכ-856 מיליון שקל – ירידה של כ-3.2%, בין היתר, כתוצאה מירידה בהוצאות קישוריות, תוכן וציוד קצה.

הוצאות הפחת וההפחתות הסתכמו בכ-473 מיליון שקל – עלייה של כ-3.3%, בין היתר, בעקבות ההשקעות ברשת הסיבים.

ה-EBITDA הסתכם בכ-912 מיליון שקל – ירידה של כ-1.5%. ה-EBITDA המתואם הסתכם בכ-917 מיליון שקל (שיעור EBITDA מתואם של כ-40.7%) – ירידה של כ-2%.

כאמור, הרווח הנקי הסתכם בכ-295 מיליון שקל עקב ירידה של כ-5.1%, ואילו הרווח הנקי המתואם הסתכם בכ-299 מיליון שקל – ירידה של כ-6.9%.

התזרים החופשי הסתכם בכ-468 מיליון שקל – עלייה של כ-35.7%, אשר נבעה בעיקר מפערי עיתוי בהון החוזר.

החוב הפיננסי נטו של הקבוצה הסתכם בכ-4.7 מיליארד שקל נכון לסוף מרץ (31.3.2024), בהשוואה לכ-5.3 מיליארד שקל נכון לאותו מועד אשתקד – ירידה של כ-11%. יחס החוב הפיננסי נטו ל-EBITDA מתואם עמד על כ-1.4 בסוף מרץ – בהשוואה לכ-1.6 ביום זה אשתקד.

השיפור ביחסים הפיננסיים הביאו להעלאת דירוג בשתי חברות הדירוג. בחברת מידרוג כתבו, בין היתר, "המיצוב העסקי של החברה מוטה לטובה כקבוצת התקשורת המובילה בישראל, המחזיקה בנתחי שוק משמעותיים במרבית מגזרי הפעילות בענף, מותג חזק, מודל עסקי משולב של מגזרי הפעילות ורווחיות גבוהה".

"'אי של יציבות' במשק הישראלי"

תומר ראב"ד, יו"ר בזק: "תוצאות הרבעון הראשון מבטאות את אסטרטגיית הצמיחה של קבוצת בזק, עם הכנסות של כ-2 מיליארד שקל בתחומי הליבה. גידול זה נעשה תוך כדי התמקדות בהשקעות משמעותיות בתשתיות מתקדמות, לרבות סיבים אופטיים, טכנולוגיית 5G בסלולר ומעבר לפלטפורמת IP ב-yes, המאפשר לחברות בקבוצה לספק את שירותי התקשורת המתקדמים ביותר ללקוחות".

ראב"ד הוסיף ואמר כי "אלה הדו"חות הכספיים השניים שאנו מפרסמים הכוללים את השפעת המלחמה, שאינה מהותית ברמת קבוצת בזק, אך היא מבטאת ירידה ב-EBITDA המתואם של כ-2%, בעיקר עקב הירידה בשירותי הנדידה בפלאפון ואי-חיוב לקוחותינו המפונים מבתיהם. יחד עם זאת, תוצאות הרבעון תואמות את ציפיותינו. אנו ממשיכים לחזק את איתנותה הפיננסית של הקבוצה, תוך הפחתת החוב נטו לרמתו הנמוכה ביותר מאז שנת 2010. צעד זה מבטיח את יציבותה הפיננסית של בזק ואת יכולתה להמשיך ולהשקיע בפיתוח טכנולוגיות חדשניות ובשירותים איכותיים עבור לקוחותיה גם בעתיד".

יו"ר הקבוצה סיכם באומרו כי "חוזקה של בזק, גם בזמנים המורכבים העוברים על מדינת ישראל, מאפשר לה להיות 'אי של יציבות' במשק הישראלי. אנו נמשיך לפעול בנחישות למימוש האסטרטגיה, תוך מתן דגש על חדשנות, שירות לקוחות מעולה ותרומה משמעותית לכלכלת ישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים