"ה-AI – הזדמנות לסייע לישראל לעבור מחוסן עסקי לצמיחה"

כך אמרה עדי קריסטל, סמנכ"לית חטיבת המגזר העסקי של מיקרוסופט ישראל, שדיברה בפתח כנס FinTech & Retail, בהפקת אנשים ומחשבים, שנערך היום (ד') בריאקטור של מיקרוסופט בתל אביב

עדי קריסטל, סמנכ"לית חטיבת המגזר העסקי של מיקרוסופט ישראל.

"הופעת השלב החדש בתחום הבינה המלאכותית טומנת בחובה הזדמנות ברמה הלאומית, עבור כלל המגזרים, כולל ההיי-טק – הזדמנות שהיא גם מעין חובה קולקטיבית: לעבור ממצב של חוסן עסקי, בו היינו בחודשים האחרונים, למצב של צמיחה, ולהובלה של ישראל בעולם הטק", כך אמרה עדי קריסטל, סמנכ"לית חטיבת המגזר העסקי של מיקרוסופט ישראל.

קריסטל דיברה בפתח כנס FinTech & Retail. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') בריאקטור של מיקרוסופט בתל אביב, והנחו אותו בן פלד, מנכ"ל הכנס, ואמיר קרלין, מנהל שיווק Lynx מבית אנשים ומחשבים.

"המענה – ייצור של חדשנות לטובת הובלה"

"לפני ארבע שנים", אמרה קריסטל, "מגיפת הקורונה השפיעה על כלכלת העולם בהיקף נרחב, כולל על שרשראות האספקה. עוד עברנו האטה עולמית, כולל חברות שנסגרו ובנקים שקרסו. מלחמת רוסיה-אוקראינה, המהפכה המשפטית, והמלחמה שהחלה ב-7 באוקטובר, כל אלו תרמו אף הם למצב הכלכלי המעורפל. המענה לכך הוא בייצור של חדשנות לטובת הובלה".

לפי קריסטל, "יש נתונים חיוביים המאששים זאת: מאז ה-7 באוקטובר סך הגיוסים עמד על יותר מ-3 מיליארד דולר, כולל כ-מיליארד בעולם הסייבר. באותה עת, היו גם תשעה אקזיטים, בהיקף של יותר ממאה מיליון דולר כל אחד. נתונים אלה מוכיחים את העוצמה של ישראל. אלא שמצב אי הוודאות הולך להיות איתנו כנראה הרבה שנים".

קריסטל ציטטה נתוני מחקר של הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, לפיהם הסיכונים העיקריים לעולם נובעים ממתקפות סייבר, בינה מלאכותית, בעיות שימור סביבה ואקלים, ומצבים גיאו-פוליטיים שבריריים, כולל מלחמות.

היא הציגה מודל צמיחה, שלדבריה, "מתאים עבור השוק הישראלי, עם חיבור חזק בין מגזרי התעשייה המסורתית וענף ההיי-טק. הוא כולל שילוב בין התעשיה המסורתית, המציפה בעיות עסקיות הדורשות מענה; ובין האקו סיסטם הטכנולוגי, לרבות חברות ההזנק, העונה לאתגרים שעלו, ולעתים עושה שיבוש, ולעתים מעצים ומשלים. זו הזדמנות לישראל ליטול את ההובלה בעולמות תוכן שונים, כגון בריאות – להגדיר בעיה, ולתת לה פתרון, למשל, רפואה מותאמת לקוח. כך, במהלך 'חרבות ברזל', אנו, עם שותפים, סייענו לבתי חולים פסיכיאטריים לייעל את הליכי המיון הראשוני של הסובלים מטראומה או מפוסט טראומה".

"אנו מנסים לבנות פתרונות שנוכל ליישם באופן גנרי אצל לקוחות אחרים, או בארצות אחרות, וגם בעולם", ציינה. "אנו עוזרים לחברות הסטארט-אפ ועובדים עימן כדי לבנות מודלים וטכנולוגיות בינה, המניבים פתרונות חדשניים".

כלי הבינה המלאכותית הג'נרטיבית ChatGPT מבית OpenAI.

כלי הבינה המלאכותית הג'נרטיבית ChatGPT מבית OpenAI. צילום: ShutterStock

"מודלים של של GenAI יכולים לסייע לארגונים ממגזר הפיננסיים"

"בעולם הבינה המלאכותית היוצרת, ה-GenAI", אמרה קריסטל, "כשנה אחרי הופעת ChatGPT, יש לו 180 אלף מנויים משלמים, ו-1.65 מיליארד מבקרים, העושים בכלי שימוש לטובת מענה לשאלות, מציאת מתכון בישול או תכנון טיול. אנו במהפכה, והיא מצויה רק בתחילתה. היא החלה בעולם הצרכני, וכעת עוברת שלב".

קריסטל הציגה כדוגמה את התפתחות עולם הווידיאו בעשורים האחרונים: "התחלנו עם קלטות, עברנו לדיסקים, אז ל-לייזר ואז IPTV, והיום אנחנו צורכים את שירותי נטפליקס ומתחרותיה".

באחרונה OpenAI, החברה שמאחורי ChatGPT ו-DALL·E, אשר פועלת בשיתוף מיקרוסופט, חשפה את Sora – תוכנה שיוצרת סרטוני וידיאו. החברה הדגימה את התוכנה באמצעות כמה סרטונים קצרים – שנוצרו תוך דקות – אשר נראים כאילו הוסרו מסרט הוליוודי.

"Sora", הסבירה קריסטל, "מייצרת סרטונים באורך של עד דקה בתגובה להנחיות טקסטאליות קצרות, תוך שמירה על איכות ויזואלית ובהתאמה להנחייה של המשתמש". היא ציינה כי "אף שזהו עולם הווידיאו החדש – התוכנה לא נמצאת בייצור. הסיבה היא ריבוי חדשות הכזב וה-דיפ פייק – ובכל מקום. אתגר הכזב מניע אותנו לעשות בינה מלאכותית באופן אחראי. לכן היא תצא לשוק רק לאחר שניתן מענה לאותם אתגרים".

"מודלים של בינה מלאכותית יוצרת", הסבירה, "יכולים לסייע לארגונים ממגזר הפיננסיים – בין השאר, עם יכולת להאיץ תהליכים ולהגדיל את שביעות רצון לקוחות".

קריסטל סיימה בציינה כי "אנו עובדים עם חברות הזנק ומסייעים להן לפתח יחדיו, על הפלטפורמה שלנו, מוצרים ושירותים – עם הגעה מהירה לשוק, TTM ומכירה משותפת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים