התשובה של אינטל: מעבדי ה-Lunar Lake ממש קרובים, עם עד 100 TOPS

על רקע ההכרזה של מיקרוסופט על Copliot+ PC, שמבוסס, לפחות בינתיים, על מעבדי ה-Snapdragon X של קווואלקום, הודיעה אינטל, כי הדור השני של מעבדי ה-Core Ultra שמתחרה במעבדים של קוואלקום, נמצא ממש מעבר לפינה

מעבר לפינה: מעבד ה-Lunar Lake של אינטל.

על רקע ההכרזה של מיקרוסופט על Copliot+ PC, שמבוסס, לפחות בינתיים, על מעבדי ה-Snapdragon X של קווואלקום, הודיעה אתמול אינטל, כי הדור השני של מעבדי ה-Core Ultra נמצא ממש מעבר לפינה.

המעבדים החדשים למחשבים הניידים, שמכונים Lunar Lake, אמורים להיות מוכרזים בתחילת החודש הבא באופן רשמי, כנראה במסגרת תערוכת קומפיוטקס 2024, שתיערך, כרגיל, בטאייפי. כמו בדור הראשון, הם יגיעו עם שבבי NPU ייעודיים, ולפי אינטל הם יספקו יותר מפי שלושה ביצועי בינה מלאכותית לעומת הדור הקודם של מעבדי ה-Meteor Lake, ובסך הכל יותר מ-40 TOPS, סף המינימום אותו קבעה מיקרוסופט עבור מחשבים שיוכלו לקבל אישור כמתאימים לתקן ה-Copliot+ PC.

באינטל מספרים בנוסף, כי השבב הגרפי שישולב במעבד יציע עיבוד ברמה של 60 TOPS ומעלה, כך שהמעבד כולו יוכל לספק יותר מאשר 100 TOPS לטובת משימות בינה מלאכותית – תוך שימוש ביכולת המובנית שהציגה אינטל בדור הקודם, שלפיה, בתאימות עם Windows בוחר המעבד באילו מחלקיו לבצע את ההרצה בפועל.

באינטל מספרים, כי למעלה מ-20 יצרניות ניידים כבר הבטיחו דגמים חדשים שיהיו מבוססים על מעבדי ה-Lunar Lake ובסך הכל מובטחים כבר יותר מ-80 דגמים.

"עם יעילות אנרגטית פורצת דרך, התאימות המהימנה של ארכיטקטורת x86 והפורטפוליו העמוק ביותר בתעשייה של אפשור תוכנה להרצה ב-CPU, ב-GPU וב-NPU, אנו נספק את החומרה והתוכנה התחרותית ביותר ללקוח בהיסטוריה שלנו עם Lunar Lake ו-+Copilot", אמרה מישל ג'ונסטון הולטהאוס, סגנית נשיא בכירה באינטל ומנכ"לית של קבוצת מחשוב הלקוחות של החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים