"ארגונים מפחדים ומבולבלים – יש לבנות אסטרטגיית AI אפקטיבית"

ד"ר טל אספיר, מנהל בכיר בחטיבת הייעוץ הטכנולוגי, BDO: "מדובר באסטרטגיית בינה מלאכותית, איך ומה אני לוקח מה-AI, מה היעד שלי כארגון, שאליו אני רוצה להגיע באמצעות כלי AI"

ד"ר טל אספיר, מנהל בכיר בחטיבת הייעוץ הטכנולוגי, BDO

"כשאנו נפגשים עם לקוחות, הם מפחדים וגם מבולבלים מה-AI. הם 'מותקפים' בהרבה פתרונות בינה ושואלים להיכן להוביל את העגלה. לעתים זה עולה כסף רב. המענה הוא ביצירת אסטרטגיית AI אפקטיבית", כך אמר ד"ר טל אספיר, מנהל בכיר בחטיבת הייעוץ הטכנולוגי, BDO.

ד"ר אספיר דיבר בכנס FINTECH & RETAIL. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') בריאקטור של מיקרוסופט בתל אביב, והנחו אותו בן פלד, מנכ"ל הכנס, ואמיר קרלין, מנהל שיווק Lynx מבית אנשים ומחשבים.

לדברי ד"ר אספיר, "בדרך למצוא את המקום הבא שבו תתחולל מהפכה, יש לחפש היכן וכיצד תיעשה החשיבה, שתביא לשינוי התהליכים העסקיים שלנו, על בסיס שימוש בבינה מלאכותית – ולא רק להוסיף רכיב AI. מצד אחד, כולם רוצים מהפכה, מנגד – ארגונים לא משקיעים מספיק בתחום, הם לא יודעים מה תהיה המהפכה הבאה ומה היא תביא עמה".

"יש להבדיל בין סוגי האסטרטגיות השונות", ציין ד"ר אספיר, "אנו יודעים מה זו אסטרטגיה טכנולוגית, עסקית, או זו של מערכות מידע – אבל מדובר בסוג נוסף: אסטרטגיית בינה מלאכותית, איך ומה אני לוקח מה-AI, מה היעד שלי כארגון, שאליו אני רוצה להגיע באמצעות כלי AI".

"יש להתחיל בחשיבה עסקית", ציין, "לבחון באילו מקרים כלי AI יכולים לחולל מהפכה עסקית, שתניב ערך גבוה. למשל, אם אנו רוצים לייעל תהליך עסקי, נשאל 'מהי התייעלות', שכן ניתן להשיג ייעול גם בלא AI – עם שינוי תהליכים או שינוי טכני. יש להגדיר באופן ממוקד היכן הבינה תניב ערך גבוה לארגון. בשלב הבא, יש לבחון כיצד להפיק יותר תובנות מהנתונים, למשל לטובת שיפור הקשר עם הלקוחות. לעתים לארגונים אין נתונים, או שהם לא מטויבים, או שבשל ריבוי יוזמות AI, הם מפספסים. יש להיות מוכווני מטרה, ולממש היעד של חיבור נכון בין הארגון והטמעת AI שתניב ערך גבוה".

בעת בניית האסטרטגיה, ציין, "יש לקבוע יעדים בהירים, לוודא שיש נתונים באיכות, להגדיר יעדי הצלחה, להיערך לגיוס כישרונות בתחום ה-AI, לוודא שתשתיות ה-IT מתאימות למשימה, ולדאוג לניטור התהליכים והמשתמשים. יש לעשות עבודה יעילה, הכוללת מדידות, מסגרת עבודה אתית, בחינת ההטיות של המודל ובירור הסיכונים שבו".

"12 אלף איש חסרים בשוק ה-AI", אמר, "הבעיה היא שהאקדמיה בפיגור, רק בשנה שעברה נפתחו מסלולי לימוד לתחום, והבוגרים יגיעו לשוק בעוד 3 שנים. יש לטפל בהבט משאבי האנוש. לצד המדידה, יש להיות אג'יליים, נדרש לבחון כל הזמן את עצמנו ואת השוק – מה התחדש בו. יש לשקול מהי הדרך הנכונה לשלב מערכות ישנות וחדשות".

"אנו מסייעים ללקוחות הארגוניים למצוא את המקרה המתאים עבורם", סיכם ד"ר אספיר, "ועוזרים להם להתמודד עם השאלות הצצות סביב אותו מקרה, לרבות אילו מודלים וכלים יש להטמיע. אז אנו בונים את הארכיטקטורה, ומטפלים בהבטי אבטחת מידע, מטמיעים מודלים, עורכים הדרכות וסדנאות עבודה, עוד אנו מסייעים לבנות כלים לניהול סיכונים מבוסס AI תוך הלימה לרגולציות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים