דיוויד בקהאם הוחתם כפנים הגלובליות החדשות של עלי אקספרס

כוכב הכדורגל הבריטי המיתולוגי מונה לשגריר עולמי של פלטפורמת המסחר הסינית כדי לחזק את המותג ואת נוכחותו בשוק הבינלאומי ● בקהאם יוביל קמפיין שיווקי מיוחד ב-יורו 2024, שעלי אקספרס היא מנותנות החסות שלו

הפרזנטור העולמי החדש של עלי אקספרס. דיווד בקהאם.

הכדורגלן הבריטי האגדי דיוויד בקהאם חתם באחרונה על חוזה שיהפוך אותו לשגריר החדש של המותג העולמי של עלי אקספרס (AliExpress) – ענקית המסחר האלקטרוני הבינלאומית, שנמצאת בבעלות קבוצת עליבאבא הסינית. המהלך הוא השותפות הגדולה ביותר של עלי אקספרס עם שגריר מותג שלה עד כה, ומגיע על רקע ניסיונות החברה להצליח ולהרוויח יותר בשוק המקוון הגלובלי המשגשג. הסכום שתשלם החברה לבקהאם עבור שירותיו לא דווח.

המינוי של בקהאם הוא לא רק אירוע שיווקי מסקרן ומסעיר תקשורתית, אלא מצטייר גם כמהלך אסטרטגי ספציפי מטעם עלי אקספרס, במטרה להעלות את המודעות למותג שלה ולתפוס נתח שוק רחב יותר. זאת על רקע תקופה שבה היא מתמודדת עם תחרות קשה מצד יריבות סיניות חדשות יחסית, ביניהן פלטפורמת האיקומרס Temu של PDD Holdings וענקית האופנה שי-אין (SHEIN). לפי הדיווחים השונים, עלי אקספרס גם מחפשת "לקזז" בעזרת המהלך את האטה שהיא חווה בשוק הסיני המקומי.

בקהאם, שהוא קפטן נבחרת אנגליה לשעבר, נחשב לאייקון עולמי, המוכר בזכות כישוריו יוצאי הדופן על המגרש לאורך הקריירה המפוארת שלו עם מנצ'סטר יונייטד, ריאל מדריד והנבחרת האנגלית. מעבר להישגיו בכדורגל, בקהאם שהוא כיום כבר בן 49, הפך ליזם מצליח ולדמות המזוהה עם אופנה וסטייל – מה שגרם לו להיות בחירה אידיאלית עבור מותג כמו עלי אקספרס, הפונה לקהל בינלאומי רחב.

בקהאם ועלי אקספרס יככבו ביורו 2024

"עלי אקספרס עוזרת לאוהדים להתקרב עוד יותר ל-יורו 2024 של אופ"א (UEFA) שיחל בקיץ הזה, בכך שהיא מציעה להם פרסים נהדרים כשהאקשן מתרחש על המגרש", אמר בקהאם בהצהרה בנושא. בדבריו לו הוא למעשה רמז על כך שהקמפיין הקרוב שבו יככב יפעל, ככל הנראה, ממש בחפיפה עם טורניר הכדורגל האירופי היוקרתי והמגה נצפה. 

למעשה השותפות של בקהאם ועלי אקספרס, שאינה עניין חד-פעמי, קשורה הדוקות כנראה לעובדה שענקית הקמעונאות אונליין חתמה על הסכם חסות עם יורו 2024. הטורניר יתקיים ב-10 ערים בגרמניה מאמצע יוני לאמצע יולי הקרוב, ושישתתפו בו 24 נבחרות. עלי אקספרס מתכננת להוציא מיליונים על הצעות מיוחדות והנחות ייחודיות במהלכו, במטרה למשוך אליה קהל לקוחות רב, דרך אירועי אליפות הכדורגל הנצפים כל כך. כך למשל, במבצע אחד שכבר דווח עליו יציע למשתמשים "לנער ולהרוויח" (Shake and Win). במסגרתו יוצעו על ידי עלי אקספרס פרסים מוגבלים בזמן לאחר כל שער מכל המשחקים. כל מה שיצטרכו המשתמשים לעשות הוא להיכנס לאפליקציה של אליאקספרס (כשמי שזו לא מתקנת על הנייד שלו יתבקש להתקינה) ולנער את הסמארטפון שלהם. ברגע שיצליחו להביא את הכדור לפגוע בחלק האחורי של הרשת –  הם יזכו בפרסים שהחברה מבטיחה כי יהיו נהדרים.

"בין אם אתה אוהד כדורגל אם לאו, אני לא יכול לחשוב על אף אחד טוב יותר כדי להראות כמה קל לנצח עם עלי אקספרס במהלך יורו 2024 של אופ"א", אמר גארי טופ, המנהל המסחרי האירופי של עלי אקספרס על בחירתו של בקהאם. 

ועל אף שעל המהלך של אליל הכדורגל הוותיק יכולה להישמע גם ביקורת מסוימת, בגין החלטתו לשתף פעולה דווקא עם חברה סינית – נראה שבכל זאת הזוהר והתחכום של הדברים יעשו את שלהם, לפחות מבחינת תשומת הלב העולמית למותג הזר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים