סקר: כמעט 80% מבני ובנות דור ה-Z התעייפו מאפליקציות ההיכרויות

הסקר, שערכו בפורבס בריאות, הציג את תשובותיהם של נשאלים אמריקנים בני עשרה עד 27, שדיווחו ברוב מכריע כי הם מותשים מהשימוש ביישומונים כדי למצוא אהבה או קשרים זוגיים

המשתמשים התעייפו מהן. אפליקציות ההיכרויות.

תוצאותיו של סקר שנערך באחרונה על ידי פורבס בריאות (Forbes Health) שופכות אור על תופעה נפוצה בקרב בני דור ה-Z בארצות הברית: עייפות, או אפילו תשישות, מכל הכרוך בשימוש באפליקציות שידוכים והיכרויות. הסקר מצא ש-79% ממשתמשי דור ה-Z דיווחו כי איבדו כוחות לעשות שימוש באפליקציות הדייטינג השונות.

לפני שמתעמקים בממצאי הסקר, חשוב להבין מי הם בני דור ה-Z. ילידי הדור המסוים, שמכונים גם "המילניאלס" (Millennials) הם בני המחזור הדמוגרפי שנולדו בסביבות שנת המילניום. מרכז המחקר Pew מגדיר את ילידי דור זה כמי שנולדו בין השנים 1997 ל-2012 – משמע, נמצאים בקבוצה המשתרעת על פני הגילאים 12 עד 27.

גוסטינג, הפצצות אהבה והונאות אונליין

הסקר של פורבס בריאות עסק במי שהשתמשו באפליקציות היכרויות בשנה האחרונה. נפח המשתתפים המדויק בו לא צוין, אך לפי ההערכות הוא כלל מספר לא מבוטל של משתמשי יישומי הכרויות בני הדור המסוים.

הסקר גילה שחלק ניכר ממשתמשי דור ה-Z מרגישים שהשימוש באפליקציות ההיכרויות בחיפוש אחרי אהבה או בני זוג עייף אותם, כאמור.

עייפות זו יכולה להיות מיוחסת למספר סיבות – בערך 40% מהאנשים אמרו שלדעתם המצב הזה מקורו בכך שלא מימשו את משאלת ליבם ולא מצאו קשר אמיתי עם מישהו או מישהי. אחרים השיבו שעקב השימוש הם הפכו למאוכזבים מבני אדם בכלל. בין מהמשיבים נשמעה גם תשובה אחרת כהסבר לתחושות – השימוש גרם להם לחוש דחויים.

טינדר ובאמבל - שתיים מאפליקציות ההכרויות הפופולריות של ימינו.

טינדר ובאמבל – שתיים מאפליקציות ההכרויות הפופולריות של ימינו. צילום: Shutterstock

בנוסף הוזכרו בתשובות הנסקרים גם מגמות רווחות בשוק ההיכרויות, שהוסיפו אף הן לעייפות המשתמשים – 41% מהנשאלים הודו שעשו גוסטינג (Ghosting – משמע, נעלמו) למישהו באפליקציות; 38% אמרו שהונו אותם עם פרופילים מזויפים (Catfishing – כשמישהו מתאר את עצמו כמישהו אחר עם תמונות מזויפות, שם, ומידע אחר על מנת לפתות לתוך מערכת יחסים, כשאין להם כל כוונה אמיתית להיפגש עם הקורבן שלהם במציאות); ו-27% אמרו שחוו "הפצצת אהבה" (Love bombing – מושג המתאר חיזור מאסיבי ודרמטי, לרוב אפילו פיננסי, שהסתיים בקול ענות חלושה ואיבוד עניין מהצד המפציץ). בנוסף, 18% מהנסקרים דיווחו שנתקלו בגזענות, סקסיזם או אביוז לפחות במידה מסוימת.

המון זמן באפליקציות

למרות התשישות, הסקר מצא שמשתמשים מבלים בממוצע 51 דקות ביום באפליקציות היכרויות, כאשר הנשים העידו כי הן "מבזבזות" מעט יותר זמן בשירותים הללו (52 דקות) מאשר גברים (49 דקות). מומחים ממליצים להפחית את השימוש האינטנסיבי ל-30 דקות ביום, וגם זאת – עם הפסקות.

העורכת הראשית של פורבס בריאות, ג'סיקה דיג'יאצינטו, סיפקה תובנות חשובות על ממצאי הסקר. היא הודתה שבעוד שעייפות מאפליקציות היכרויות היא חוויה אמיתית מאוד, הפלטפורמות הללו עדיין יכולות לספק גם חוויה חיובית, עם תוצאות טובות עבור אנשים רבים, למשל לסייע, לדבריה, בבניית ההערכה העצמית של המשתמשים.

דיג'יאצינטו הדגישה את החשיבות של ניהול זמן נבון בעת השימוש בשירותי האונליין הללו למציאת אהבה, לצד החובה של המשתמשים לשים לב אם הם מתחילים לחוש רגשות שליליים, ואז לעצור את השימוש לפחות לזמן מה.

היא יעצה גם ש-"כמו בהרבה דברים, מומלץ להשתמש באפליקציות היכרויות במתינות. אם זה מרגיש כאילו האפליקציה מרחיקה אתכם מפעילויות מספקות אחרות, או שאתם כל הזמן חושבים על להשתמש בה – אז אולי הגיע הזמן לבחון מחדש את השימוש שלכם באפליקציית ההיכרויות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים