ניסיון נוסף לפריצת סייבר לפירמת עו"ד גולדפרב זליגמן

בשל התפתחות האירוע, הוחלט במשרד לנתק מיידית את התקשורת החיצונית שלו ● "קיים חשש לדליפת מידע" ● מחשבי הפירמה נפרצו לפני כמה ימים ותריסר אלף מיילים נקצרו מהם

ניסיון פריצה נוסף בסייבר בפירמת עורכי הדין גולדפרב-גרוס-זליגמן.

ברק לא מכה פעמיים, האקר כן: חשד עולה לניסיון פריצה נוסף בסייבר לפירמת עורכי הדין הגדולה גולדפרב-גרוס-זליגמן.

המשרד שלח ללקוחותיו אמש (ג') הודעה, בה ציין כי קיבל עדכון ממערך הסייבר הלאומי. בעקבותיו, נמסר, אנשי האבטחה של סיגניה (Sygnia) – ששירותיהם נשכרו על ידי הפירמה – ערכו בדיקות נוספות, "ובמסגרתן אותרה פעילות גורם עוין ברשת וקיים חשש לדליפת מידע".

בשל החשש כי התוקף, או התוקפים, עדיין נמצאים בתוך מערך המחשוב של הפירמה, ומקומו אינו ידוע, הוחלט לנתק את המחשבים ולהשבית את המערכות.

"במסגרת צעדי מנע, החלטנו, בהתאם להמלצת סיגניה, לנתק באופן מיידי את התקשורת החיצונית של המשרד. חיבור מחדש של מערכות המשרד ייעשה באופן הדרגתי וזהיר, כדי לוודא שהמערכות תחזורנה לשימוש באופן תקין ומאובטח".

שלושת השותפים-מנהלים של הפירמה, עורכי הדין לוי אמיתי, איה יופה וטל עצמון, סיימו את ההודעה בציינם, כי "אנו עובדים בתיאום עם מערך הסייבר הלאומי ודיווחנו על ההתפתחות לרשות להגנת הפרטיות. סיגניה ממשיכה בבדיקות הרשת ונמשיך לעדכן אתכם על התפתחויות בנושא".

מחשבי פירמת עריכת הדין הממוקמים בתל אביב, נפרצו לפני כמה ימים. משרד עורכי הדין הגדול בארץ אישר בשבוע שעבר כי חווה מתקפת סייבר על אחד משרתיו. המשרד מסר כי "פריטי מידע הועתקו", וכי עודכן בדבר התקיפה ממערך הסייבר הלאומי. המשרד שכר את שירותיה של סיגניה, ואנשיה ערכו מבדקי חקירה ופעולות נוספות. באירוע הראשון, מסרה הפירמה, "בדיקה מיידית ומעמיקה גילתה חדירה מוגבלת לאחד משרתי המשרד, במסגרתה הועתקו פריטי מידע. האירוע טופל באופן מידי, והרשות להגנת הפרטיות עודכנה בפרטיו. יודגש כי אין ולא הייתה, כל פגיעה בעבודה השוטפת של המשרד".

לא נמסרו פרטים טכניים על האירוע, וכן לא ברור האם ידועה זהות התוקף או התוקפים. גם מועד החדירה לא נמסר, ואין לדעת כמה זמן – שעות עד חודשים – ההאקרים שהו בחשאי במערכות המחשוב של פירמת עורכי הדין.  כך, לא ניתן לדעת בשלב זה, האם מדובר במתקפה שמקורה במדינה או האקרים הפועלים בחסות מדינה – ואז ה"חשודה המידית" היא איראן או שלוחותיה, חמאס וחיזבאללה, או שזוהי מתקפת סייבר שהמניע שלה כספי. באירוע הראשון נקצרו משרת הדואר של החברה כ-12 אלף מיילים, אולם ייתכן כי היקף הנתונים שנקצרו גדול יותר. עוד טרם הוברר מה מידת הרגישות – הפרטית והאישית – של המיילים שנקצרו ומה הסיכון בחשיפתם.

הממונה על התחרות אישרה בפברואר 2023 את המיזוג בין משרד עורכי הדין גולדפרב-זליגמן למשרד גרוס. המיזוג הביא אותם להיות המשרד הגדול בישראל, עם יותר מ-500 עורכי דין. דן אנד ברדסטריט דירגה את המשרד במקום הראשון מבין המשרדים המובילים בענף.

עם לקוחות פירמת עורכי הדין נמנים עשירי הארץ, אנשי עסקים בכירים, רוב הבנקים בישראל ולקוחות דוגמת סלקום, כור תעשיות וכלל תעשיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים