אדם נוימן ויתר: לא יקנה את WeWork

חברת הנדל"ן המשרדי המשותף - שייסדו נוימן ושותפו ב-2010 ושיצרה הייפ עצום עד שנחשף כי תחת שרביטו מצבה הפיננסי והניהולי היה גרוע - תצא מפשיטת רגל כחלק מעסקת ארגון מחדש, אבל ללא מעורבות נוימן

אדם נוימן בימי התהילה של WeWork

יזם הטק הישראלי אדם נוימן ויתר ולא יקנה את WeWork – החברה שייסד ב-2010 יחד שותפו מיגל מקלבי ושנקלעה להליך פשיטת רגל ב-2019.

אתמול (ג') הודיע ​​נוימן כי הוא מושך את הצעתו לרכוש את החברה הקודמת שלו, וזאת אחרי שהשופט האמריקני לתחום פשיטות הרגל דחה בחודש שעבר את הצעתו לרכישת WeWork מהבעלים הנוכחיים שלה, תאגיד סופטבנק (‏SoftBank), תמורת יותר מחצי מיליארד דולר.

במקום זאת, וכחלק מהליך היציאה מפשיטת הרגל, יגויס רוב ההון הנדרש מנושיה הבכירים של החברה, ובעיקר מהקונגלומרט היפני, כך לפי דיווח של רויטרס. עקב המהלך, החוב של החברה בסך 4 מיליארד דולר יימחק, וענקית חללי העבודה השיתופיים WeWork תצא מפשיטת הרגל. המשקיעה הטכנולוגית היפנית סופטבנק, שהייתה בעבר התומכת הגדולה ביותר של נוימן ו-WeWork, חוזרת להשתלט על החברה כעת.

כחלק מהניסיונות לצאת מפשיטת הרגל, WeWork הייתה במסע לאורך תקופה במטרה לצמצם את חובות השכירות שיצרה בתקופת ניהולו של נוימן. בשבוע שעבר החברה בישרה כי קבעה מסלול חדש ליותר מ-97% מתיקי החכירות שבבעלותה המלאה, ואמרה כי היא מצפה להפחית את סך ההתחייבויות לשכירות שיש לה ביותר מ-11 מיליארד דולר.

"במשך מספר חודשים ניסינו לעבוד בצורה בונה עם WeWork, כדי ליצור אסטרטגיה שתאפשר לה לשגשג", כתב נוימן בהצהרה שהתפרסמה אתמול ושצוטטה בידי הוול סטריט ג'ונרל. "במקום זאת, נראה שהחברה יוצאת מפשיטת רגל עם תוכנית שנראית לא מציאותית וספק אם תצליח", ציין.


החברה הוערכה בכ-47 מיליארד דולר – עד שנחשף מצבה

כזכור, WeWork כיכבה במשך כמה שנים עם הקונספט שפיתחה של חללי עבודה משותפים. החברה – שהוערכה בשיאה כשווה 47 מיליארד דולר – נסקה בצורה מטאורית עם סניפים עולמיים רבים, עד שהתרסקה. המייסד השותף והמנכ"ל, נוימן, שרבים ייחסו לו אישיות ראוותנית והתנהלות שאפתנית מדי שדרדרו את החברה בהובלתו, היה אחת הסיבות המרכזיות לכך, לכאורה.

באוגוסט 2019, עקב תשקיף שהחברה פרסמה לקראת ההנפקה שהיא התכוונה לבצע – ושבסופו של דבר לא יצאה לפועל – נחשף כי WeWork הפסידה 900 מיליון דולר במחצית הראשונה של אותה השנה, ונוימן הואשם בהתנהלות קלוקלת, ובכך שלקח את WeWork ליותר מדי כיוונים – למשל לחינוך ולנדל"ן למגורים. בספטמבר 2019 אולץ נוימן על ידי סופטבנק להתפטר מתפקידו כמנכ"ל, ובהמשך הוא עזב גם את מועצת המנהלים של החברה, תמורת מצנח זהב גדול במיוחד, של 1.7 מיליארד דולר. העניינים אף הגיעו לתביעה של נוימן נגד סופטבנק, שהוסרה בהסכם עם החברה.

במקביל לאירועים אלו, החברה הגישה בקשה לפשיטת רגל ב-2020. 

נוימן, כאמור, ניסה לקבל בעלות על החברה ולהיות מי שיחלץ אותה מהליך פשיטת הרגל' אבל הכוונה הזו לא צלחה. נראה שהוא יצטרך להסתפק במיזם החדש שלו, Flow, שהשיק באוגוסט 2022, המתמקד בחללי מגורים משותפים. לפחות בינתיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים