"הדאטה סנטרים וההגנה עליהם – מאמץ לאומי"

"פגיעה בהם עלולה להסב נזק קריטי לארגון, או למדינה, ולכן, השמירה עליהם חיונית", כך אמר אבי דדון, ראש מנהלת ההקמה של חברה חדשה בתחום - טקטוניק

אבי דדון, ראש מנהלת ההקמה של טקטוניק.

"הדאטה סנטרים וההגנה עליהם הם מאמץ לאומי, משום שאלה מתקנים קריטיים, שבהם נמצאים הנתונים של אזרחי ישראל ולקוחות הארגונים. פגיעה בהם עלולה להסב נזק קריטי לארגון, או למדינה, ולכן, השמירה עליהם חיונית. אין מתקן של דאטה סנטרים שלא חווה נפילה שגרמה לפגיעה כלשהי בעסקים של הארגונים שמתארחים בו, ומי שאומר אחרת – משקר או לא יודע. העניין הוא שברוב המקרים לא ידווח על זה", כך אמר אבי דדון, ראש מנהלת ההקמה של טקטוניק (Techtonic).

דדון דיבר בכנס דאטה סנטרים וענן של אנשים ומחשבים, שנערך אתמול (ג') באולם האירועים לאגו-דואה בראשון לציון, בהשתתפות מומחים ואנשי מקצוע בתחומים אלה ובהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

בדבריו הזהיר דדון כי "כיום יש אך בקושי מספיק דאטה סנטרים במדינה כדי לענות על הביקוש ההולך וגובר, בין היתר בגלל המלחמה. ב-2027, מספר מרכזי הנתונים שצפוי להיות חד משמעית לא יספיק. אחת הסיבות המרכזיות לכך היא שאין מספיק חברות שמספקות את האנרגיה הנדרשת לתפעולם, והחברות הקיימות יכולות אמנם לענות על הצרכים, אבל זה נמצא ברמת סיכון לא נמוכה, וזה משפיע על אחד האתגרים המרכזיים בתפעול דאטה סנטרים, אם לא המרכזי שבהם – הרציפות התפקודית".

מתקן אחד – ועוד אחד בדרך

טקטוניק היא חברה שכאמור, נמצאת בהקמה, אולם היא כבר מפעילה מתקן בבית שמש, עם הסמכה של Uptime ב-Teir-4, שהיא הסמכה מהמתקדמות בשוק. עדיין אין לה לקוחות, אבל לדברי דדון, היא נמצאת במגעים מתקדמים עם כמה – על מנת להתחיל לעבוד. בנוסף, ציין, טקטוניק נמצאת במגעים מתקדמים עם התעשייה האווירית, על מנת להתקין מתקן דאטה סנטרים שיתארח אצלה – מתקן שייקרא, אגב, "לא רק דאטה סנטר".

הדובר ציין כי "הספק מערכות ה-IT של טקטוניק עומד על 10 מגה, והיא מציעה קירור ברמה הכי מתקדמת, ויכולות קליטה של מסדים וארונות. אנחנו תופרים את ה-'חליפה' לפי ה-'מידות' של הלקוח, ולא מתאימים את הפתרון שניתן לו לפי מה שיש אצלנו".

דדון מנה כמה מאפיינים מרכזיים שהחברה שילבה בדאטה סנטר שלה: מיגון ברמה ב', חשמל עם שני צירים לא תלויים, לטובת הרציפות התפקודית, תקנים של מכון UI, יעילות אנרגטית ואבטחה 24/7 מפני ניסיונות חדירה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים