אפל מעוניינת לדעת האם אתם חווים טנטון

אפל מממנת מחקר גדול בנושא טנטון, שמטרתו לחקור את ההשפעות של חשיפה לצלילים באמצעות אוזניות, כיצד טנטון משפיע על אנשים, ואולי לפתח שיטות חדשות לטיפול בתסמינים

איזה חלק שיחקו המכשירים של אפל במגמה של החשיפה לרעש?

על פי נתונים ראשוניים במחקר גדול שנערך בחסות אפל בנושא טנטון, יותר מ-77% מהאנשים שהשתתפו במחקר חוו טנטון בשלב מסוים בחייהם. כ-15% אומרים שהם מושפעים מדי יום מטנטוןאו שמיעה של צלצולים או צלילים אחרים שאנשים אחרים לא יכולים לשמוע.

באחד הסקרים הגדולים מסוגו, חוקרים מאוניברסיטת מישיגן אספו נתונים מיותר מ-160,000 משתתפים, שהגיבו לשאלות הסקר והשלימו הערכות שמיעה באפליקציית המחקר של אפל מאז 2019. המטרה היא לחקור את ההשפעות של חשיפה לצלילים באמצעות אוזניות, כיצד טנטון משפיע על אנשים, ואולי לפתח שיטות חדשות לטיפול בתסמינים.

"המגמות שאנו לומדים באמצעות מחקר השמיעה של אפל על ניסיונם של אנשים עם טנטון יכולות לעזור לנו להבין טוב יותר את הקבוצות שנמצאות בסיכון הגבוה ביותר, מה שיכול בתורו לסייע למצוא דרכים לצמצם את ההשפעות הקשורות אליו", אמר פרופ' למדעי בריאות הסביבה מאוניברסיטת מישיגן ריק נייצל, בהודעה שפרסמה האוניברטיסה.

טנטון הוא נושא נפוץ, שיכול להשפיע על חיי היומיום. לשם השוואה, כ-10% מהמבוגרים בארה"ב מתמודדים עם צורה כלשהי של טנטון, על פי הערכות של המכון הלאומי לחירשות והפרעות תקשורת אחרות (NIDCD).

אבל האופן שבו אנשים מקבלים טנטון, שיכול להיגרם כתוצאה מחשיפה לרעש חזק, עשוי להשתנות עם המכשירים שאנשים משתמשים בהם. פעם טנטון היה קשור יותר לעובדים שנחשפו לרעש רב בעבודה. במהלך העשור האחרון, האזנה למוזיקה באמצעות אוזניות, השתתפות בקונצרטים או אירועי ספורט וחשיפות אחרות לרעש "פנאי" הפכו לדאגה גדולה יותר של החוקרים. מחקרים קודמים מצביעים על כך, שעבור אנשים שחיים באזורים עירוניים, האזנה למוזיקה יכולה להיות המקור הגדול ביותר לחשיפה לרעש, ואין ספק שהמכשירים של אפל שיחקו חלק במגמה הזו.

שלא במפתיע, "טראומת רעש" – שאפל מכנה "חשיפה לרמות גבוהות מדי של רעש" – הייתה הסיבה העיקרית לטנטון שזוהה אצל המשתתפים במחקר החדש. בערך 10% מהאנשים במחקר אמרו, שהטנטון מפריע להם לשמוע בבירור. החוקרים גם מצאו כי משך התקף הטנטון "גדל באופן משמעותי" עם הגיל. כמעט 36% מהמשתתפים בגילאי 55 ומעלה חווים טנטון קבוע לעומת 14.7% בקרב כל המבוגרים. כדי להתמודד, יותר ממחצית מהמשתתפים פונים למכונות רעש או לצלילי טבע כדי לנהל את הטנטון שלהם.

המחקר יכול "לעזור לפתח מוצרים חדשים כדי לייעל את חוויית השמיעה ולהפחית את הסבירות לאובדן שמיעה", מצוין בהודעת האוניברסיטה. ואפל מפרסמת כמה מהתכונות של המכשירים שלה כדרכים שבהן "מוצרי אפל יכולים לעזור", כמו שימוש באפליקציית Noise ב-Apple Watch כדי לקבל התראות כאשר צלילים חזקים מגיעים לרמה שעלולה להיות מסוכנת.

מחקר שמיעה זה הוא אחד משלושה פרויקטים מתמשכים המתנהלים באמצעות אפליקציית Apple Research (השניים האחרים קשורים לבריאות הלב ולמחזורי הווסת).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים