ארה"ב: בגלל מודעת דרושים "ללבנים בלבד" – חברת טק תשלם 38 אלף ד'

משרדי המשפטים והעבודה קנסו את חברת ארתור גרנד, המשמשת כקבלן פדרלי, בעונש אזרחי של 7,500 דולר, והורו לה לשלם 31,000 דולר נוספים ל-31 אנשים שהתלוננו על הפרסום הגזעני והמפלה

חברת הטק ספגה קנס בגללה. מודעת דרושים מפלה.

ארתור גרנד טכנולוגיות (Arthur Grand Technologies) – חברת שירותי IT מווירג'יניה, ארה"ב – ספגה באחרונה קנס של 38 אלף דולר, לאחר שמודעת דרושים שפרסמה, ובה נכתב שהיא מחפשת רק אזרחים לבנים ילידי ארה"ב, הפכה לוויראלית.

הניסוח המפלה והמקומם הזה, שהוא על תקן הפרה ברורה של החוק הפדרלי האמריקני, גרם לכך שמשרדי המשפטים והעבודה הטילו על 'ארתור גרנד', אשר משמשת כקבלן פדרלי, קנס אזרחי בגובה 7,500 דולר, וכן הורו לה לשלם עוד 31,000 דולר – שמייצגים פיצוי סמלי של 1,000 דולר, ל-31 אנשים שהתלוננו על הפרסום הגזעני.

כחלק מהסכם הפשרה שלה עם שתי הסוכנויות הפדרליות, ארתור גרנד נדרשה גם להכשיר את עובדיה על חוק ההגירה והלאום של ארה"ב, האוסר גיוס עובדים או פיטורי עובדים על סמך מעמד האזרחות והמוצא הלאומי שלהם. החברה אולצה גם לשנות את מדיניות התעסוקה שלה ולעבור פיקוח של משרד המשפטים.

מודעת הדרושים המפלה עוררה רעש ציבורי

הכל החל כשמגייס שעובד בחברת בת של ארתור גרנד בהודו פרסם את המודעה המדוברת באתר העבודה Indeed במרץ ואפריל 2023. המודעה חיפשה מועמדים לתפקיד אנליסט עסקי בצוות המכירות ותביעות הביטוח שלה, באזור דאלאס. במודעת הגיוס נכתב באופן ישיר כי היא מיועדת "רק לאזרחים ילידי ארה"ב (לבנים – ג"פ) שהם מקומיים החיים בטווח של 60 מייל מדאלאס, טקסס".

אחרי שפורסמה שמו לב רבים לניסוח המפלה והלא מקובל, בלשון המעטה, והמודעה הופצה באופן נרחב ברשתות החברתיות ואף זכתה להד חדשותי. הסערה הציבורית המשמעותית הזו הייתה כנראה הגורם לכך שבמאי 2023 נפתחה חקירה לנושא, וזו מצאה כי אכן ארתור גרנד טכנולוגיות ביצעה הפרה של חוק ההגירה והלאום (INA).

בהצהרה ששלח ל-CNN בתגובה למקרה טען מנכ"ל ארתור גרנד, שיח' רחמטולה, כי החברה "מכחישה בתוקף כל אשמה או עבירה". לדבריו, "הפרסום הבלתי מורשה הזה נעשה על ידי עובד כועס בתוכנית לשיפור ביצועים (PIP) מכתובת האימייל והחשבון האישיים שלו. כשגילינו זאת, נקטנו בפעולה מיידית ונחרצת כדי להבטיח שאירוע מסוג זה לא יחזור על עצמו, לרבות פיטורים מיידיים של העובד האחראי".

"זה מביש שבמאה ה-21, אנחנו ממשיכים לראות מעסיקים משתמשים במודעות 'ללבנים בלבד' ו'רק לילידי ארה"ב' כדי להרחיק מועמדים צבעוניים מתאימים לעבודה אחרת", אמרה קריסטן קלארק, עוזרת התובע הכללי במדור לזכויות מהגרים ועובדים (IER) של חטיבת זכויות האזרח במשרד המשפטים האמריקני.

"חברות כמו ארתור גרנד, שמקבלות חוזים פדרליים, לא יכולות לקיים תהליך גיוס 'לבנים בלבד'", הוסיפה בנדון מישל הודג', מנהלת בפועל של ציות לחוזים פדרליים במחלקת העבודה האמריקאית, בהצהרה משלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים