גוגל מאשרת: המסמכים שדלפו הם אכן אותנטיים

המסמכים חושפים נתונים שגוגל עוקבת אחריהם, וחלקם עשויים לשמש באלגוריתם דירוג החיפוש הסודי שלה, ומספקים מבט חסר תקדים אל מתחת ל"מכסה המנוע" של אחת המערכות החשובות ביותר שמעצבות את האינטרנט

המסמכים של גוגל על מנוע החיפוש שלה שדלפו - אותנטיים.

2,500 עמודים של מסמכים פנימיים שדלפו מגוגל, הכוללים פרטים רבים על נתונים שהחברה אוספת – הם אכן אותנטיים, כך אישרה אתמול vחברה. עד כה, גוגל לא הגיבה על הידיעה.

המסמכים המדוברים מפרטים נתונים שגוגל עוקבת אחריהם, וחלקם עשויים לשמש באלגוריתם דירוג החיפוש הסודי שלה. המסמכים מספקים מבט חסר תקדים – אם כי עדיין לא מלא – אל מתחת ל"מכסה המנוע" של אחת המערכות המשמעותיות ביותר שמעצבות את האינטרנט.

"אנחנו ניזהר מלהניח הנחות לא מדויקות לגבי חיפוש, המבוססות על מידע מחוץ להקשר, מיושן או לא שלם", אמר דובר גוגל, דייוויס תומפסון ל-The Verge באימייל. "שיתפנו מידע נרחב על אופן הפעולה של החיפוש ועל סוגי הגורמים שהמערכות שלנו שוקלות תוך כדי עבודה כדי להגן על שלמות התוצאות שלנו מפני מניפולציה".

קיומו של החומר שדלף נחשף לראשונה על ידי מומחי האופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) רנד פישקין ומייק קינג, שכל אחד מהם פרסם בתחילת השבוע ניתוחים ראשוניים של המסמכים ותוכנם.

החומר שדלף מצביע על כך, שגוגל אוספת ועשויה להשתמש בנתונים שנציגי החברה אמרו שאינם תורמים לדירוג דפי אינטרנט במנוע החיפוש שלה, כמו קליקים, נתוני משתמשי Chrome ועוד. אלפי דפי המסמכים פועלים כמאגר מידע עבור עובדי גוגל, אך לא ברור באילו פיסות נתונים מפורטות נעשה שימוש בפועל לדירוג תוכן חיפוש – המידע עשוי להיות מיושן, בשימוש אך ורק למטרות הדרכה, או נאסף אך לא בשימוש עבור חיפוש ספציפי. המסמכים גם אינם חושפים כיצד מרכיבים שונים משוקללים בחיפוש, אם בכלל.

ועדיין, המידע שנחשף במסמכים  עשוי לייצר גלים בכל ענפי האופטימיזציה למנועי החיפוש (SEO), השיווק והפרסום. גוגל בדרך כלל חשאית מאוד לגבי אופן הפעולה של אלגוריתם החיפוש שלה, אבל המסמכים הללו – יחד עם עדויות אחרונות בפרשת ההגבלים העסקיים של משרד המשפטים האמריקני – סיפקו יותר בהירות לגבי הגורמים שגוגל חושבת עליהם בכל הנוגע לדירוג אתרים.

לבחירות שגוגל עושה בחיפוש יש השפעה עמוקה על כל מי שמסתמך על האינטרנט לעסקים – מבעלי אתרים עצמאיים קטנים ומסעדות ועד חנויות מקוונות, שהובילה להיווצרות של תעשייה שלמה של אנשים, שמקווים לפצח את הקוד או להערים על האלגוריתם, שמספקת לפעמים תשובות סותרות. אמנם, המסמכים לא מספקים חשיפה של הסודות השמורים של מנוע החיפוש המוביל בעולם, אבל שטף המסמכים הפנימיים מציע, לפחות, תחושה של מה חושבת החברה השולטת ברשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים