"AI – אתגר קשה להתמודדות בצורה מסורתית, לצד הזדמנות"

"צריך למנף את אותן הזדמנויות באמצעות טכנולוגיה מאפשרת", אמר אורן שגיא, מנכ''ל סיסקו ישראל ● הוא דיבר בכנס בינת אקספו על עולם ה-AI בסיסקו ובפתרונות שלה ועל פעילות החברה במלחמה

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל.

"אנחנו נמצאים עמוק בתוך העשייה והחדשנות בתחומי ה-AI, ומטמיעים מנגנוני לימוד מכונה בפלטפורמות שלנו. התחלנו את המסע שלנו בתחום הבינה המלאכותית כבר ב-2014, ובשנים האחרונות התהליך הואץ. אנחנו עושים זאת בצורה מאוזנת ואחראית. יש אתגרים רבים בתחום, שמאוד קשה, אם בכלל אפשרי – להתמודד איתם בצורה מסורתית, ולצידם יש הזדמנויות שניתן ואף צריך למנף באמצעות טכנולוגיה מאפשרת", כך אמר אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל.

שגיא דיבר במליאה המרכזית של כנס Bynet Expo 2024, שנערך היום (ה') בגני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות אלפי נציגים של לקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

"בעידן הדיגיטלי", אמר, "חברות מתמודדות עם לא מעט אתגרים טכנולוגים ועסקיים, חדשים ומשתנים. בנוסף, אנחנו נמצאים בתקופה של אי ודאות, מלחמה וריבית גבוהה. המנמ"רים נדרשים לתת מענה לאתגרים הללו: אספקת חוויית שירות קלה וידידותית, הטמעת כלי AI מתקדמים למיכון, התייעלות והאצת המעבר לענן. במקביל, עליהם לעשות זאת בצורה מאובטחת, ולשלוט בתשתיות שאינן בשליטתם המלאה".

לדברי שגיא, "בעולם של היום, אבני היסוד משתנות בלא הרף ומתרחבות בקצב אקספונציאלי: האפליקציה הפכה ממונוליטית למיקרו-שירותים מבוזרים, חוות השרתים הפרטית הפכה למערך מבוזר, מרובה עננים, ותשתיות האינטרנט והעובדים צריכים לעבוד בצורה שקופה ומאובטחת, ומכל מקום. למורכבות הטכנולוגית מתווספת מורכבות עסקית עצומה: הנהלות שרוצות תפוקות מוגברות במשאבים פחותים, אתגרי ריבוי התקפות הסייבר, אתגרי כוח אדם, רגולציה וקיימות, ומודלי צריכה חדשים".

32 אלף מהנדסי פיתוח והשקעה של יותר משבעה מיליארד דולר

"סיסקו בונה את הפלטפורמה הדיגיטלית שלה עם 32 אלף מהנדסי פיתוח, ובהשקעה שנתית במו"פ של יותר משבעה מיליארד דולר", ציין שגיא. "הפלטפורמה מאגדת בצורה מוכללת את כלל רכיבי ה-IT ומספקת מענה טכנולוגי מלא לשיתופיות. ישראל מהווה עוגן חשוב עבור סיסקו, שרכשה 18 חברות כחול לבן במיליארדי דולרים".

הוא הוסיף כי "מנגנוני ה-AI מוטמעים בכל ההיצע שלנו: בעולם תשתיות הרשת אנחנו מציעים ניתוח רשתות ותעבורה מבוסס AI, שמאפשר לפקח על ביצועי הרשת והאפליקציות, לזהות מגמות, לחזות תקלות ולמנוע האטה בביצועים. בעולם ההיברידי, מנגנוני AI המוטמעים בפלטפורמת השיתופיות וובקס, ומאפשרים לספק חוויית לקוח מיטבית ואפקטיבית. באבטחה, יכולות AI מסייעות להגנה על משתמשי הקצה, הרשת, הענן והאפליקציה. בחוויית הלקוח, הבינה המלאכותית מסייעת לקבל תובנות, המלצות והתאמות לחוויה מיטבית".

שגיא התייחס לעסקת הרכישה שהושלמה באחרונה, שבמסגרתה סיסקו קנתה את ספלאנק ב-28 מיליארד דולר, ואמר כי "זו הרכישה המשמעותית ביותר שביצענו, ומהרכישות הגדולה בענף. שילוב פלטפורמת הנתונים של ספלאנק עם יכולות הנגישות לנתונים שלנו ואגם נתונים מרכזי מאפשר ניתוח מבוסס AI, ומספק נראות ותובנות על טביעת הרגל הדיגיטלית של הארגון, כמו גם חוויות לקוח פשוטות ומאובטחות".

סיסקו במלחמה

בדבריו ציין שגיא את פעילות סיסקו מאז ה-7 באוקטובר: "יומיים לאחר שהמלחמה פרצה הקמנו, עם השותפים העסקיים שלנו, חדרי ניהול ושליטה, ביניהם לחמ"ל משפחות והסברה ולחמ"ל נעדרים ולוגיסטיקה. שיתפנו פעולה עם גופים במשק ויצרנו השפעה אמיתית".

הוא הוסיף כי "מפרוץ הלחימה, ארגונים בארץ חוו מתקפות סייבר רבות. השקנו קמפיין שבו קראנו לכל הארגונים להצטייד, ללא תמורה, בטכנולוגיות אבטחת המידע שלנו. אנליסטים מטאלוס, גוף מחקר המודיעין שלנו, סייעו לזהות, לסווג ולבלום אותן, לטובת שמירה על רציפות תפקודית. עם בינת סיפקנו מערכות תקשורת אלחוטית ומוקדי קול סנטר לכל ארגון שנדרש לכך".

עוד הוא ציין את תרומת הסניף הישראלי של ענקית ה-IT לקהילה: "עובדי סיסקו הקימו מתחמים למשחק ולהרפיה לילדים ובני נוער בבתי מלון. עם לשכת המסחר ישראל-אמריקה, הפורום העסקי ושותפים עסקיים שלנו, לרבות תדהר, מור השקעות וקרן ויולה, והקמנו את יוזמת עסקים לתקומה ופרויקט הורייזון. בתוך כמה ימים, 150 חברות מובילות בישראל, ואנחנו ביניהן, סייעו ל-29 קהילות בדרום. עד כה גויסו לפרויקט 70 מיליון שקלים. עוד סייענו ל-430 מפוני קיבוץ רעים, שעברו לשני מבנים בתל אביב. אלי בנאי, עובד סיסקו, שמנהל בשגרה פרויקטים אסטרטגיים, היה לבונה הקיבוץ האנכי הראשון בעולם. באופקים שיתפנו פעולה עם ראש העיר, יצחק דנינו, וקרן רש"י ליצירת המגנט – מרכז לנוער שמציע חללי חדשנות, חדרי מוזיקה ולמידה. כמו כן, בשבוע שעבר חנכנו, ביחד עם בית החולים איכילוב, מפעל הפיס ושותפים נוספים, פרויקט למען פצועי צה"ל, שכולל הכשרות מקצועיות למקצועות ההיי-טק והשמה מקצועית אצל שותפינו העסקיים. נמשיך להיות מחויבים ולפעול לשיפור הזדמנויות התעסוקה בפריפריה".

שגיא סיכם ואמר כי "אנחנו נמצאים בתקופה שיש בה קצב שינוי עצום, אתגרים גיאו-פוליטיים, כלכליים וטכנולוגיים. סיסקו מחויבת לעמוד לצד לקוחותיה בהתמודדות עם האתגרים השונים ובניית מנועי הצמיחה לעתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים