סקירה: IdeaPad 5 2-in-1 – המחשב הנייד ההפיך החדש של לנובו

ה-IdeaPad 5 2-in-1 של לנובו בדור הנוכחי הוא מחשב יציב, חזק, שמיועד למי שמחפש אמינות בעבודה על חשבון ביצועים ואיכות תצוגה ● עם מחיר של קצת פחות מ-5,000 שקלים, הוא יכול להוות תשובה לכל הצרכים ההיברידיים

ה-Lenovo IdeaPad 5 2-in-1 של לנובו.

משפחת מחשבי ה-IdeaPad של לנובו, הנייד והשולחני, היא סדרת הכניסה הצרכנית של החברה. משפחת ה-Yoga נמצאת מעליה, וההבדל העיקרי ביניהן הוא העיצוב, שבמשפחה השנייה מבין השתיים הוא יוקרתי יותר. זה אומר שה-Lenovo IdeaPad 5 2-in-1, שקיבלתי אליי לבדיקה, הוא יחסית עממי. הפעם מדובר במחשב 2-ב-1 מהסוג של המסך ההפיך – שבו ניתן לסובב את המסך עד ל-360 מעלות כדי לעבוד עימו במצב טאבלט, מה שאומר שהוא תומך מגע. שמו המלא מכיל גם את הקוד 14IRU9.

אחד ההיבטים של המחשב הזה הוא השימוש במעבד Core 7 150U של אינטל, ששייך למה שהחברה מכנה Core Processors Series 1. יש לו אמנם מבנה מודרני, עם שתי ליבות ביצועים שפועלות במהירות של 1.8 עד 5.4 גיגה-הרץ ושמונה ליבות יעילות שפועלות במהירות שנעה בין 1.2 ל-4.0 גיגה-הרץ, אבל אין לו משהו מאוד חשוב – שבב NPU.

ה-Lenovo IdeaPad 5 2-in-1 של לנובו.

ה-Lenovo IdeaPad 5 2-in-1 של לנובו. צילום: יח"צ

מדובר במעבד ששייך לקבוצת המעבדים שמכונה Raptor Lake Refresh. כלומר, הוא הרבה יותר קרוב ל-Core 14 מאשר ל-Core Ultra. אבל אינטל לא זנחה לחלוטין את היבט הבינה המלאכותית במעבד הזה, כי הרי איך אפשר בעידן הנוכחי? היא שילבה בו מערך של טכנולוגיות שמכונות Deep Learning Boost, שלטענתה מציעות שיפור ניכר מול דורות קודמים בהרצת תרחישים שעוסקים בעיקר בהיסק.

אבל, יש למעבד הזה יתרון משמעותי, כי הוא שייך למשפחת ה-U – וזה אומר צריכת הספק יחסית נמוכה, עם עם TDP של 15 וואט בלבד. די קל להבין למה זה המעבד שבחרה לנובו למחשב המסוים הזה. זה אומר מחשב שלא מתחמם כמעט – מה שחשוב מאוד עבור מחשב שמיועד לעבודה יומיומית גם תחת עומסים, כי זה בא לידי ביטוי בזמן העבודה. ואמנם, זה מה שעלה מבדיקות זמן העבודה שביצעתי לו: ה-Lenovo IdeaPad 5 2-in-1 סיים את מבחן הזמן של PCMark 10, בתרחיש המשרד המודרני, אחרי 7:38 שעות – תוצאה מכובדת בהחלט. מכיוון שהמבחן מבוצע תחת פעילות רציפה, זה מסוג המחשבים שגם אם תעבדו איתם קשה לאורך היום, בסופו של דבר תחזרו הביתה ולא תצטרכו למהר לחפש שקע חשמלי על מנת להטעין אותו. הסוללה עצמה, דרך אגב, לא גדולה במיוחד, ונפח העבודה שלה עומד על 57 וואט/שעה.
השבב הגרפי שמשולב במעבד הוא Iris Xe, שמוכר מדורות קודמים. בעוד המעבד עצמו השיג בדרך כלל תוצאות יחסית טובות, ובמיוחד במבחני הליבה היחידה, השבב הגרפי לא הצליח להתמודד עם מטלות משחקים, כשהקצב המקסימלי שלו היה כמה פריימים בודדים לשנייה.

המקלדת, המסך, הזיכרון והמשקל

העבודה גם במחשב זה סובבת, מן הסתם, סביב המקלדת, ולפחות בגרסה הניידת, גם סביב משטח השליטה שלו. יש לו משטח שליטה גדול יחסית, והוא חלק, נוח למגע ומאפשר הזזה מהירה של הסמן ללא כל בעיה. לפחות לא נתקלתי באחת כזו לאורך הבדיקה. מקשי המקלדת מרווחים היטב והירידה שלהם מספקת, אבל הם קצת קשים למגע. המקלדת גם מכילה את המקש החדש עם ציור ה-Copilot של מיקרוסופט.

ה-Lenovo IdeaPad 5 2-in-1, שקיבלתי אלי לבדיקה, הוא יחסית עממי. הפעם מדובר במחשב 2-ב-1 מהסוג של המסך ההפיך – שבו ניתן לסובב את המסך עד ל-360 מעלות כדי לעבוד עימו במצב טאבלט, מה שאומר שהוא תומך מגע

מסך ה-IPS של ה-Lenovo IdeaPad 5 2-in-1 הוא בגודל 14 אינץ' ברזולוציית 1920×1200, שהיא די בסיסית כיום. הוא מציע בהירות סבירה של 300 ניט, שמספיקה לעבודה בחדר, והמסך קצת מבריק מדי ומשקף בזוויות מסוימות את הסביבה. עוד הוא מציע יחס ניגודיות סביר ולא יותר של 800:1, ולא פחות חשוב – קצב הרענון הוא בסיסי בלבד, ועומד על 60 הרץ – מה שכנראה מבליט עוד יותר את מעמדו בהיררכיה הכלל מחשבית של לנובו.

לצד המעבד יש 16 גיגה-בייט זיכרון RAM ו-1 טרה-בייט זיכרון אחסון, ויש תמיכה ב-WiFi 6E וב-Bluetooth 5.3. כמו כן, יש שני רמקולים בעוצמה של 2 וואט, שתומכים בתקן הסטנדרטי יותר, Dolby Audio. מה שמיחסית מפתיע הוא שיש לו גם חיישן טביעות אצבע, והוא עובד בסדר גמור.

ה-Lenovo IdeaPad 5 2-in-1 של לנובו.

ה-Lenovo IdeaPad 5 2-in-1 של לנובו. צילום: יח"צ

המשקל של המחשב עומד על 1.6 ק"ג, וזה די צפוי למחשב מסוגו. צירי המסך חזקים מאוד, כך שאין קושי לפתוח אותו כמעט לאיזו זווית שרוצים ולעבוד ביציבות.

ה-IdeaPad 5 2-in-1 בדור הנוכחי הוא מחשב יציב, חזק, שמיועד למי שמחפש אמינות בעבודה על חשבון ביצועים, וגם איכות תצוגה. מכיוון שמדובר במחשב 2-ב-1 הוא זמין יותר לעבודה בכל מקום, ועם מחיר שוק שעומד על קצת פחות מ-5,000 שקלים, עבור רבים הוא יכול להוות תשובה מלאה לכל הצרכים ההיברידיים, כולל צרכי העבודה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים