"נתמקד בשנים הקרובות בתחומי AI, הגנת סייבר ומחשוב ענן"

"שילוב בינה מלאכותית באבטחה - הדרך היחידה לנצח את הרעים, שבעצמם מתבססים על AI", כך לדברי רועי זיסאפל, יו''ר רד-בינת ומנכ''ל רדוור, בכנס Bynet Expo 2024

רועי זיסאפל, יו''ר רד-בינת ומנכ''ל רדוור.

"ישראל הפכה להיות המדינה המותקפת בעולם מאז ה-7 באוקטובר 2023. כולנו נדרשים להעלות את רמת האבטחה בארגונים ולהשקיע בכך, וגם אנו עושים זאת, כדי להקדים ולהיות צעד אחד לפני התוקפים. למשל, AI מסייעת לתוקפים לקצר את לוחות הזמנים של גילויי חולשות. שילוב של בינה מלאכותית במערכי אבטחת המידע והגנת הסייבר – הוא הדרך היחידה לנצח את הרעים, שבעצמם מתבססים על AI. ה-AI היא זו שעשויה לעזור להתגונן טוב יותר מפני איומים. כל ארגון ומנמ"ר נדרש לטיפול מעמיק בשלושה תחומים מרכזיים: AI, הגנת סייבר ומחשוב ענן, ושם נתמקד בשנים הקרובות", כך אמר רועי זיסאפל, יו"ר רד-בינת ומנכ"ל רדוור (Radware).

זיסאפל דיבר במליאה המרכזית של כנס Bynet Expo 2024, שנערך ביום ה' האחרון בגני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות אלפי לקוחות בינת תקשורת מחשבים ושותפיה העסקיים.

האחים זיסאפל: מראשוני הסטארט-אפיסטים בישראל

במרץ השנה הלך לעולמו אביו של רועי, יהודה זיסאפל, מאבות ההיי-טק הישראלי והיזם הסדרתי המקומי הראשון. הוא נפטר פחות משנה לאחר מות אחיו הצעיר ושותפו, זהר זיסאפל.

ב-1975 הקים יהודה זיסאפל את בינת, שבחלוף השנים הפכה לקבוצת רד-בינת ומהגדולות בקבוצות בענף, ואשר תחתיה הוקמו יותר מ-25 חברות. האחים זיסאפל הוגדרו לא פעם כמי שהיו מראשוני הסטארט-אפיסטים בישראל, בעידן שלא ידע מה זו חברת הזנק.

מחקר של חוקרים מאוניברסיטת תל אביב מ-2012 העלה כי שני האחים הכשירו את הקרקע הפוריה ביותר עבור יזמים ישראלים: מהקבוצה יצאו יותר מ-56 יזמים סדרתיים, שהקימו כל אחד יותר מסטארט-אפ אחד, ופורשי הקבוצה הקימו יותר מ-110 מיזמים טכנולוגיים מהותיים.

"הכנס השנה הוא הפעם הראשונה בה אבא (יהודה ז"ל) לא כאן", אמר זיסאפל הבן. "היה לו חזון ברור בן עשרות שנים של חדשנות, יצירתיות ורעיונות. הוא לקח אותם, ותרגם אותם לעשייה – תוך הקמת חברות ישראליות חדשניות, המחויבות לישראל. הציונות שלו התגלמה ביצירת מדינה שתהיה בחזית המדע והטכנולוגיה. זו היתה דרכו הציונית והחזון, אותו כתב לפני ארבעה עשורים, נותר שריר וקיים גם כיום – ויהיה תקף גם מחר".

הדאטה סנטרים יורדים עמוק מתחת לאדמה

"הקבוצה", אמר זיסאפל, "משקיעה בשלושה תחומים טכנולוגים עיקריים, באופן רוחבי: במהפכת הבינה המלאכותית – נשלב ונפתח יכולות AI במתן מענה לצרכי ארגונים אשר יתנו בידם יכולות חדשות, שיפור  התחרותיות העסקית והתייעלות, באמצעות Kaleidoo מבית בינת תקשורת. תחום נוסף בו נמשיך להשקיע הוא פתרונות אבטחת המידע מפני איומי סייבר, עבור הלקוחות החווים עלייה משמעותית בהיקף התקיפות. אנו מספקים מענה ליותר מ-80% מהארגונים במשק, כולל במגזר הממשלתי-ציבורי, בנקים, חברות ביטוח וארגוני מדיה ומידע". 

כנס Bynet Expo 2024.

כנס Bynet Expo 2024. צילום: ניב קנטור

"התחום השלישי הינו עולם מחשוב הענן, בו אנו מגדילים את ההשקעות. ה-7 באוקטובר היה קריאת השכמה: הדאטה סנטרים שעל פני הקרקע אינם מאובטחים מספיק. כאשר אבא ז"ל דיבר על בנייה של חוות שרתים עשרות מטרים מתחת לאדמה – אמרו לו 'למה לרדת כל כך עמוק – מספיק מרתף'. היום הדאטה סנטר שלנו בהר חוצבים מלא בלקוחות ארגוניים מהגדולים בארץ, מכל מגזרי העשייה. בנוסף, התחלנו בבנייה של שני דאטה סנטרים חדשים תת-קרקעיים בירושלים ובמודיעין, ונשלב אותם בתפישת הענן ההיברידי של ארגונים", הוסיף.

"יחד איתכם נמשיך לחלום ולהצעיד את המדינה קדימה"

"במקביל לפעילות העסקית של הקבוצה", אמר זיסאפל, "אנו ממשיכים לתרום לחברה הישראלית, לקדם חינוך בפריפריה, ולהביא לצמצום פערים דרך מצוינות וטכנולוגיה. אבא עמד מאחורי יוזמות דוגמת תוכנית משלוש לחמש, ללימוד מתמטיקה ברמה גבוהה לתלמידי תיכון מהפריפריה על מנת להעלות אותם מרמת שלוש יחידות לרמת חמש יחידות; תוכנית 'עיר מצוינת', שנחנכה בבת ים, המתמקדת בבני נוער ממרכז הארץ שלומדים במסגרות חינוכיות החסרות את המשאבים הדרושים לטיפוח מצוינות; ופרויקט 'אופקים להיי-טק', להכנסת אוכלוסיות מוחלשות ללימודי הנדסה ומדעים באוניברסיטאות המובילות".

לדבריו, "באחרונה פתחנו בגליל מחזור שני לתחום הבינה המלאכותית, לעובדים נטולי הכשרה בתחום. בשבוע שעבר פצחנו במיזם חדש בעיר ערד, להכשרת עובדים לתפקיד טכנאי תוכנה, מגיני סייבר ו-DevOps".

"נמשיך במחויבות שלנו למימוש חזון זה", סיים זיסאפל, "להשקיע, לחדש ולפתח פתרונות חדשים – על מנת שחברות בארץ ימשיכו להיות המתקדמות בעולם. יחד איתכם נמשיך לחלום ולהצעיד את המדינה קדימה".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלפרד בית אל

    אין ספק שהאחים זיסאפל היו חלוצי הסטארט- בישראל, בעידן שלא ידע מה זו חברת הייטק עשרות חברות יזמים טכנולוגים היו הבסיס להקמת והפיכת ישראל למעצמה עולמית !! בנוסף לאין ספור התרמות בהקמת מוסדות טענולוגיים כאשר המפורסם בינהם בטכניון עם מישהו היה צריך לקבל פרסי ישראל הם דווקא האחים זיסאפל אבל כמו כל דבר במדינה כל דבר הוא קשור לפוליטיקה וגם לכן ככ הרבה ישראלים שקיבלו פרסי נובל דווקא היגרו לארה"ב אלפרד

  2. מאיר משל

    טוב שיש להם צוות וותיק חזק ומקצועי

  3. מיכל

    הייתי מאמצת AI גם בהקראה הקולית של הכתבות שלכם.... מלא שגיאות :(

אירועים קרובים