בכירים בהיי-טק לנתניהו: "אין פתרונות קסם – גייס את כולם"

בכירים בענף ההיי-טק פנו במכתב לראש הממשלה: "צבא ההגנה לישראל חייב השתתפות של כל חלקי החברה הישראלית... פטור מגיוס לחרדים יגרום נזק חמור להיי-טק ולמשק"

בכירי ובכירות ההיי-טק בישראל: סכנה לתעשיית ההיי-טק

"נוכחנו לגלות כי ההיי-טק הישראלי הוא לא רק מנוע הצמיחה המרכזי של המשק הישראלי – אלא זה הנושא בצורה משמעותית ביותר בנטל המלחמה. חוק שפוטר חרדים מגיוס, ומאידך מכביד את הנטל על משרתי המילואים לעשרות ימים בשנה – יגרום נזק חמור להון האנושי בהיי-טק ויסב פגיעה לצמיחת המשק, שההיי-טק הוא הקטר שלו", כך לפי קרוב ל-100 בכירי ובכירות הענף הישראלי.

במכתב גלוי שהם שלחו ביום ה' בערב לבנימין נתניהו, ראש הממשלה, לבצלאל סמוטריץ', שר האוצר, ולניר ברקת, שר הכלכלה, הם כתבו, כי "7 באוקטובר הכה את כולנו בתדהמה. לצד האסון התגלה גם עם ישראל במלוא הדרו. מגזר ההיי-טק, על עובדיו ומנהליו, התגייס לסיוע אזרחי, אבל לא פחות מכך: היווה חלק משמעותי ויוצא דופן בנטל שירות המילואים. לפי נתוני האוצר, 20% מהמילואימניקים הם עובדי היי-טק – יותר מכל מגזר אחר במשק".

"חוק שפוטר חרדים מגיוס, ומאידך מכביד את הנטל על משרתי המילואים לעשרות ימים בשנה, יגרום נזק חמור להון האנושי בהיי-טק ולפגיעה בצמיחת המשק", נכתב, "ההיי-טק הישראלי עושה מאמץ עליון להמשיך לעבוד כאילו אין מלחמה בשמונת החודשים האחרונים. החברות, שהן גלובליות, המשיכו לספק מוצרים לחו"ל, הודות לעובדים שהתגייסו בעורף לטובת חבריהם שבחזית בצפון ובדרום. זהו מצב יוצא דופן ומורכב, שלא ניתן להמשיך ולתמוך בו לאורך זמן. מנהלי חברות שיגיעו לאיום ממשי על המשך תפקוד החברות, ייאלצו – בכאב – לתעדף משרות בחו"ל על פני ישראל. משרות שייצאו מהמדינה – לא ישובו. התהליך, לצערנו, החל בשקט בחודשים האחרונים. מדובר על העברת משרות פוטנציאלית של כ-20% מכוח האדם המקומי – לאזורים שונים בעולם. מהלך שכזה יהווה מכה אנושה להיי-טק הישראלי: מעבר להפסד המס המיידי למדינה, הגרוע מכך הוא שזה עלול להוביל להגירת אוכלוסייה חזקה מישראל בטווח הקרוב. בהעדר גיוס מלא ושוויוני במדינה נראה נזק מצרפי, הולך וגדל, לחברות בכל המגזר מפגיעה ברווחיות ובעמידות החברות הגדולות – ועד לסגירה ולכשל של חברות צעירות".

"הנזק שייגרם להיי-טק", מתריעים הבכירים והבכירות, "ובשרשור – לכלכלת ישראל, יהיה הרה אסון ועלול להביא לפגיעה עמוקה וקשה בענף המקומי, ובעקיפין – לפגיעה מתמשכת בתוצר הלאומי הישראלי כולו. הימשכות המצב הזה תחזיר את ישראל עשרות שנים לאחור מבחינה כלכלית. ההיי-טק המקומי ייקלע למשבר קיומי, בייחוד

בסביבה של תחרות עולמית הולכת וגוברת. ההיי-טק עושה מאמצים רבים בשנים האחרונות לשלב נשים וגברים חרדים וערבים בתעשייה, תהליך שדורש משאבים וכוח אדם רבים. כיצד נוכל להמשיך לעשות זאת ביושרה מול עובדינו – אם בחסות המדינה 20% מאוכלוסייתה מקבלת פטור גורף מלהשתתף במאמץ המלחמתי-ביטחוני  של המדינה?"

"אנחנו נמצאים בעת היסטורית", סיכמו הבכירים והבכירות, "ישראל נמצאת תחת איום בכל הגזרות. צבא ההגנה לישראל חייב השתתפות של כל חלקי החברה הישראלית. אין פתרונות קסם – אלא לגייס את כולם לשירות משמעותי ושוויוני. על הממשלה להבין את גודל השעה, להביא לחוק גיוס ושירות הוגן ושוויוני, חוק שישרת את עקרונות השוויון והצדק – וגם את עתידה הכלכלי של מדינת ישראל".

על המכתב חתומים, בין השאר: מיכה קאופמן–  Fiverr; אסף פלדMedia Minute; יפתח שולמןרדיס; יניב גרטי – מנכ"ל אינטל לשעבר; חמי פרס וניר זוהרWIX; ד"ר ארנה ברי; נועם בראדין – לשעבר מנכ"ל Waze; שלמה דברת, רוני פרידמן; אייל ולדמן; שאול מרידורלייטריקס; אלון כהןסייברארק; צחי וייספלד, אדם פישרבסמר; יודפת הראל בוכריסבלאמברג קפיטל; אורן שגיאסיסקו; עדי סופר תאני; זאב פרבמןלייטריקס; שמיל לוי וזיו אבירם – ממייסדי מובילאיי; חזי ברנהולץ, שפיתח את ה״דוקסיל״ לסרטן; ליאור גולןטאבולה; ירון גלאי ואורי להבאאוטבריין; רועי מןמאנדיי; פורום היי-טק למען ישראל בכנסת; יוסי סלעג'מיני; שלו חוליוsecurity dream; רון יקותיאלקלטורה, עידן טנדלרפאלו אלטו נטוורקס; שרית פירון8 Team; מיכל צורREMEPY; עינת גזפאפאיה; ישי אמיראינדיגו; דב מורןגרוב ונצ'רס; אהרון מנקובסקי פיטנגו; אייל גורה, ערד נווה, עופר חביב-אבוג'ן; שירה אטינגקרן Vintage, אריק קליינשטייןCapital Glilot, יעל גרונבאוםאמון; רונה שגב גלPartners TLV; ועוד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יודלה

    החרדים אינם עומדים בתנאי המוסרי הבסיסי של בעיית ה"קרונית המדרדרת". תדמיינו קרונית מתדרדרת שיכולה להרוג חמישה אנשים ויש באפשרותך להסיט את הקרונית למסילה השנייה שעומד עליו רק אדם אחד. מה הייתם עושים? ועכשיו תוסיפו לשאלה נתון נוסף, הילד שלכם עומד על אחת המסילות, האם השתנה דעתכם?. לכן, כל זמן שהחרדים לא עושים צבא, אסור להם מבחינה מוסרית לתמוך בקואלצייה שיכולה תיאורטית להחליט לצאת למלחמה.

אירועים קרובים