המיזם שמחבר את פסגת הטכנולוגיה לטיפול באנשים עם מוגבלות

עמותת עלה, אנבידיה והאקוטיזם חברו יחד למיזם משותף; על הפרק: פיתוח מיזמי AI לאנשים עם מוגבלויות בחברה הישראלית

עמותת עלה, העוסקת בטיפול באוכלוסייה עם מוגבלויות שונות ומגוונות המלוות במורכבות רפואית, השתתפה השבוע בכנס ייחודי עם הארגון החברתי האקוטיזם ועם אנבידיה (NVIDIA), שהתקיים במסלול האקדמי במכללה למינהל תחת הכותרת "פסגת ה-AI פורצת גבולות ומוגבלויות".

לאירוע הגיעו כ-100 אורחים מחברות מגוונות העוסקות בתחום ה-AI, כדי להציג לאקוסיסטם בישראל ול״סטארט-אפ ניישן״ בפרט, כי בינה מלאכותית היא לגמרי נחלת הכלל וכיצד ניתן למקסם את הטכנולוגיה לטובת אנשים עם מוגבלויות.

לשימוש נכון בטכנולוגיית AI יש פוטנציאל אדיר לחיסכון עלויות משמעותי. כך לדוגמה, רק בקרב האוכלוסיה על הרצף, מחקרים מראים כי אפילו במדינות מפותחות, מבוגרים עם ASD חווים שיעורי אבטלה גבוהים יותר מאשר כמעט כל שאר קבוצות המוגבלויות. אחוזי אבטלה גבוהים אלו מביאים לעלויות כלכליות כבדות – ב-2020 עלויות שנבעו מאבטלה כבדה וחוסר תעסוקה של אנשים על הרצף עלו לממשל האמריקני כ-223 מיליארד דולר.

במהלך האירוע הוצגו כמה פתרונות, כמו, למשל, OZZISTORY – סטארט-אפ המפתח סיפורים חברתיים בעזרת AI, או של חברת ARVR – המפתחת שיטה חדשה לאימון רגשי במציאות מדומה, המדגישים כמה כוח יש ל-AI בשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה ובתעסוקה.

מעבר לנושא הפיננסי, לתעסוקה בקרב אוכלוסייה זו יש משמעות אדירה על הפרט, המשפחה והחברה כולה. כך, לדוגמה, אריאל לבנון, סמנכ"ל סייבר ב-אנבידיה וחבר נשיאות עמותת עלה, נשא דברים באירוע, שהוא נמנה עעם יוזמיו, והסביר על אודות הפוטנציאל הרב הגלום בשימוש בטכנולוגיות בינה מלאכותית לצורכי טיפול ושיקום מתקדמים בילדים ואנשים עם מוגבלויות.

מייסד ומנכ"ל רשת עלה, הרב יהודה מרמורשטיין, אמר בכנס, כי "אחת המטרות שהצבתי כבר בתחילת הדרך היא לעמוד בחוד החנית בכל הקשור לפיתוח תהליכי ועזרי שיקום. כך, היינו ראשונים לשלב מערכות מיקוד מבט, מערכות מציאות מדומה ומגוון מערכות חדשניות לשיקום וקידום הילדים המיוחדים בכל תחומי החיים. אך טבעי שרשת עלה תהיה הראשונה להכריז על חיבור פסגת הטכנולוגיה הנוכחית עם הטיפול והשיקום של האוכלוסייה עם המוגבלויות".

רימון טובין, יזם סדרתי, מנכ״ל ומייסד של האקוטיזם, ארגון חברתי שהקים אקוסיסטם לפיתוח פתרונות טכנולוגיים לאנשים על הרצף, חיזק את הדברים של הרב מרמורשטיין ואמר, כי ״חברה נמדדת לפי החוליה החלשה ביותר שלה״. עוד הוסיף, כי ״בדיוק בתצורה הזו של חיבור בין גופי טכנולוגיה מובילים, ארגונים חברתיים והאקדמיה יש יכולת אמיתית לייצר שינוי, שיובל את העולם והחברה כולה למקום טוב יותר. בסופו של יום האחוזים של אנשים עם מוגבלויות עולים ומבלי שנשלב אותם בחברה נמשיך לספוג עלויות כלכליות וחברתיות".

פרופ' יורם רבין, נשיא המסלול האקדמי המכללה למינהל: "שיתוף הפעולה עם האקוטיזם מהווה מפגש ייחודי ומרגש בין שלוש מהאג'נדות המרכזיות שהמכללה מקדמת בשנים האחרונות – חדשנות, חיבור למגזר העסקי וכמובן תרומה לקהילה. כפי שראינו באירוע זה ובאופן כללי בפעילות של האקוטיזם, בידיים הנכונות ועם כוונות טובות – הטכנולוגיה יכולה לגשר על פערים ולשפר באופן ניכר את חיינו"

 

המצולמים בתמונה שבראש הידיעה: שלמה מרמורשטיין – מנהל רשת עלה; רימון טובין – מייסד ומנכ"ל האקוטיזם; פרופ' יורם רבין – נשיא המכללה למינהל; רו"ח ראובן שיף – נשיא עלה ונשיא לשכת רו"ח לשעבר; הרב יהודה מרמורשטיין – מייסד ומנכ"ל רשת עלה; אריאל לבנון – חבר נשיאות עלה ומבכירי NVIDIA העולמית; שימי סגל – דובר רשת עלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים