משפיען הרשת נאס דיילי: "לא מפחד מהמחאות נגד ישראל"

למרות הלחצים, נאס דיילי, שיש לו 65 מיליון עוקבים, החליט לקיים את כנס יוצרי התוכן שלו בתל אביב ● הוא שוחח עם גיא לרר, יוני אסיא ואחרים על הרשתות החברתיות ובניית יוניקורנים

נאס דיילי בכנס היום (א').

"אני לא מפחד מהמחאות בעולם נגד ישראל. הן, ולחצים שהיו עליי, לא הניאו אותי מקיום הכנס בארץ", כך אמר נאס דיילי, אחד ממשפיעני הרשת הבולטים בעולם, בוועידה הגלובלית שלו ליוצרי תוכן, שנערכה היום (א') בתל אביב.

נאס דיילי – או, בשמו האמיתי, נוסייר יאסין – הוא משפיען רשת כבר כשמונה שנים, וכיום יש לו 65 מיליון עוקבים. יאסין הוא ישראלי-פלסטיני, שגדל בעראבה שבגליל התחתון ובגיל 19 עבר לארצות הברית. מיד לאחר אירועי ה-7 באוקטובר הוא פרסם סרטון שבו הוא גינה את הטבח שביצע החמאס בעוטף עזה והתייצב לצד ישראל. את כל זאת, כמו גם את ההחלטה לקיים בכל זאת את הכנס בישראל, הוא עשה למרות המחאות הנרחבות בעולם, כולל של משפיעני רשת רבים. לדבריו, "שקלנו לבטל את הכנס או להעביר אותו לקפריסין, אבל ברגע שהטילים מאיראן נחתו על ישראל – החלטנו כן לקיים את הוועידה כאן, להישאר עם התכנון המוקדם, וחתמנו על החוזה. אני מאוכזב מזה שמותגים בינלאומיים שותקים בהקשר הזה".

יאסין ושותפו, רגב גור, פנו בדבריהם לאח של החטוף עומר שם טוב, שישב בקהל, ואמרו: "שום דבר לא שלם בלעדי החטופים. הם כבר 240 ימים בשבי, וצריך להחזיר אותם עכשיו".

מעל 1,000 יוצרי תוכן ובעלי עניין אחרים בתחום השתתפו בוועידה, שחלק מהרווחים ממנה ייתרמו לעמותה שפועלת למען שלום במזרח התיכון וקירוב בין יהודים לערבים. הם שמעו דוברים שונים, בהם את נאס דיילי עצמו, שלל יוצרי תוכן ויוני אסיא, שיחד עם אחיו, רונן, ייסד את אחד היוניקורנים הישראליים ואחת מחברות הפינטק הגדולות בעולם – איטורו.

מכפר בגליל התחתון לעשרות מיליוני עוקבים

נאס דיילי התחיל את הקריירה (העצמאית) שלו עם 1,000 סרטונים שהוא יצר ב-1,000 ימים, ממקומות שונים בעולם. כל סרטון היה באורך של כדקה. "271 הסרטונים הראשונים היו כישלון מבחינה עסקית. כל אחד מהם עלה לי 200 דולר, והם לא הכניסו לי ולו שקל או דולר אחד", אמר, "אבל אז התחלתי לצמוח. הסרטונים נעשו ויראליים וראיתי מהם הכנסות. כיום אנחנו תנועה של 65 מיליון עוקבים ב-13 שפות שונות. אנחנו חברה שיש לה הרבה מוצרים, שהכנסים הללו הם אחד מהם, תחת המותג Nas Summit".

הוועידות של נאס דיילי מתקיימות כמה פעמים בשנה – בכל פעם במקום אחר. "הן נולדו לאחר שאמרתי לעצמי שאם זה עובד – אף אחד לא צריך להרגיש בודד כמו שאני הייתי עד שהתחלתי להרוויח מהסרטונים. הטלוויזיה מתה והסושיאל מדיה הוא הדבר הבא, ולכן אנחנו מקיימים את הוועידות בכל העולם".

לסיום הוא ציין כי "אני רוצה לעבוד יותר בבית, בישראל. כחלק מזה, נהיה החל מנובמבר הקרוב חלק מהקורסים בקריה האקדמית אונו. יצרנו ביחד איתם תוכנית של 300 שעות, שתועבר בקמפוס של המכללה בתל אביב".

"הפתרון לשנאה ברשתות החברתיות – לא להתייאש"

בהמשך אירח נאס דיילי את העיתונאי גיא לרר, מנחה התוכנית הצינור בערוץ 13, שהחלה כפינה של סרטונים חמודים מהאינטרנט, עוד בימי ערוץ 10 המנוח. השניים דיברו על הרשתות החברתיות ועל השפעתן על הקיטוב בחברה. "טוויטר (כיום X) היא זירה להתנגחויות בלבד. יושב שם מישהו שמקדם רק ציוצים שגורמים לנו להתנגח האחד בשני", ציין לרר. "אם אני מעלה בטוויטר קריאה לפעולה, לא תהיה לה ולו עשירית מהחשיפה שיש למישהו שכותב פוסט נגד ביבי או נגד המוחים בקפלן". מנגד, אמר, "מטא החליטה שהיא לא רוצה שאנשים יילחמו אלה עם אלה אצלה, ולפני כחודש שינתה את האלגוריתם שמשפיע על הפידים של פייסבוק ואינסטגרם. לכן, כל אחד רואה בפיד שלו ברשתות האלה פחות תכנים שעוסקים במלחמה. טיקטוק הרחיבה את הקיטוב בין ישראלים לפלסטינים עוד לפני המלחמה".

מימין: נאס דיילי והעיתונאי גיא לרר.

מימין: נאס דיילי והעיתונאי גיא לרר. צילום: יניב הלפרין

"הפתרון שלי למצב הזה ברשתות החברתיות הוא אף פעם לא להתייאש, אף פעם לא להגיד אי אפשר", הוסיף לרר. "הפתרון הוא לעבור לממד הפיזי, לעשות דברים בשטח. לדוגמה, כשהרשתות החברתיות כופות עליי להתעסק רק בשנאה ובמלחמה, אני הולך ופותח את סופר הצינור בבאר שבע. נכון שהפוסטים על סופר הצינור הרבה פחות ויראליים, אבל זה משהו שיישאר כאן. סופר הצינור הפיזי הוא הרבה יותר טוב מכל פוסט נגד מונופולים".

בניגוד לנאס דיילי, לרר סבור שהטלוויזיה – שכאמור, היא מקור הפרנסה שלו – "מתגלגלת במורד ההר, אבל לא מתה. בישראל, הטלוויזיה עדיין בולטת בשוק, גם אם מזה כמה שנים היא מחזיקה את קיומה באצבעות, כי אנחנו, הישראלים, צריכים משהו שאנחנו יכולים לדבר עליו בשיחת מכונת הקפה במשרד, משהו משותף לכולנו".

"יש בסרטוני וידיאו מבוססי AI הזדמנות גדולה"

בהמשך אירח נאס דיילי את יוני אסיא, ממייסדי איטורו, והשניים העריכו את ההיתכנות העסקית של כמה עסקים קטנים שמייסדיהם עלו על הבימה – והאם הם יכולים להפוך לחברה של יותר ממיליארד דולר. איטורו, יש לציין, ביצעה את סבב הגיוס האחרון שלה לפי שווי של 3.5 מיליארד.

מימין: נאס דיילי ויוני אסיא, ממייסדי איטורו.

מימין: נאס דיילי ויוני אסיא, ממייסדי איטורו. צילום: יניב הלפרין

אחת החברות שהמקים שלה עלה על הבימה הייתה CUZ – חברה ליצירת סרטונים מבוססי AI למוזיקאים. אסיא ונאס דיילי לא התלהבו מהשם, אולם אסיא אמר כי "יש בסרטוני וידיאו מבוססי בינה מלאכותית הזדמנות גדולה. חברות קטנות יכולות ליצור סרטונים כאלה בעלות הרבה יותר נמוכה מאשר לפני שנתיים, ויש כאן נתח שוק גדול – לא רק בתחום המוזיקה". עוד עצה שהוא נתן הייתה: "כשבוחרים שם לחברה, הוא צריך להיות קשור לעיסוק שלה, ועל בעל החברה לוודא שהוא נמצא ראשון בחיפוש של השם שלה באינטרנט".

לקראת סיום הכנס נערכה הופעה של הזמר אביב גפן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים