למה כדאי לקבל את ההחלטה לעבור דאטה סנטר מוקדם ככל האפשר?

אלי משה, מנכ"ל בינת דאטה סנטרס: "כשרוצים לעבור דאטה סנטר, כדאי לקחת בחשבון שהחלטת המעבר צריכה להתקבל מוקדם ככל האפשר ושלא צריך להעביר את הכול למרכז נתונים אחד"

אלי משה, מנכ"ל בינת דאטה סנטרס.

"יש שני דברים שכדאי לקחת בחשבון כשרוצים לעבור דאטה סנטר: הראשון, שהחלטת המעבר צריכה להתקבל מוקדם ככל האפשר, והשני, שלא צריך להעביר את הכול למרכז נתונים אחד", כך אמר אלי משה, מנכ"ל בינת דאטה סנטרס.

משה דיבר בכנס דאטה סנטרים וענן של אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה באולם האירועים לאגו-דואה בראשון לציון, בהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

משה נימק את המלצתו לקבל את החלטת המעבר בין דאטה סנטרים כמה שיותר מהר באומרו ש-"בתשעת החודשים האחרונים, מאז הקמת החברה, ראיתי הרבה ארגונים שהתמהמהו בלקבל החלטה, וכשהחליטו – כבר לא היו שטחים שבהם הם היו יכולים להקים את מרכז הנתונים שלהם. סיבה שנייה שבגינה כדאי להקדים בקבלת ההחלטה היא שככל שארגון מקבל אותה יותר מוקדם, כך יש יותר סיכוי שהדאטה סנטר שלו יהיה במתקן טוב יותר ומוגן בצורה טובה יותר. יש מקרים רבים שבהם מי שסוגר עסקה לאירוח דאטה סנטר מוקדם משלם תעריפים שונים, כמו שלעתים, מי שקונה דירה בשלבים המוקדמים משלם מחיר שונה מאשר אם הוא קונה אותה לאחר שהדירה כבר נבנתה".

כמו כן, משה המליץ לראות לפחות שני אתרים לפני שמקבלים את ההחלטה לאיזה דאטה סנטר לעבור, ולהפקיד את ההחלטה בידי גורם חיצוני שמבין בזה – שהרי לא מדובר בעסקי הליבה של הארגון.

בינת דאטה סנטרס על קצה המזלג

בינת דאטה סנטרס היא חברה חדשה בקבוצת רד בינת: היא הוקמה בספטמבר אשתקד. היא מרכזת את הפעילות של החברה בעולם זה, שעד אז נוהלה במשך כעשור בבינת תקשורת מחשבים. בינת דאטה סנטרס מפעילה חמישה אתרים תת קרקעיים, הממוקמים בהר חוצבים בירושלים (כולל אתר שנקרא "ירושלים של זהב"), בתל אביב ובלוד.

לדברי משה, "אנחנו חברה ייחודית בעולם שבו אנחנו פועלים, בגלל היותנו חלק מקבוצת רד בינת. כשהתחלנו, 75% מהשטחים באתרים שלנו היו זמינים, והתכנון היה להגיע ל-0% בתוך שנה-שנה וחצי. אחרי ארבעה חודשים בלבד נשארנו עם 15%". לדבריו, אחת הסיבות הבולטות לכך היא ש-"אנחנו נמצאים בתקופה ייחודית, בגלל המלחמה, שבה הצרכים והביקושים לאתרים מוגנים – עולים".

משה ציין כי אחד היתרונות של בינת דאטה סנטרס הוא מה שהיא מציעה לטובת מיגון וניהול השרידות של מערכות המחשוב של לקוחותיה. השרידות, לדבריו, מורכבת ממיגון ומיתירות. "מיגון הוא היכולת להגן על המערכות והציוד מפגיעה פיזית של אמצעים קינטיים כגון טילי ופצצות, או מפני אסונות טבע. יתירות היא תוספת של מערכות ואמצעים שמאפשרים המשך עבודה של המערכת הנדרשת גם במקרה של תקלה. שרידות היא השילוב של השניים, ואנחנו מציעים אותה באתרים שלנו על הצד הטוב ביותר", הוסיף משה.

עוזי רחימא, מנהל מחלקת הנדסה וסמנכ"ל הטכנולוגיות של תדיראן אנרגיה חדשה.

עוזי רחימא, מנהל מחלקת הנדסה וסמנכ"ל הטכנולוגיות של תדיראן אנרגיה חדשה. צילום: ניב קנטור

דובר נוסף בכנס היה עוזי רחימא, מנהל מחלקת הנדסה וסמנכ"ל הטכנולוגיות של תדיראן אנרגיה חדשה. הוא סיפר על מערכת אל-פסק משולבת אגירה שהחברה מציעה. "אנחנו מקימים תחנות כוח סולאריות בגיבוי מערכות אגירה, למשל בנאות סמדר. כך אנחנו מציעים אנרגיה חדשה לבתים ולעסקים", אמר.

"חשבון החשמל הוא אחת ההוצאות הגדולות בעולמות הדאטה סנטרים", ציין רחימא. "רוב הציוד, כולל הקירור, מגובה על ידי מערכות אל ספק, ולכן יצרנים נכנסו לתחום, מהכיוון של שימוש במערכות אל ספק כמערכות אגירה. אלה תחומים די משיקים. שימוש במערכות אל פסק לאגירה מאפשר להוזיל את מחיר החשמל. בנוסף, מערכת אגירה מתאימה מאפשרת לאגור חשמל בשעות השפל ולהשתמש בו בשעות השיא", ציין רחימא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים