בכיר באיחוד האירופי: רוסיה הכפילה את היקף מתקפות הסייבר שלה

בחודשים האחרונים חלה "עלייה משמעותית" במתקפות סייבר משבשות, שרבות מהן נערכות על ידי קבוצות האקרים הפועלות בחסות רוסיה ובתמיכתה; כך לפי יוהאן לפסאר, ראש הסוכנות האירופית להגנת סייבר

מכפילים מתקפות נגד אירופה. האקרים רוסים.

מתקפות סייבר שהמניעים שלהן הם גיאו-פוליטיים, עלו בהתמדה מאז הפלישה של רוסיה לאוקראינה בפברואר 2022. בחודשים האחרונים חלה "עלייה משמעותית" במתקפות סייבר משבשות, שרבות מהן נערכות על ידי קבוצות האקרים הפועלות בחסות רוסיה ובתמיכתה; כך לפי בכיר באיחוד האירופי.

לדברי יוהאן לפסאר, ראש ENISA, הסוכנות האירופית להגנת סייבר, "היקף המתקפות נגד גופי תשתית באירופה על ידי גורמי איום שמטרתם העיקרית היא לגרום לשיבוש ולהפרעה – הוכפל מהרבעון הרביעי של 2023 לרבעון הראשון של 2024". לדבריו, במהלך שנת 2023, הסוכנות חשפה עלייה במתקפות כופרה וכאלו המכוונות למוסדות ציבור.

לפסאר אמר, כי הסוכנות גם הובילה תרגילים והתייעצויות כדי להקשיח את החוסן בסייבר של גופים הקשורים לבחירות שייערכו באיחוד האירופי החודש.

לדבריו, חלק ניכר מהמתקפות התגלו כבלתי מוצלחות, אף שהן נוסו לעתים קרובות באוקראינה – לפני שהורחבו למדינות האיחוד האירופי. "זהו חלק ממלחמת התוקפנות הרוסית", ציין, "הם נלחמים פיזית באוקראינה, אבל דיגיטלית גם ברחבי אירופה".

איום נוסף, אמר, נובע ממניפולציות המסתייעות בבינה מלאכותית. "סוכנויות אבטחת הסייבר של מדינות האיחוד האירופי הדגישו כי דיסאינפורמציה ומניפולציה על מידע הנתמכות על ידי AI הן איום גדול".

"אבטחת סייבר", טען לפסאר, "בהכרח תהפוך לטבע שני עבור אנשי תוכנה, מפתחים, וגם לצרכנים. אני כן מאמין שיש לפנינו אתגר חברתי: להבין את האבטחה הדיגיטלית באותה דרך שאנחנו מבינים את האבטחה בעולם התחבורה היומיומי: כשאנחנו נוסעים, אנחנו מודעים למה שקורה סביבנו. אנחנו ערניים. אותם התנהגויות והרגלים הם מה שאנחנו צריכים להנחיל גם כשאנחנו פועלים בכל סביבה דיגיטלית".

חשש ממתקפות סייבר בטורניר היורו

רוסיה 2: חשש כי רוסיה תנסה לשבש את משחקי טורניר היורו עם מתקפות סייבר, במטרה ליצור כאוס בין מאות אלפי האוהדים שצפויים להגיע למשחקים. הטורניר ייערך בעוד ימים אחדים, במחצית החודש, בגרמניה. רוסיה מושעית  מתחרויות ספורט רבות מאז פלשה לאוקראינה ב-2022. עיתון הספורט מארקה (Marca) הספרדי הוא שהעלה בסוף השבוע את האפשרות לשיבוש המשחקים בסייבר על ידי הדוב הרוסי. הדיווח מהדהד לדיווח נוסף שפורסם בסוף השבוע שעבר בגארדיאן הבריטי, ולפיו שירותי הביטחון המערביים מעריכים כי רוסיה היא שעמדה מאחורי גל הצתות ביבשת, שנועדו לשבש את הסדר של פסטיבלים ואירועים שונים באירופה ומטרתן לזרוע בהלה ולייצר אווירת כאוס במדינות אירופה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים