הסתיים מחזור של "מעוף טק" – מאיץ הסטארט-אפים בצפון הנגב

המאיץ של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים ציין היום (ב') אירוע סיום מרגש במיוחד● 14 מיזמי טק סיימו בהצלחה את התוכנית שנמשכה חודשים וכעת הם צפויים להתחיל בגיוס כספים ומנהלי התכנית ימשיכו בליווי אישי שלהם

צוות מעוף והסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה יחד עם עיריית אופקים ותנועת אור קיימו היום (ב') את אירוע הסיום במסגרת תוכנית "מאיץ טכנולוגי – צפון הנגב" של מעוף טק (Maof-tech).

במהלך האירוע הציגו לראשונה 14 יזמים את חברות הסטארט-אפ שלהם בפני משקיעים פוטנציאליים ועמיתים נוספים מקהילת ההיי-טק הישראלית. בין הפרויקטים שהוצגו: תוכנה לדחיסה ולניהול ביג דאטה ומידע רפואי, פלטפורמה לניהול פגישות מותאמת ל-SMEs, מקלדת לילדים בשילוב תוכנה חינוכית ואחרות.

האירוע שהתקיים היום מציין את סופו של תהליך ארוך, שכלל ליווי מקצועי אשר הביא את  המיזמים המוצגים למוכנות לשלב גיוס משקיעים ותחילתה של פעילות עסקית, והוא מגלם את חזון התוכנית "מעוף טק" להנגשת יזמות ההיי-טק לכלל אזורי הארץ ולדרום בפרט.

ב"אקסלרטור" (מאיץ) שפעל בצפון הנגב השתתפו 14 מיזמים טכנולוגיים שנבחרו לאחר תהליך מיון קפדני,  והם משלימים עתה תקופה של שמונה חודשים, שבמהלכם עבדו על פיתוח עסקי של המיזם בליווי יועצים מקצועיים, מנטורים מנוסים מהענף, וכמו כן, השתתפו בהרצאות ובמפגשי נטוורקינג, עם חיבורים שמסייעים בכניסה לאקוסיסטם היזמי-טכנולוגי במדינת ישראל.

הצגת מיזם באירוע סיום המחזור של "מעוף טק".

הצגת מיזם באירוע סיום המחזור של "מעוף טק". צילום: מני שטרית

כמה מהמיזמים שהוצגו

איציק ביטאו, מאופקים – Tlookai: מטרת המיזם הוא לשנות את החינוך לגיל הרך בעזרת מקלדת ידידותית לילדים בגילאי שלוש עד שש. המקלדת הפשוטה – אשר לה שמונה כפתורים בלבד, בשילוב עם תוכנה חינוכית – מבטיחה חוויית למידה מהנה ומפוקחת

ודים יגודייב, מאופקים – Alana Codes: תוכנה המאפשרת ניהול נתונים עם תוכנת דחיסה ייחודית עבור מידע רפואי וביג דאטה. האלגוריתם המתקדם מצמצם משמעותית את גודל הנתונים ושומר על שלמותם.

ויקטור סלוצקר, משדרות – BiTor: פלטפורמה ידידותית, שקופה ויעילה לניהול פגישות בעסקים קטנים, המפחיתה "פספוסי לו"ז" ומגבירה את מעורבות הלקוחות. התוכנה תורמת ליכולתו של העסק הקטן להתחרות גם בשווקים גדולים יותר.

"נרגשים לראות את המיזמים האלו שצמחו בצפון הנגב"

“מעוף טק” היא תוכנית שמופעלת על ידי הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, בהתאם להחלטת ממשלה 566 משנת 2020, שמטרתה, בין היתר – עידוד, קידום ופיתוח עסקים בשדרות וביישובי עוטף עזה (חבל תקומה).

התוכנית נועדה לקדם יזמות טכנולוגית באזורי עדיפות לאומית, ובמסגרתה מופעלים מאיצים טכנולוגיים שמטרתם ללוות מיזמים טכנולוגיים, משלב טרום גיוס (Pre seed) עד לבשלות ליציאה לשוק. בשנות פעילותה של התוכנית ועד היום פעלו עשרות "אקסלרטורים" ברחבי הארץ שליוו מיזמים חדשניים, שאפתניים, טכנולוגיים ופורצי דרך, שחלקם מהווים סיפורי הצלחה בקנה מידה ארצי ואף עולמי.

נעמי הימיין-רייש, מ"מ מנהלת הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה: "אירוע זה מהווה ציון דרך חשוב בדרכו של כל אחד מהיזמים שעברו איתנו את התהליך. בהצגת הפיץ' הראשון למול משקיעים, חווה היזם את הקפיצה הראשונה למים העמוקים של קהילת ההיי-טק הישראלי. אנו בסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים שמחים ונרגשים לראות את המיזמים האלו שצמחו בצפון הנגב, משתלבים במשק ומעודדים צמיחה אזורית באזור זה של עדיפות לאומית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים