3 חודשים אחרי הדור הקודם: אנבידיה הודיעה על מעבדי Blackwell חדשים

ארכיטקטורת מעבדי ה-GenAI של אנבידיה הבאה תיקרא Rubin, והיא כבר נמצאת עמוק בפיתוח ● בחברה מאיצים את קצב פיתוח המעבדים החדשה לאחד בשנה - במקום אחד בשנתיים

ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה.

אנבידיה מגבירה את הקצב: שלושה חודשים בלבד אחרי שהיא חשפה את פלטפורמת מעבדי ה-Blackwell שלה, עבור יישומי בינה מלאכותית יוצרת, מנכ"ל החברה, ג'נסן הואנג, כבר הודיע על הדור הבא. במהלך אירוע שותפים, ממש על סף הפתיחה של תערוכת Computex השנתית של החברה בטייפה, בירת טייוואן, הוא סיפר כי ארכיטקטורת מעבדי ה-GenAI הבאה תיקרא Rubin, והיא כבר נמצאת עמוק בפיתוח.

מעבדי ה-Blackwell נמצאים כעת על קווי הייצור, וההערכה היא שאנבידיה תתחיל לשלוח אותם ללקוחות רק מאוחר יותר השנה. זה אומר שהחברה העבירה הילוך באופן משמעותי – או, כפי שהואנג אמר, "אנחנו עוברים לקצב של פעם בשנה". מדובר בהכפלה של הקצב הנוכחי, שעומד על מעבד בינה מלאכותית פחות או יותר בכל שנתיים – וזה אומר שבחברה מבינים שהם צריכים להגביר את הקצב כדי לשמור על המובילות שלהם, גם לאור הקמת התאגיד לקידום תקן הרשת UALink.

בחברה לא סיפקו עדיין פרטים משמעותיים על Rubin, להוציא העובדה שהוא יגיע עם שבבים גרפיים חדשים, וכן עם ליבת מחשוב חדשה, שתיקרא Vera ושתהיה מבוססת על טכנולוגיה של ARM.

"היום אנחנו בקצהו של שינוי משמעותי בתחום המחשוב. עם החידושים שלנו בתחומי הבינה המלאכותית והאצת המחשוב, אנחנו דוחפים את הגבולות של מה שאפשר ומניעים את גל הקדמה הטכנולוגית הבא", אמר הואנג.

כן חשפה החברה סדרה של מוצרי רשת חדשים במשפחת Spectrum-X, שלדבריה יספקו את הצרכים הייחודיים והגבוהים יותר של דאטה סנטרים שמיועדים לבינה מלאכותית. לפי אנבידיה, הם מספקים מהירות גבוהה עד פי 1.6 לעומת מוצרי רישות מסורתיים יותר לרשת האת'רנט.

במקביל ל-Rubin, אנבידיה תציג ב-Computex את הדור הבא, השישי, של NVLink, את כרטיס הסופר רשת CX9 SuperNIC וכן מתגים חדשים המבוססים על טכנולוגיית ה-InfinBand.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים