"נוף האיומים משתנה דרמטית – ובאופן תדיר"

כך לדברי איציק סקוברוניק, ראש צוות מהנדסי מערכת בקומוולט ישראל, שסיפר על שילוב AI בפתרונות של החברה

איציק סקוברוניק, ראש צוות מהנדסי מערכת בקומוולט ישראל.

"נוף איומי הסייבר השתנה דרמטית: היקף האיומים הוכפל דרמטית בהשוואה לשנה שעברה, היקף התשלום של דמי הכופר זינק ב-500%, עלות הנזק ממתקפה עומדת בממוצע על שני מיליון דולר, ועלות ההתאוששות עלתה לכמעט מיליון דולר. כך, תחומי ההמשכיות העסקית ושמירת הנתונים הפכו לחשובות מאי פעם. כיום, עם מתקפות מבוססות בינה מלאכותית, האיומים משתנים באופן תדיר, לעתים מדי שעה. לכן, ארגונים צריכים לא רק לבדוק את ההתאוששות שלהם בקביעות, אלא שעליהם גם לדעת שיש להם מקום נקי להתאוששות בענן, עם יכולת להקים שם סביבות שלמות ומלאות, ובזמן קצר. ארגונים נדרשים למוצר ושירות מוכללים, בענן וגם בקרקע, שיספק חוסן סייבר – עם גמישות ועבודה בסביבות היברידיות", כך אמר איציק סקוברוניק, ראש צוות מהנדסי מערכת בקומוולט (Commvault) ישראל.

סקוברוניק דיבר בכנס הלקוחות והשותפים השנתי, Commvault SHIFT, שערך הסניף הישראלי של ספקית פתרונות החוסן בסייבר והגנת הנתונים. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ג'), באולם הגן בשפיים והנחה אותו איתמר מינמר, כתב הטכנולוגיה של חדשות 12.

לדבריו, "הבנו שארגונים נדרשים ליכולות טובות יותר בעולם ההתאוששות. לכן השקנו בנובמבר האחרון את פלטפורמת הגנת הנתונים, הגיבוי והשחזור Commvault Cloud, הכוללת את מערך אחסון הגיבוי Hyperscale X שלנו ואת מערכת הגנת הנתונים בענן Metalic. ארגונים מקבלים פלטפורמת הגנה כשירות בענן. זאת, עם יכולות משופרות בהיבטי הביצועים, היציבות ודרישות האבטחה, עם פתרונות פשוטים לניהול ולתפעול ורמת אבטחה גבוהה, הכוללת הגנות ייעודיות מפני מחיקה או הצפנת נתונים בשל מתקפות כופרה, וקיצור משך הגיבוי – משמע אבטחה בשילוב גיבוי".

"ההגנה על היישומים הארגוניים", הסביר, "קיבלה האצה עם הוספת רכיבי AI לפתרון. כך אנו מאפשרים ללקוחות לקבל ערך מוסף משילוב בינה מלאכותית בעולמות ההגנה ולקבל תפיסת חוסן מורחבת".

כך, אמר סקורבוניק, "הגדרנו מחדש את תפיסת הגנת הנתונים הארגונית, וכללנו בה טכנולוגיות התרעה מראש על מתקפות סייבר עוד בטרם הן קורות. אנו חברת ניהול והגנת הנתונים היחידה, המעניקה אזהרה שכזו מפני תקיפות סייבר, לצד ניטור איומים מעמיק והונאה של התוקפים".

לפלטפורמה שלנו, הוסיף, "יש כמה יכולות המבדלות אותנו משאר השחקנים בשוק: האחת, ניתוח סיכונים מבוסס למידת מכונה (ML) לטובת גילוי, ניתוח ואבטחת נתונים רגישים, כחלק מהמאמץ למנוע חשיפת סייבר והסתננות פוטנציאלית של נתונים. עוד אנו מציעים יכולת לבדוק את תוכן הגיבוי, כדי לזהות מערכי נתונים מוצפנים, פגומים או חשודים. כך, ארגונים יכולים לערוך סריקת איומים לטובת איתור נוזקות ואיומים המגיעים מהתוכן שעבר גיבוי, ולוודא כי השחזורים נקיים וכך למנוע הדבקה מחדש. עם מנועי בינה מלאכותית מתוחכמים, אנו מזהים טוב ומהר יותר אותם איומים ומונעים מצב של שחזור עותקים פגומים".

באחרונה, ציין, "השקנו טכנולוגיה לעולם החדרים הנקיים – Cleanroom Recovery: סביבת התאוששות מבודדת ומאובטחת, שנועדה לבודד נתונים ולהגן עליהם מפני תקלה או מתקפת סייבר. הפתרון מציע לארגונים יכולת שחזור בטוח ומאובטח של הנתונים, עם עותק נקי ומבודד ומיקום שבו אפשר לשחזר את הנתונים לפי דרישה – לענן. הפתרון מאפשר לערוך בדיקות התאוששות בקביעות, לטובת התאוששות נקייה".

"קומוולט רכשה את אפראניקס (Appranix), שפיתחה פתרון לשיקום יישומי ענן, שנפגעו מתקלה או ממתקפה – על מנת לסייע לארגונים לשוב ולפעול בצורה תקינה, ובמהירות", הסביר, "כדי להביא לצמצום זמן ההשבתה לאחר אירוע, העומד בממוצע על 24 ימים לאחר מתקפת כופרה. המענה שלנו לשיקום הנתונים הוא עם מיכון ופתרונות הדור הבא של 'חדר נקי'. כך אנו עונים לצורך לבנות מחדש יישומי ענן קריטיים שנפגעו, לשקם את הנתונים שעליהם ואת תשתית הענן – שמריצה את הכל".

סקורבוניק סיכם באומרו, כי "אנו מביאים את עולם חוסן הסייבר לשלב הבא, עם מענה מוכלל של התמודדות עם סיכונים, מוכנות למתקפות והתאוששות מאסון, לצד בנייה מחדש של יישומי ענן. המענה רחב יותר מפתרונות גיבוי והתאוששות מאסון מסורתיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים