"אל תמכרו לי מוצר – ספקו פתרונות לבעיות שלי"

עופר לוינגר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של ישראכרט, לספקי ה-IT: "אל תספרו לי על בינה מלאכותית יוצרת, או על ענן, ועל היתרונות הגלומים בטכנולוגיות החדשות"

עופר לוינגר, סמנכ''ל הטכנולוגיות של ישראכרט.

"אחד המשאבים שאין לנו, המנמ"רים.יות, הוא זמן. לכן, הבקשה שלי מספקי ה-IT היא: אל תספרו לי על בינה מלאכותית יוצרת, או על ענן, ועל היתרונות הגלומים בטכנולוגיות החדשות. תנו לי את מה שאני צריך. אל תמכרו לי מוצר, ספקו פתרונות לבעיות שלי", כך קרא עופר לוינגר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של ישראכרט.

לוינגר דיבר במפגש של C3 – פורום המנמ"רים והמנכ"לים מבית אנשים ומחשבים, שנערך היום (ד') ביורדי הסירה בתל אביב. את המפגש פתח פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה, והנחה אותו רונן זרצקי, יו"ר הפורום. נושאו היה "אתגרי המנמ"ר – עשה יותר ושלם פחות".

לדברי לוינגר, "המנכ"לים רוצים גם יותר תפוקות וגם חיסכון, אבל בבחירה בין שתי האפשרויות, הם יעדיפו 'עוד', עם מה שיש – על פני חיסכון. לכן, האתגר של מנהלי ה-IT הוא איך לייעל ולשפר, לצד תמיכה בתחומים החדשים. קושי נוסף הופיע ב-7 באוקטובר, עקב האירועים".

"לשיטתי", אמר, "יש שלושה מרכיבים שתומכים בתהליכי הייעול והחדשנות: אנשים טובים, שמקדישים זמן ותשומת לב לנושא, טכנולוגיה ותהליכים".

מערכות מורשת, No Code – וגיטהאב

לוינגר ציין כי "ערכנו פיילוט עם GitHub Copilot למפתחים, והתוצאות היו מעבר למצופה – חיסכון, הגדלת האפקטיביות וקיצור זמן עבודת המפתחים. עם ההצלחה, נפרוש את הכלי בעוד מקומות בארגון".

לדבריו, "אתגר נוסף קשור למערכות המורשת (לגאסי) ולעובדים עליהן, שנמצאים בגיל של לקראת פרישה. פה, הבינה המלאכותית מסייעת לנו לחלץ הקשרים מהקוד, כדי שהעובדים הצעירים יבינו מה נעשה ומה קורה במערכות".

"לפני שנה", אמר, "התחלנו הליך מעבר לפלטפורמת No Code. אחרי שנה לא קלה, קצב הפיתוח הואץ, והביא לשחרור משאבים ולשביעות רצון הלקוחות".

לוינגר סיים באומרו כי "אין יותר פרויקטים פשוטים – כולם גדולים, מורכבים וחוצי עולמות תוכן. גילינו שיש לנו קושי בחיבור כלל חלקי הפרויקט, ויש ליטול 'בעלות' על האירוע כדי להגיע לנקודת הסיום בצורה טובה יותר".

ניצן שרון, ה-CTO של אורקל ישראל.

ניצן שרון, ה-CTO של אורקל ישראל. צילום: ניב קנטור

ניצן שרון, ה-CTO של אורקל ישראל, דיבר במפגש על "ניהול נבון ונכון בתקופה של מציאות משתנה". לדבריו, "המנמ"רים נדרשים לתכנון טכנולוגי ואנושי, לעמידה ביעדי הארגון, להתייעלות ולצמצום עלויות. לפי גרטנר, הם חווים דרישה לפיתוחים חדשים, כאשר התקציב מגביל אותם, כי הוא לא גדל בהתאם לדרישות. הם צריכים לבנות תרבות עם ניהול נכון וחכם במציאות משתנה. אנחנו מסייעים להם: אורקל נדרשה לאתגרים אלה, פיתחה תהליכים ובנתה קבוצות יעוץ והטמעה, שמסייעות למנמ"רים לעמוד בהם".

שרון הציג סיפור לקוח של קבוצת אלקטרה. "הקבוצה מונה אלפי עובדים", סיפר. "אתגרי המחשוב שלה נבעו מכך שהיו לה תהליכים מסובכים מאוד, חלקם ידניים, כוח אדם עם פערי ידע טכני, אפליקציות לגאסי וצוותים רבים שעבדו ב-'איים'. כל אלה הביאו להוצאות כספיות רבות על רישוי ותחזוקה. הם לא היו יכולים לחזות גידול בדרישות ל-IT, וגם חוויית המשתמשים נפגעה".

הוא אמר כי "זיהינו שאבן הנגף העיקרית במחשוב של אלקטרה היא מערכות המורשת שבדאטה סנטר שלה. עם קבוצת השירותים המקצועיים שלנו ערכנו – על בסיס מתודולוגיה סדורה – מיפוי וחיקור של נכסי המחשוב שלהם. בנינו עבורם תוכנית עבודה ליציאה מהדאטה סנטר ולמעבר לענן – עם כמה שפחות סבל לארגון".

לדבריו, "המעבר לענן אורקל הניב לאלקטרה חיסכון, כי התשתיות שלנו זולות בכ-40% מהעננים האחרים. כיוון שיש לנו את התשתית הכי מהירה, ההרצה של עומסי העבודה שלהם הביאה להורדת עלויות נוספת".

"אנשי אלקטרה העבירו באופן מדורג את אפליקציות הלגאסי של החברה לעבודה בתצורת שירותים מודרניים, על ענן אורקל, חסכו עלויות ובארגון יש כיום עובדים יותר מרוצים", אמר.

שרון התייחס בדבריו לשינוי מודל התמחור שעשתה ברודקום ל-VMware שבבעלותה, וציין כי "שירותי VM על הענן שלנו הם החלופה הזולה, ומאפשרים שליטה מלאה על התקנת VM על הענן. אנשי אלקטרה העבירו 80 מהרכיבים הווירטואליים שלהם לעבוד בתצורה זו, וחסכו לחברה כסף רב".

גילי שלזינגר, ראשת תחום תוכנה כשירות באורקל ישראל.

גילי שלזינגר, ראשת תחום תוכנה כשירות באורקל ישראל. צילום: ניב קנטור

גילי שלזינגר, ראשת תחום תוכנה כשירות (SaaS) באורקל ישראל, הוסיפה שכחלק מהטרנספורמציה שעברה קבוצת אלקטרה ובמסגרת המעבר של אלקטרה לענן, הקבוצה בחרה בשני פתרונות: EPM, לתכנון ואיחוד תקציב, ו-HCM, שמטרתו היא "לענות לאתגר העסקי בעולם משאבי האנוש – שם היו להם עשרות מערכות שפותחו בטכנולוגיות שונות וישנות, וריבוי תהליכים ידניים".

שלזינגר הדגישה כי לקוח מקבל את המענה לאתגרים העסקיים שלו מחבילת תוכנה אחת. עם החבילה המקיפה ביותר של יישומי SaaS בכל תחומי העסק שלך; פיננסים, חווית לקוח, שרשרת אספקה ​​ומשאבי אנוש.

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

"במעבר לפתרונות ה-SaaS של אורקל, הארגון חוסך מעצמו את כל האנשים שפיתחו בעבר בטכנולוגיות ישנות", הוסיפה שלזינגר.

היא ציינה כי "באמצעות עלייה מדורגת לענן גם בעולם הטכנולוגי וגם בעולם העסקי, הארגון הלקוח משיג חיסכון כספי משמעותי בטווח קצר בתשתיות, ובעולם העסקי הוא משיג התייעלות עסקית, חיסכון בתהליכים, חיסכון בזמן ומניעת טעויות. אלה הישגים שמתורגמים לחיסכון בכסף והורדת הסיכון בהסתמכות על טכנולוגיות מיושנות וכוח אדם שקשה להשיג כיום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים