דיווחים: אפל צפויה להכריז על שותפות עם OpenAI בכנס WWDC

ענקית הטק מקופרטינו אמורה לבשר על השת"פ הדומיננטי בכנס המפתחים שלה בשבוע הבא ● משמעות הדבר - אפל תוכל לשלב את ChatGPT ב-iOS 18 ● בנוסף: האם גם גוגל תהיה פרטנרית AI של אפל?

מתכוננות להכריז על שת"פ בכנס המפתחים WWDC? אפל ו-OpenAI.

אפל עומדת לשחרר הכרזה פורצת דרך בכנס המפתחים העולמי שלה, WWDC, שיחול בשבוע הבא. דיווחים רבים בתקשורת מצביעים על כך שענקית הטכנולוגיה תחשוף שותפות שרקמה עם OpenAI, החברה המובילה את תחום טכנולוגיית ה- Generative AI. שיתוף הפעולה הצפוי הזה עשוי להביא התקדמות משמעותית בגזרת הבינה המלאכותית ל-אפל, שבוששה להיכנס למירוץ. במיוחד צפויה התפתחות משמעותית עבור החברה עם השילוב של הצ'אטבוט ChatGPT מבית OpenAI במערכת ההפעלה iOS 18 הקרובה, אבל לא רק.

על פי דיווחים אחרונים, מנכ"ל אפל, טים קוק, רמז על התפתחויות בינה מלאכותית במהלך שיחת הרווחים של החברה מוקדם יותר השנה, והדגיש את ההכרה של ענקית ה-iPhone ב"הזדמנות הענקית" הגלומה בתחום הבינה המלאכותית המתקדמת. ההנחות בנוגע לשותפות ולאופן כניסתה של אפל לתוך עולם הבינה המלאכותית היוצרת, הכל כך משמעותי ודינמי שהפך למשבש אמיתי בשנה האחרונה, הגיעו מ-בלומברג ומקורות אחרים.

אם אכן השת"פ יוכרז, הוא יסמן רגע מרכזי עבור שתי החברות וכן לתעשיית הבינה המלאכותית הרחבה יותר. המהלך יכול לעורר כמובן שינויים ושיבושים בשוק הניידים הסואן, כיון שחיזוק מכשירי ה-iPhone ביכולות הבינה המלאכותית היוצרת יכול בהחלט להיות משנה משחק עבור אפל בו. השילוב הפוטנציאלי של ChatGPT ביישומים ושירותים שונים של אפל כבר יוצר ציפייה משמעותית בקרב רבים תעשייה, וכמובן שבקרב חובבי אפל הדבקים תמיד במוצריה.

השינוי ישפיע לא רק על ה-iPhone

יש לציין כי ה-ChatGPT של OpenAI – שהוא כידוע מודל שפה רב עוצמה המסוגל לייצר תגובות דמויות אנושיות להנחיות וליצור תוכן כתוב, תוכן וידיאו ותוכן ויזואלי מסוגות שונות – עתיד למלא תפקיד מרכזי במאמצי הבינה המלאכותית העתידית של אפל, ולא רק בחיזוק הניידים מתוצרתה. המהלך הצפוי תואם גם את המאמצים של אפל למנף יכולות AI מתקדמות כדי לשפר את חוויות המשתמש בכלל סל המוצרים והשירותים הרחב שלה. כך למשל, ה-GenAI של OpenAI צפויה לאפשר לחברה אפשרות להציע מגוון צ'אטבוטים של צד שלישי במערכת האקולוגית שלה. גם סירי (Siri), העוזרת הקולית שכבר פועלת על AI אבל מהדור הישן, תזכה לשדרוג משמעותי עקב המהלך, אם יצא אל הפועל.

עוד דיווחנו באחרונה כי מארק גורמן, בעל טור מבלומברג, עידכן כי בלב האסטרטגיה של אפל לשילוב יכולות הבינה המלאכותית שהיא תשלם עבורן נמצא פרויקט גריימטר (Greymatter) – שם שרומז במובהק על חשיבה ותבונה. הפרויקט הזה נועד לשלב כלי בינה מלאכותית באפליקציות שב-אפל מכנים 'אפליקציות ליבה': הדפדפן ספארי, אפליקציית התמונות, אפליקציית היומן ועוד. חלק מהעדכון יבוא לידי ביטוי בהתרעות משופרות. לדבריו, בדומה לסמסונג, אפל בינתיים תשתמש במודל בינה מלאכותית של צד שלישי. סמסונג בחרה ב-ג'מיני (Gemini) של גוגל, ואולי זו הייתה אחת הסיבות שב-אפל החליטו להיצמד בינתיים ל-OpenAI, שרק השיקה לאחרונה את GPT-4o.


מומחי תעשייה צופים שאפל עשויה למקם את תכונות הבינה המלאכותית שיתווספו לשירותיה עקב השותפות עם OpenAI כשירותים אופציונליים, המאפשרים למשתמשים להצטרף על סמך העדפותיהם.

יצוין עם זאת כי השותפות הפוטנציאלית העתידית הזו מעוררת התלהבות אך גם חששות לגבי בטיחות מודל השפה הגדול של OpenAI, וזאת בעקבות ביקורת וגילויים של עובדי OpenAI, בהווה ובעבר, בנוגע לנוהלי הבטיחות של החברה. הדיוחים הללו, עליהם כתבנו אתמול, עוררו שאלות לגבי ההשלכות הפוטנציאליות על המוניטין של אפל כמובילת פרטיות. המחלוקת הזו מדגישה את החשיבות של מתן עדיפות לשיקולי בטיחות ולשיקולים אתיים בפיתוח ופריסה של טכנולוגיות בינה מלאכותית, במיוחד בתוך שותפויות בעלות פרופיל גבוה כמו זו הצפויה בין אפל ל-OpenAI.

האם גם גוגל תהיה פרטנרית AI?

בנוסף, דיווחים ותיקים מעט  יותר מצביעים על כך שאפל גם עוסקת בדיונים מול גוגל בנוגע לשילוב של הצ'אטבוט Gemini AI שלה במכשירי אפל. אלא שלמרות דיווחים אלו, הברית הפוטנציאלית עם OpenAI היא שתופסת את מרכז הבמה והעיסוק הציבורי, בכל הכרוך בהרכזות שישמעו ב-WWDC. 

לפיכך, ובזמן שהספירה לאחור ל-WWDC נמשכת, חובבי טכנולוגיה, משקיעים ואנליסטים בתעשייה כאחד מתכוננים להכרזה הרשמית על השותפות האפשרית בין אפל למעברת ה-AI – שנולדה בכלל כעמותה שייסדו יחד אילון מאסק, סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI, ומייסדים אחרים, כעמותה ב-2014. המדיה החברתית הוצפה בתהיות אודות מפת הדרכים הרחבה יותר של ה-AI בקרב אפל.

דאג קיטאלוב, מי שהיה ב-2009 המייסד השותף של סירי, ושנחשב כקול בולט בזירת ה-AI, דיבר על נקודת המבט שלו בנוגע לשיתוף הפעולה הפוטנציאלי עם בלומברג, תוך שימת דגש על היתרונות הצפויים למהלך בטווח הקצר עד הבינוני, אך גם תוך שהוא רמז על המאמצים המקבילים של אפל לחזק את יכולות ה-AI הפנימיות שלה. קיטאלוב נשמע נלהב ב-X כשצייץ: "Siri 2.0 מגיעה בקרוב. לא יכול לחכות כבר לראות את זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים