הממשלה תקים רובע חדשנות בירושלים ב-10 מיליון שקלים

גילה גמליאל, שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה: "ביסוס מעמדה של ירושלים כעיר בירה חדשנית ואיתנה המהווה מרכז ידע לאומי לתעשיית ההיי-טק, החדשנות והטכנולוגיה היא מטרה עליונה"

להפוך את ירושלים למרכז ידע לאומי לתעשיית ההיי-טק, החדשנות והטכנולוגיה.

הממשלה החליטה אתמול (ד') על הקמת רובע חדשנות והיי-טק, שיוקם באזור הקמפוס האקדמי בגבעת רם בעלות של 10 מיליון שקלים. הקמפוס יחבר בין חמישה מוסדות מחקר מרכזיים בעיר: האוניברסיטה העברית, מרכז רפואי שערי צדק, מכללת עזריאלי להנדסה, קמפוס טל והמרכז האקדמי לב.

המרכז יתמקד בנושאי ביוטק, בינה מלאכותית ואקלים טק, ומטרתו להוות מוקד משיכה עסקי וכלכלי לחברות שיבואו לפתח ולעבוד בירושלים. לתוכנית שותפים משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה שיזם את התוכנית, ומשרדי ירושלים, תחבורה, שיכון ובינוי, האוצר, עיריית ירושלים, והרשות לפיתוח ירושלים. על פי החלטת הממשלה, העלות הראשונית של הקמת הרובע תהיה כ-10 מיליון שקלים.

הרובע יאכלס חברות היי-טק וסטארט-אפים, שיעבדו עם מוסדות המחקר השונים, כאשר המטרה היא לייצר שיתופי פעולה שיהוו מנוע כלכלי וצמיחה לעיר הבירה, שציינה אתמול את יום ירושלים. הרובע יאופיין גם בתשתית אקוסיסטם פיזית וקהילתית. הרובע גם ישלב סטודנטים הלומדים את מקצועות המדעים והמחשוב בקמפוסים.

תרשים תכנון הרובע.

תרשים תכנון הרובע. צילום: דוברות משרד המדע

במסגרת ההחלטה, משרד החדשנות והמדע יחד עם ות"ת יקדמו מימון מחקרים משותפים למוסדות הרובע במטרה להגביר את שיתוף הפעולה והבשלת טכנולוגיות חדשות משותפות, ורשות החדשנות תפעל לקידום חדשנות טכנולוגית, ובכלל זה עידוד מחקר יישומי, הקמת חברות הזנק, קידום הון אנושי לתעשיית ההיי-טק והגדלת הנגישות של חוקרים ויזמים למסלולי ההטבות המופעלים על ידה – הכול על בסיס זיהוי חוזקות מקומיות. שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, גילה גמליאל, אמרה, כי "ביסוס מעמדה של ירושלים כעיר בירה חדשנית ואיתנה המהווה מרכז ידע לאומי לתעשיית ההיי-טק, החדשנות והטכנולוגיה היא מטרה עליונה", והוסיפה, כי "הרובע יהווה עוגן עסקי וכלכלי, שיספק פתרונות לקידום הון אנושי לתעשיית ההיי-טק ושילוב אוכלוסיות מגוונות במקצועות העתיד".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אמר, כי "הקמת המרכז היא חלק משורה ארוכה של פעולות משמעותיות המתבצעות בעיר, בהן בניית כשני מיליון מ"ר לתעסוקה, מסחר והיי-טק, שיביאו לפה חברות בינלאומיות גדולות ויספקו עשרות אלפי משרות לתושבי ירושלים, שהיא הדבר הבא של ישראל".

 מיזמי היי-טק נוספים בירושלים

בשנים האחרונות נרשם גידול משמעותי במספר החברות שמחליטות להקים את פעילות ההיי-טק שלהם באזורי ההיי-טק הנוספים בעיר. ברשות לפיתוח ירושלים גיבשו בשנה שעברה תוכנית להשקעה של 150 מיליון שקלים עד סוף 2026 כדי למשוך לבירה חברות היי-טק נוספות וחברות ביוטק, תחום שהוא דומיננטי בעיר, בעיקר בגלל הקשר למוסדות האקדמיה והמחקר.

בין היתר, כוללת התוכנית מתן מענקים של עשרות אלפי שקלים לכל עובד שהחברות יגייסו, ובתנאי שהן מעסיקות מעל 20 עובדים. בתוכנית החומש הקודמת שהסתיימה בשנת 2021 השקיעה הרשות בשיתוף עם הממשלה למעלה מ100- מיליון שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים